Gå til innhold

Hvordan bli sykemeldt pga utbrenthet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er utbrenthet eller hva det er, men det går ikke bra med meg.

Vet ikke hvor jeg skal begynne.

Forrige uke ble jeg utsatt for et ran utenfor mitt eget hjem, i tillegg til å bli drapstruet og fortalt at gjengen i bydelen skal drepe meg neste gang de ser meg. Det er nok tomme ord, men hele situasjonen var traumatiserende nok uansett. Har selvfølgelig snakket med politi, forsikringsselskap og psykolog.

Jeg har også gått igjennom familiedrama som har endt med at jeg ikke lenger har en far.

Samlivsbrudd som skjedde i september som knakk med helt henger fortsatt noe igjen.

Blir kritisert av sjef og nestsjef for å ikke være i like godt humør på jobb som jeg pleier, får ingen forståelse ettersom de ikke tror på at man kan slite psykisk. Pleide å elske jobben, men får jeg ingen glede av den lenger. Føler ikke at jeg strekker til. Jobbet 9 timer hver dag hele påsken man-søn og er utkjørt 

Har begynt hos behandling hos psykolog og føler meg helt grusom etter timene hvor vi tar opp traumer jeg har fra barndommen 

Føler meg rett og slett ferdig. Er det mulig å bli sykemeldt pga dette? Er redd for å virke unnasluntrer og lat men klarer ikke mer. Har også vært hos legevakten pga besvimelse som de sa var grunnet stress

Anonymkode: f7981...1a2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes absolutt du skal ta en tur til fastlegen, før du virkelig går på veggen. Vær helt ærlig og si hvorfor du ikke har hodet over vannet lenger. Legen ser nok da at du trenger en time out. Heller et par uker sykemelding nå enn et halvt år sykemelding senere. 

Anonymkode: e4da1...e77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Det høres ut som du trenger litt tid til å hente deg inn. Fastlegen bestemmer dette, så ville bedt om en hastetime. 

Anonymkode: 76bbc...d7a

AnonymBruker
Skrevet

OMG….En stor klem, ts ❤️ Du trenger en skikkelig pause 

Anonymkode: 091cb...5b9

• Liker 1
Skrevet

Be om en time hos fastlegen og si at det haster. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Du jobbet 63 timer på en uke, I tillegg til at det var helligdager? Jobber du som helsepersonell da, siden arbeidsgiver må ha en sykt god grunn for å kreve så mye jobb av arbeidstaker. 

Anonymkode: 8d83a...424

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykologen din kan sykmelde dersom vedkommende mener det er nødvendig. 

Uansett bør du og din arbeidsgiver følge arbeidsmiljøloven 

Anonymkode: 33957...e0d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Psykologen din kan sykmelde dersom vedkommende mener det er nødvendig. 

Uansett bør du og din arbeidsgiver følge arbeidsmiljøloven 

Anonymkode: 33957...e0d

En psykolog kan ikke skrive sykemelding

Anonymkode: 8d83a...424

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg vet ikke om det er utbrenthet eller hva det er, men det går ikke bra med meg.

Vet ikke hvor jeg skal begynne.

Forrige uke ble jeg utsatt for et ran utenfor mitt eget hjem, i tillegg til å bli drapstruet og fortalt at gjengen i bydelen skal drepe meg neste gang de ser meg. Det er nok tomme ord, men hele situasjonen var traumatiserende nok uansett. Har selvfølgelig snakket med politi, forsikringsselskap og psykolog.

Jeg har også gått igjennom familiedrama som har endt med at jeg ikke lenger har en far.

Samlivsbrudd som skjedde i september som knakk med helt henger fortsatt noe igjen.

Blir kritisert av sjef og nestsjef for å ikke være i like godt humør på jobb som jeg pleier, får ingen forståelse ettersom de ikke tror på at man kan slite psykisk. Pleide å elske jobben, men får jeg ingen glede av den lenger. Føler ikke at jeg strekker til. Jobbet 9 timer hver dag hele påsken man-søn og er utkjørt 

Har begynt hos behandling hos psykolog og føler meg helt grusom etter timene hvor vi tar opp traumer jeg har fra barndommen 

Føler meg rett og slett ferdig. Er det mulig å bli sykemeldt pga dette? Er redd for å virke unnasluntrer og lat men klarer ikke mer. Har også vært hos legevakten pga besvimelse som de sa var grunnet stress

Anonymkode: f7981...1a2

Snakk med legen din, og si du trenger ei sykmeld en periode. Klart du får det 

Anonymkode: 7fc64...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med fastlegen.

Anonymkode: 832fa...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du ts ❤️ 

Klem til deg. 

Anonymkode: 93fb9...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...