Gå til innhold

arrogant hudlege

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at det er mulig....

Var inne hos en hudlege på mandag. Hadde ventet lenge på time. Da jeg kom inn og fortalte hva slags sykdom jeg mente jeg hadde lo han hånlig og jeg fikk beskjed om at jeg hadde lest for mye på google. Derettet satt vi der og kranget i 10 minutter uten at han i det hele tatt så på huden eller håret. Jeg og fastlegen har blitt enige om biopsi av hud og hår. Da blir han sint og sier : Jeg tar ikke biopsi av ansiktet , da må du gå til en annen lege ! Det er ingen vits ! Jeg har fullt av hvite flekker i panna, men disse ville han ikke snakke om. Så ikke på dem eller noe.  Så ble han irritert på nytt :DU har ikke ********* .  Tok etter lengre trass biopsi av hodebunnen. Må vente 5 uker på svar. Er så forbanna over at han ikke kunne ta biopsi av huden.  Er så drittlei av hudleger. 

Anonymkode: 95825...027

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med din fastlege om denne oppførselen til hudlegen og snakk gjerne også med Pasientombudet. Du burde sende inn en klage på legen.

Det er dessverre noen leger som har misforstått grovt, og tror de er gud selv...

Håper du får svar på biopsien og hjelp for det som plager deg!

Anonymkode: 2befa...22c

• Liker 3
Skrevet

Og jeg tipper legene er drittlei pasienter som har googlet og bestemt sine egne diagnoser, og som krever unødvendige undersøkelser 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

I svarte faen, hva er dette for en figur? Makan til oppførsel! 

Skrevet

Dette er nok din side av saken. 

Poenget her er at du kom inn som pasient, hadde allerede stilt en diagnose og var kun ute etter å få bekreftet denne med de prøvene du hadde bestemt at du skulle ta. Han som hudlege har nok mye bedre erfaring enn deg, og fikk sikkert nok av en pasient som nok en gang kom inn og skulle fortelle ham hvordan han skulle gjøre jobben sin.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
uglejenta skrev (16 minutter siden):

Og jeg tipper legene er drittlei pasienter som har googlet og bestemt sine egne diagnoser, og som krever unødvendige undersøkelser 

Det forsvarer likevel ikke reaksjonen til legen, som etter mitt syn var uprofesjonell og lite ivaretakende.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel sikker på at du ikke har diagnosen du sier du har?

Anonymkode: aabc4...1a9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan han være sikker på det uten å ha undersøkt TS? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

er ingen tvil , alikevel måtte han sitte der og nekte på 1 meter . 

AnonymBruker
Skrevet
uglejenta skrev (1 minutt siden):

Det er helt sikkert noen av de også.

Men det å bli beskyldt for å google for mye, det her jeg opplevd tre ganger. Jeg er til og med helsepersonell selv.

Første gangen jeg ble beskyldt for det var det eneste jeg opplyste legevaktlegen om at jeg var i utredning for *****, og at siden jeg uansett hadde unormale xxx-prøver så var det langt større sjanse for at symptomene mine skyldtes yyy enn zzz som legen sjekket. Da mine symptomer forverret seg gjentok jeg dette. Overlegen på legevakten fnyste, og beskyldte meg for å ha googlet for mye, og skrev det i journal. Jeg ble bare verre og verre, fikk smertestillende som ikke virket i det hele tatt, fikk ny dose som bare gjorde at jeg fikk mer smerter, og jeg påpekte da at jeg alltid har hatt uvanlige reaksjoner på ulike medisiner med store bivirkninger og lite effekt, og at medisinen de ga meg var noe jeg aldri hadde prøvd før, men i samme klasse som et lignende preparat som jeg får store bivirkninger og ingen effekt av. Da ble jeg sendt hjem fra legevakten med et skriv som sa at jeg googlet for mye og at jeg kun hadde oppsøkt legevakten for å få A-preparater (som bare var rent oppspinn fra legens side). Fastlegen min freste da jeg såvidt kom meg dit. Jeg feilte det jeg hadde sagt, og det viste seg at jeg også har en genvariant som er kjent for å gi de bivirkningene av den medisinen legevakten ga meg, og de som får det slik har heller ikke effekt av medikamentet.

Andre gangen satt en overlege, som siterte 30 år gamle retningslinjer for diagnosen jeg var i utredning for, og beskyldte meg for å google for mye da jeg påpekte at det han sa var helt feil iflg. nyere retningslinjer og at forskningen og retningslinjene var endret for 20 år siden, og så oppdatert igjen et par år før jeg var hos denne legen. Han avfeide meg og mente jeg ikke feilte noen ting. Jeg truet med å gå rett fra sykehuset til media og at jeg skulle sørge for at hans navn ble nevnt i saken. Da var det visst likevel grunn til å henvise meg til noen som kunne mer om det enn han gjorde.

Så kom jeg til ny spesialist som også et par ganger mente jeg googlet for mye. Denne legen ville etterhvert sette meg på en medisin i håp om at jeg kanskje kunne bli bedre av den. Jeg tok for gitt at det var medisin xxx, men legen sa det var yyy jeg skulle settes på. Jeg sa at det ikke er etter retningslinjene, legen mente jeg hadde googlet for mye. Jeg sa at alle internasjonale retningslinjer sier at hvis man har **** som symptom, så skal man under ingen omstendigheter ta medisin yyy fordi det er 50 % fare for at man blir ekstremt syk av den og aldri kommer seg igjen, de som har vært så uheldig å få den medisinen med mine symptomer havner gjerne som alvorlig pleietrengende (vi snakker tap av språk, tap av funksjon i armer og bein...). Overlegen fortsatte å nekte for at det jeg hadde "googlet for mye" stemte. Jeg viste da til at det i dag sitter en person der og der i Norge som er blitt pleiepasient fordi overlegen selv hadde gitt pasienten den medisinen, selv om det var kontraindisert med de symptomene, og at jeg har vært i kontakt med pasientens nærmeste pårørende så jeg visste det var overlegen selv som hadde foreskrevet medisinen, selv om det på daværende tidspunkt var mange år siden retningslinjene var endret.

Selv når jeg, som helsepersonell selv, legger frem saklig informasjon, viser til forskning og internasjonale retningslinjer og har tatt med de nyeste retningslinjene til spesialistene, så har jeg fått høre at jeg googler for mye. Hadde jeg ikke søkt i medisinske databaser så hadde jeg med stor sannsynlighet ligget på sykehjem i dag som pleiepasient.

Leger i dag er så overarbeidet at de ikke har sjanse i havet til å lese seg opp på alt de burde. Det er ikke kritikk av legene, det er bare et faktum og en tverrpolitisk ønsket situasjon av politikerne som i mer enn 20 år ikke har lyttet til fagfolk, men på økonomer uten forståelse for eller kunnskap om helsevesenet.

I ts sitt tilfelle er det legen som skal være profesjonell. Hudproblemer kan være så vanskelige å diagnostisere at det svært ofte må tas biopsi for å kunne stille en sikker diagnose. Ts sin fastlege hadde fastslått at dette var nødvendig og henvist henne til spesialist. Da er spesialistens jobb å gjøre en profesjonell jobb og møte pasienten med respekt. Det er helt greit om spesialisten mente ts tok feil, men i så fall så måtte han forklare hvorfor (en enkel "dine symptomer ligner ikke på xxxx fordi du ikke har xx som er et av kriteriene for den diagnosen, derfor må vi finne ut hva annet som feiler deg siden fastlegen din har henvist deg hit"). Å ikke ville ta biopsi i ansiktet er det flere gode grunner til, men av og til må man - men i dette tilfellet er det jo opplagt at det ikke var nødvendig, da legen kunne ta biopsi i hodebunnen istedenfor. Denne spesialisten gjorde ikke jobben sin og han utførte den på en helt uakseptabel måte!

Anonymkode: 2befa...22c

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke tilfeldigvis til en hudlege i Skien dette? Er en som er meget arrogant der😮💨

Anonymkode: b48d0...5a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Var ikke tilfeldigvis til en hudlege i Skien dette? Er en som er meget arrogant der😮💨

Anonymkode: b48d0...5a6

trondheim. 3 fæle hudleger som praktiserer innen kort radius . 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville stolt mer på en spesialist enn en fastlege. Jeg ville stolt på begge disse foran google og meg selv. 

Oppfør deg skikkelig neste gang, så får legen gjort jobben sin. 

Anonymkode: f42cf...a0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville stolt mer på en spesialist enn en fastlege. Jeg ville stolt på begge disse foran google og meg selv. 

Oppfør deg skikkelig neste gang, så får legen gjort jobben sin. 

Anonymkode: f42cf...a0e

vi får jo se hvem som har rett snart. blir det meg og google eller den såkalte spesialisten ?

Gjest Abendstern
Skrevet

Du er arrogant TS og det er hovedproblemet. Du går til en spesialist og skal fortelle spesialisten hvordan h*n skal gjøre jobben sin. En dag kan det koste deg livet, da du ikke evner å lytte til tilbakemeldinger fra fagfolk. 

AnonymBruker
Skrevet
Abendstern skrev (59 minutter siden):

Du er arrogant TS og det er hovedproblemet. Du går til en spesialist og skal fortelle spesialisten hvordan h*n skal gjøre jobben sin. En dag kan det koste deg livet, da du ikke evner å lytte til tilbakemeldinger fra fagfolk. 

Jeg innbilte meg at jeg hadde to ondartede føflekker også . Hadde googlet for mye. Ble ikke tatt seriøst. Jeg ba om å få de fjernet. Begge var det kreft i. Det var iallefall ikke fagfolk som reddet livet mitt . 

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg innbilte meg at jeg hadde to ondartede føflekker også . Hadde googlet for mye. Ble ikke tatt seriøst. Jeg ba om å få de fjernet. Begge var det kreft i. Det var iallefall ikke fagfolk som reddet livet mitt . 

Har selv fjernet en stor føflekk. Enig med deg der. 

AnonymBruker
Skrevet

hva er det du tror du har?

ser du skrev hvite flekker- og tenker da noe i tinea versicolor kategorien? (dette kan legen gi deg behandling for, trenger ikke hudlege for det) jeg har tine på ryggen og dro til legen å fortalte at jeg tror jeg har dette pga ditt og datt- hun sa bare- la meg nå få se på det i alle fall så i kan bekrefte det, tok to sek så var hun enig i at det stemte nok.

tinea gir hvite flekker på overkropp, og noen ganger i tinning / panne også, mine flekker er på str med sånne push pins til korktavler. de er gjerne hvite/sølvaktige om vinteren, og røde om man får de om sommeren.

er mane dyktige leger og hudleger der ute. ikke la noen latterliggjøre deg. bestrid faktura fra denne legen med begrunnelse om at han ikke undersøkte deg.

Anonymkode: 40577...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Når legen skriver henvisning må den skrive hva den henviser for og det er det du blir undersøkt for. Jeg går fast til hudlege for en hudsykdom og hvis jeg ønsker å få feks en føflekk vurdert må jeg henvises på nytt for akkurat det selv om jeg ender opp hos den samme hudlegen.

Anonymkode: 614e1...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...