Gå til innhold

På papiret er han perfekt for meg men jeg tiltrekkes ikke. What to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har lykkes med å få følelser og tiltrekning til noen de ikke er tiltrukket av fra før?

En mann jeg har visst om i mange år og som de gangene vi har møttes tilfeldig i livet alltid vært veldig på tilbydersiden, f eks spurt om jeg vil ha en is, hjulpet meg med å bære og prøvd å sjekke meg opp på en respektfull måte. Han har også respektert avvisning og aldri vært påtrengende eller masete så vi har aldri hatt kontakt utenom disse tilfeldige møtene men er venner på facebook. 

På papiret er han virkelig drømmemannen med felles sjelden interesse som meg og ønske om samme livsstil/bosted som meg (f eks på fjellet/i india eller lignende nisje for spesielt interesserte). Føler vi hadde vært skikkelig gode kamerater men usikker på noe romantisk men han er jo en sånn partner jeg vil ha bortsett fra manglende tiltrekning.. 

Jeg har aldri gitt han en real sjanse men burde jeg det selvom jeg aldri har kjent noe som helst tiltrekning mot han? Han er fortsatt interessert i meg og det har pågått i over fem år, kun møtt han tilfeldig fem seks ganger. Jeg kjenner på en måte allerede at jeg kommer til å trekke meg og avvise han på nytt fordi jeg har commitment issues, men det er et mønster jeg har hatt hele livet så det kan være på tide å utfordre meg selv og prøve å bryte mønsteret? (tenkte isåfall å være helt ærlig med han om dette og ikke leke med følelsene hans) 

Noen som har erfaringer eller råd? 

Anonymkode: 60b35...761

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det dødfødt? 

Skrevet

Hva mener du med tiltrekning? Kjemi, godlukt, følelser, kjærlighet, dyp kontakt, nærhet?

Jeg har forskjellig svar alt etter som hva det egentlig er snakk om.

AnonymBruker
Skrevet

du vil tvinge deg selv til et forhold med en du åpenbart ikke er interessert i å bli bedre kjent med? Og om han er drømmemannen, litt rart at han fortsatt er singel?

Anonymkode: 911e5...b80

AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med tiltrekning? Kjemi, godlukt, følelser, kjærlighet, dyp kontakt, nærhet?

Jeg har forskjellig svar alt etter som hva det egentlig er snakk om.

Klarer ikke sette ord på det. Han bare er veldig langt fra min type utseendemessig, blir ikke nysgjerrig i trusa for å si det rett ut 🙊 kanskje litt rar personlighet også, men for all del veldig hyggelig og med de kvalitetene man ønsker i en partner. Har ingen dragning mot å bli kjent med han, men det er den fornuftige delen av meg som lurer på om jeg burde gi han en sjanse og prøve noe annet siden tidligere forhold ikke har fungert (veldig rask tiltrekning og forelskelse, gode intense forhold men med for mye lidenskap som ledet til mye krangling og for store ulikheter) kanskje jeg må prøve en helt annen måte? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

du vil tvinge deg selv til et forhold med en du åpenbart ikke er interessert i å bli bedre kjent med? Og om han er drømmemannen, litt rart at han fortsatt er singel?

Anonymkode: 911e5...b80

Ser ikke på det som rart at han er singel fortsatt. Kan hende han har hatt forhold i løpet av de årene men som har tatt slutt. Hans livsstil er bare for en særegen gruppe med spesielle interesser, som vi tilfeldigvis deler og jeg aldri har møtt en mann som deler før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt to menn som var perfekte for meg en reell sjanse, men måtte dumpe. Hjertet ville ikke. Kunne kaldkvelt meg selv egentlig, i begge tilfeller, for utrolig bra menn. Utrolig flotte på alle måter, og passet sammen med både meg og min familie angående verdier og interesser. Mannen jeg til slutt endte med passet jeg egentlig ikke like bra sammen med, men det er kjærlighet, så var slik det skulle og måtte bli. 

Dødfødt vet du ikke før du har forsøkt, men hjertet kan ikke tvinges. 

Anonymkode: d9d7b...500

• Nyttig 1
Skrevet

Utseendet kan du bare overse. Du kan lære å like alle de som ser grei nok ut. Rar personlighet sier meg ingenting i forhold om hvordan dere passer sammen.

Min versjon er at han _må_ lukte godt for deg. Det er det som etter min erfaring leder til seksuell kjemi. Forelskelse er ikke nødvendig, men hyggelig/plagsomt.

Jeg elsker noen av vennene mine dypt, men der er det ingen seksuell tiltrekning og de dufter som familie, ikke seksualpartnere.

Du behøver ingen dragning mot å bli kjent, bare at det kjennes fint ut når dere har kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel ikke det papiret du skal leve da, men den lite tiltalende mannen.
Et sånn selvarrangert fornuftsekteskap høres helt dødfødt ut. Selvskading.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er det noen som har lykkes med å få følelser og tiltrekning til noen de ikke er tiltrukket av fra før?

En mann jeg har visst om i mange år og som de gangene vi har møttes tilfeldig i livet alltid vært veldig på tilbydersiden, f eks spurt om jeg vil ha en is, hjulpet meg med å bære og prøvd å sjekke meg opp på en respektfull måte. Han har også respektert avvisning og aldri vært påtrengende eller masete så vi har aldri hatt kontakt utenom disse tilfeldige møtene men er venner på facebook. 

På papiret er han virkelig drømmemannen med felles sjelden interesse som meg og ønske om samme livsstil/bosted som meg (f eks på fjellet/i india eller lignende nisje for spesielt interesserte). Føler vi hadde vært skikkelig gode kamerater men usikker på noe romantisk men han er jo en sånn partner jeg vil ha bortsett fra manglende tiltrekning.. 

Jeg har aldri gitt han en real sjanse men burde jeg det selvom jeg aldri har kjent noe som helst tiltrekning mot han? Han er fortsatt interessert i meg og det har pågått i over fem år, kun møtt han tilfeldig fem seks ganger. Jeg kjenner på en måte allerede at jeg kommer til å trekke meg og avvise han på nytt fordi jeg har commitment issues, men det er et mønster jeg har hatt hele livet så det kan være på tide å utfordre meg selv og prøve å bryte mønsteret? (tenkte isåfall å være helt ærlig med han om dette og ikke leke med følelsene hans) 

Noen som har erfaringer eller råd? 

Det er jo de egenskapene som du legger fram at han har som du vil verdsette livet ut. Genuin tiltrekning får en over tid og en er derfor nødt kanskje til å gi det en reell sjanse. Sånn tiltrekning som mange tenker på som tiltrekning ved første stund er veldig overrated da det ofte dør ut. Jeg ville gitt det en sjanse ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Av respekt for ham bør du ikke gi det en sjanse.

Du finnes ikke tiltrukket av ham, da er det veldig ugreit å gi en som er interessert i deg falske forhåpninger. Ville du selv levd i et fornuftsforhold, der han du var forelsket i kun var sammen med deg fordi det passet praktisk, men at hver gang han så på deg så fantes det ikke kjærlighet i blikket hans?

Jeg ville aldri ønsket å være sammen med noen som ikke var glad i meg.

Anonymkode: 4bb2f...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt, kjør på. Ei venninne av meg beskrev akkurat de tingene du beskriver. Hun var ikke interessert idet hele tatt, nuppe sjans. Hun klarte ikke å se for seg fremtid med han, men samtidig var det noe i henne som fortalte henne at han var den perfekte mannen (vet ikke hvordan jeg skal forklare). Det høres dumt ut, men gjett hva. Dem er gift den dag idag, det er noen dager hvor hun snakker om at det er like romantikk, men plutselig så ringer hun for å fortelle hvor herlig livet er. Haha, jeg sier igjen, gi det en sjanse. Du blir overrasket, hvis ikke har du iallfall prøvd. 

Anonymkode: 0aea0...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...