Gå til innhold

Vi er så like dyrene, hvordan kan vi behandle de så stygt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer denne ondskapen fra? Dyrene mine er så kloke og snille. De beriker livet mitt. Hvorfor blir så mange dyr mishandlet🥲

Anonymkode: 931fb...f90

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mennesket behandler alle dyr dårlig inkludert vår egen rase

Anonymkode: 9e64a...0a5

AnonymBruker
Skrevet

Det er uforståelig for meg. Jeg har fugler, og selv om de har nebb og dermed ikke kan ha ansiktsuttrykk betyr ikke det at de er dum eller uten følelser. De har sitt eget språk som jeg forstår ut i fra hvilke lyder de lager og de uttrykker tydelig med kroppsspråket sitt om de liker eller misliker ting. De er også meget intelligente faktisk og de overrasker meg gang på gang. Jeg er så glad i dem, og det er tydelig at de også er glad i meg ❤️ Så mange mennesker er så slemme mot fjærkre. 

Anonymkode: 97eb5...7c6

• Hjerte 2
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor kommer denne ondskapen fra? Dyrene mine er så kloke og snille. De beriker livet mitt. Hvorfor blir så mange dyr mishandlet🥲

Fordi kjøttstykkene på middagsbordet vårt skal være billigst mulig.

Hvor mye lidelse industrilandbruket påfører dyr er uvesentlig...iallefall iflg. senterpartiet som attpåtil mener alle bør spise torturerte dyr hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er vel ikke verre enn andre rovdyr? En løve er vel ikke snill mot maten sin når den setter tennene i ett levende offer?

Anonymkode: 6e264...f82

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Automagisk skrev (10 timer siden):

Fordi kjøttstykkene på middagsbordet vårt skal være billigst mulig.

Hvor mye lidelse industrilandbruket påfører dyr er uvesentlig...iallefall iflg. senterpartiet som attpåtil mener alle bør spise torturerte dyr hver dag.

Hvor finner du det i partiprogrammet? Link 

Anonymkode: aee21...61f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tenker at partiprogram er relevant for praktisk politikk? Det står så mye svada i partiprogrammer, man må jo se på resultatene av den praktiske politikken. Og Senterpartiet er det dårligste partiet på dyrevelferd i dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Spiser du kjøtt? 

Anonymkode: 544f5...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvorfor mennesker stenger dyr inne og holder dem i fangenskap for underholdning. Menneskeaper også, sjimpanser er basically som oss. Det er lenge siden folk syntes det gikk av morroa å se på mennesker i fangenskap som var annerledes. Noe av grunnen var vel at flere ble oppmerksomme på hvor dårlig behandlet noen av dem ble, særlig på mindre "amatør" sirkus. Dyr blir fremdeles behandlet dårlig i flere dyrehager rundt omkring i verden.

Anonymkode: 7be92...a28

Skrevet

Mishandlet og misbrukt, nesten som de skulle ha vært ting og ikke individer. Det er veldig trist.
Mishandling tenker jeg er en aktiv og villet handling, basert på ondskap og syke menneskers nytelse av andres lidelse. Folk som plager dyr er også farlige for mennesker. Det er en indikasjon på cluster B-diagnose.
Mishandling kan forsåvidt skje pga uforstand også, at man ikke tenker over hvor ille levekårene deres påvirker dem, eller hvordan vår egen adferd kan skade dyr i f.eks. inkompetente forsøk på dressur eller stell.

I omfang er misbruk mye større, siden det rammer en stor majoritet av dyr som holdes fanget for å tjene penger på dem. Mer vanlig for enkelte dyreslag enn andre, kanskje verst for svin og høns i dagens industrilandbruk. Det vrenger seg i meg at folk sponser bønder for å misbruke dyr på en slik måte.
Jeg tenker at dette er kulturelt. Man blir så vant til det at man nærmest tror at det er "naturlig", at det må være slik. Og folk beskytter seg selv ved å ikke ta inn over seg at dyr har samme følelsesregister som oss selv.

Selv spiser jeg bare planter, for det skal ikke være min skyld at andre lever miserabelt.
De som velger å spise kjøtt bør velge etisk. Frittgående dyr og vilt. Egg fra økologisk drift osv. Forbrukere har en selvstendig plikt til å sette seg inn i hva de betaler for, og hvilke levekår de ulike driftsmåtene gir dyrene. Forbrukermakta er stor om vi samordner oss.

Jeg kjøper norske grønnsaker og kornsorter i den grad det er mulig. Mest for min egen del, men også for å bidra til norsk dyrking av mat.

• Liker 3
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Partiprogram?...😂😂😂🙈🤣🙈.. hør på lilleSandra og han sirkusklovnen på taburetten du..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser du kjøtt? 

Anonymkode: 544f5...2fc

Nei jeg spiser ikke kjøtt. Det er 25 år siden jeg spiste kjøtt. Jeg skal aldri spise kjøtt igjen. Klarer meg utmerket uten kjøtt. 

Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi er vel ikke verre enn andre rovdyr? En løve er vel ikke snill mot maten sin når den setter tennene i ett levende offer?

Rovdyr?....Du legger lista der?....Så Industrilandbruket vårt som systematisk mishandler  milliarder av dyr på de mest kvalmende måter kan gjøre det...?.... Fordi en siste håndfull løver ( vi har utryddet de aller fleste) følger instinktet sitt og dreper noen byttedyr for å leve?..

Skrevet
Automagisk skrev (På 21.4.2023 den 13.17):

Rovdyr?....Du legger lista der?....Så Industrilandbruket vårt som systematisk mishandler  milliarder av dyr på de mest kvalmende måter kan gjøre det...?.... Fordi en siste håndfull løver ( vi har utryddet de aller fleste) følger instinktet sitt og dreper noen byttedyr for å leve?..

Problemet er jo at mennesket selv er et rovdyr med aggressive instinkter. Vi behandler andre mennesker og dyr deretter.

Egentlig tror jeg alle er blitt vegetarianere lenge før vi får fred i verden.

En gris er jo ingen trussel mot oss, og vi må ikke spise bacon. Andre mennesker, de ER jo en potensiell trussel. Og det få en rakett mot huset sitt er vesentlig mer skremmende enn å måtte gumle grønnsaker resten av livet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 1.46):

Det er vel ingen rovdyr som behandler maten sin, dvs levende dyr, like groteskt som vi behandler vår,  snakker om griser på betong, kyr som nærmest sitter bundet til innhegningen sin etc etc

Gjest Automagisk
Skrevet
Kalmusrot skrev (31 minutter siden):

Problemet er jo at mennesket selv er et rovdyr med aggressive instinkter. Vi behandler andre mennesker og dyr deretter.

Egentlig tror jeg alle er blitt vegetarianere lenge før vi får fred i verden.

En gris er jo ingen trussel mot oss, og vi må ikke spise bacon. Andre mennesker, de ER jo en potensiell trussel. Og det få en rakett mot huset sitt er vesentlig mer skremmende enn å måtte gumle grønnsaker resten av livet.

Vi er mer enn rovdyr med instinkter.

Jeg synes virkelig vi skal ta mål av oss til å være bedre enn å torturere dyr fra vugge til grav bare for å "produsere" billig kjøtt ..og vi snakker avanserte pattedyr med følelser og omsorg for barna sine...måten vi behandler de på er uetisk og direkte kvalmende

AnonymBruker
Skrevet
Automagisk skrev (1 minutt siden):

Vi er mer enn rovdyr med instinkter.

Jeg synes virkelig vi skal ta mål av oss til å være bedre enn å torturere dyr fra vugge til grav bare for å "produsere" billig kjøtt ..og vi snakker avanserte pattedyr med følelser og omsorg for barna sine...måten vi behandler de på er uetisk og direkte kvalmende

Enig i det siste. Men mennesket er ikke etisk av natur. Man kan ikke få mennesker til å bli noe de ikke er.

Det er fullt mulig å få mennesker til å slutte å spise kjøtt. Men de blir ikke etiske av den grunnen. Mennesket er en fri, aggressiv og selvhevdende ape.

Anonymkode: 14bd2...33a

• Liker 1
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig i det siste. Men mennesket er ikke etisk av natur. Man kan ikke få mennesker til å bli noe de ikke er.

Det er fullt mulig å få mennesker til å slutte å spise kjøtt. Men de blir ikke etiske av den grunnen. Mennesket er en fri, aggressiv og selvhevdende ape.

Da er ikke jeg menneske.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 0.49):

Du har kjæledyr? Da er du jo i praksis slaveeier! :o 

Anonymkode: 31c0c...3ba

AnonymBruker
Skrevet
Automagisk skrev (8 timer siden):

Da er ikke jeg menneske.

KG tillater ikke roboter eller dyr å delta. Så jeg gjetter du er menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...