AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Ja denne tråden handler om meg selv og gud så jeg hater å ha denne diagnosen. Fryktelig mye blir bare veldig rart når man møter andre mennesker. Needless to say - er 32 år gammel mann og har aldri hatt en kjæreste i mitt liv. Det er selvsagt kun meg det går på, mange sier at folk på spekteret ikke er ute etter noe, men det er virkelig ikke sant. Jeg har prøvd og prøvd og ender bare opp i min sosiale awkardness. Klart sånt ikke slår an på markedet. Så er det egentlig noe håp for oss på "spekteret" der ute? Jeg tror jo egentlig ikke det all den tid man er litt annereledes fra resten. Jeg mener jo at livet mitt kommer til å ende opp med at jeg dør ensom og alene og det er egentlig fælt å tenke på. Så innser jeg jo selvsagt at det ikke er noen menneskerett å leve sammen med noen, men disse tankene gjør egentlig bare vondt. Skulle ønske jeg ikke haddde noen diagnose. Nevrotypikere får seg jo kjærester lett som det er og jeg er i den eneste i min søskenflokk som ikke har samboer eller er gift og jeg er jo egentlig høvelig sikker på at mine søsken kommer til å bli mer og mer på avstand etter hvert som årene går. Anonymkode: 9e032...6fc 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Hvordan arter din sosiale awkwardnes seg, som du sier? Kan det være at du har hengt deg for mye opp i at du har asperger? Jeg vet ikke så mye om dette, men tenker generelt at man kommer langt med å være seg selv og være åpen om utfordringer. Anonymkode: 936b8...eb4 3 1
starken Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Jeg er også på spekteret og har en veldig flott kjæreste nå. Jeg er skikkelig sosialt klønete også. Det er håp for oss på spekteret også. 4
svartkatt Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Du er tydeligvis ikke med i Facebookgrupper for folk på spekteret.. er ganske mange som er gift, samboer, med unger osv.. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 Jeg har møtt menn på spekteret som var tiltrekkende, pene, med gode manerer, respektfulle og som har ført nydelige samtaler med meg. For min del velger jeg de trolig bort på grunn av at jeg går på nødvendig diett og ikke kan leve med noen som ikke kan tilpasse seg dette. Det er forhåpentligvis en bagatell for andre damer. En diagnose er ikke det samme som at ting er håpløst. En diagnose handler om utfordringer som er anerkjente, om du er i ferd med å date og får det hardt følelsesmessig på grunn av usikkerheten i den tidlige bli kjent fasen er det fornuftig å søke støtte fra gode mennesker. Anonymkode: 5363d...02c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Er mann på 35 og har asperger og jeg har heller aldri hatt kjæreste. Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt. Har veldig lyst på kjæreste og har ikke lyst til å dø alene. Nå sliter jeg i tillegg med stor skam over å aldri hatt kjæreste og å leve på trygd noe som igjen gjør det enda vanskeligere å få kjæreste. Min lillebror som ikke har asperger ble nylig pappa og selv om jeg unner han alt godt, fikk det meg til å kjenne anda mer på at jeg ikke får til livet "alle andre" får til. Mitt største ønske har hele livet vært venner og kjæreste. Å få livet alle andre har. Nå har pappa asperger. Så jeg vet jo at det går an å få kjæreste og barn. Men det er absolutt ikke lett. Anonymkode: 14639...cfd 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 Jeg har en venn som har Asperger. Han er pen, barsk, og har en bra jobb. Problemet hans (mener jeg) er at han er utrolig rastløs, og hopper fra det ene til det andre. Plutselig er han i Japan, eller han tar en tur til avsides steder. Livet hans er liksom ikke forenlig med familie og barn. Han er også veldig kritisk, og en perfeksjonist av rang. Mange damer har vært interessert, men der skal det klaffe hundre prosent for at han velger å se din vei. Jeg tror ikke at han forstår seg så godt på følelser. Mistenker at han later som, men innerst inne ikke skjønner. Blir nokså egosentrisk og opptatt av hva han selv ønsker, det er ikke mye rom for andre, slik jeg ser det. Han er også var for stress, og stikker om det blir mye problemer. I hvert fall er jeg sånn at jeg ønsker en partner som jeg vet jeg har i ryggen og som støtter meg i både gode og tøffe tider. Men mye stress og mas kan bli ødeleggende for en med Asperger-diagnose. Tror det er viktig at dere tenker grundig gjennom hvordan dere vil takle et liv sammen med dame og kanskje barn. Hvis hun er NT vil dere være ulike på mange områder. Viktig å være åpen om diagnosen når dere møter ei/en som dere liker. Anonymkode: f01bb...5df 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 Er det ikke bare å søke etter en dame med aspergers da? Så kan dere være socially akward sammen Anonymkode: e2f1a...a46 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det ikke bare å søke etter en dame med aspergers da? Så kan dere være socially akward sammen Anonymkode: e2f1a...a46 Så enkelt er det ikke. Jeg har asperger, men det betyr ikke at jeg ikke irriterer meg over andre aspergere med manglende sosiale antenner og det betyr ikke at de ikke irriterer seg over mine manglende sosiale antenner. Anonymkode: 14639...cfd 4 1 5
Anciol Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Hey TS og single ASP, jeg er en dame snart 40 med ASP , har klart å få meg mann og barn . Så det er nok noen ute der til dere og, bare å vente 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Det er en app som heter Hiki, som er for autister. Kanskje du kan søke internasjonalt også. Stadig flere som får diagnosen, særlig kvinner. Så det blir mer og mer aksept i samfunnet for våre "særheter". Jeg er kvinne med Asperger som har vært i et lykkelig ekteskap i 16 år. Men det er mulig det er lettere for oss kvinner..🤔 Anonymkode: c3a65...625
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 Jeg mener du skal bare tenke at du er et vanlig menneske som ønsker deg kjæreste. Hvorfor ikke? Vi er så forskjellige alle sammen og har forskjellig å by på. Jeg fikk selv Asperger diagnose etter samlivsbrudd i midten av 40-åra. Har to flotte barn som greier seg bra, har en snill eks og vi samarbeider bra om barna. Nå har jeg ny kjæreste som jeg ikke har fortalt om diagnosen min til. Jeg er da mer enn en diagnose, er utdannet og har jobb. Greier meg godt, men blir utslitt av lyd og aktivitet og andre mennesker. Så jeg kan ikke være sammen med hvem som helst. Det sa jeg fra om på første date med min nåværende kjæreste. Jeg vil helst sitte hjemme alene og gjøre mine ting sa jeg. Jeg viser fram hvem jeg er til han. At jeg blir oppslukt av interesser og fascineres av små detaljer. Jeg tror bare han synes det er sjarmerende. Og jeg er tydelig og direkte. Ikke noe snakk rundt grøten, det tror jeg også han liker. DU ER ATTRAKTIV FOR NOEN DER UTE! Kom deg på Tinder eller ut og bli kjent 👌 Anonymkode: fd940...66b 1 3
Gjest Mammamia75 Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 (endret) Du kommer til å møte noen, det er ikke så lett som det ser ut som for andre heller. Endret 24. april 2023 av Mammamia75 Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #14 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 23.20): Ja denne tråden handler om meg selv og gud så jeg hater å ha denne diagnosen. Fryktelig mye blir bare veldig rart når man møter andre mennesker. Needless to say - er 32 år gammel mann og har aldri hatt en kjæreste i mitt liv. Det er selvsagt kun meg det går på, mange sier at folk på spekteret ikke er ute etter noe, men det er virkelig ikke sant. Jeg har prøvd og prøvd og ender bare opp i min sosiale awkardness. Klart sånt ikke slår an på markedet. Så er det egentlig noe håp for oss på "spekteret" der ute? Jeg tror jo egentlig ikke det all den tid man er litt annereledes fra resten. Jeg mener jo at livet mitt kommer til å ende opp med at jeg dør ensom og alene og det er egentlig fælt å tenke på. Så innser jeg jo selvsagt at det ikke er noen menneskerett å leve sammen med noen, men disse tankene gjør egentlig bare vondt. Skulle ønske jeg ikke haddde noen diagnose. Nevrotypikere får seg jo kjærester lett som det er og jeg er i den eneste i min søskenflokk som ikke har samboer eller er gift og jeg er jo egentlig høvelig sikker på at mine søsken kommer til å bli mer og mer på avstand etter hvert som årene går. Anonymkode: 9e032...6fc jeg har sterke mistanker om at min mann er på spektrumet, og har snakket med han om det. det er håp- men man må være klar over at endel ting man gjør vil virke unormalt for folk som ikke er på spektrumet- og at endel konflikter vil komme fra det. vi traff hverandre via gaming på nett, og da var ikke dette noe jeg la merke til i det hele tatt, kom frem etter vi møttes irl Anonymkode: cdf4f...08b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #15 Skrevet 24. april 2023 On 4/21/2023 at 12:16 AM, starken said: Jeg er også på spekteret og har en veldig flott kjæreste nå. Jeg er skikkelig sosialt klønete også. Det er håp for oss på spekteret også. Du er kvinne. Da har du det mye lettere. Anonymkode: e799c...104
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #16 Skrevet 24. april 2023 On 4/20/2023 at 11:20 PM, AnonymBruker said: Ja denne tråden handler om meg selv og gud så jeg hater å ha denne diagnosen. Fryktelig mye blir bare veldig rart når man møter andre mennesker. Needless to say - er 32 år gammel mann og har aldri hatt en kjæreste i mitt liv. Det er selvsagt kun meg det går på, mange sier at folk på spekteret ikke er ute etter noe, men det er virkelig ikke sant. Jeg har prøvd og prøvd og ender bare opp i min sosiale awkardness. Klart sånt ikke slår an på markedet. Så er det egentlig noe håp for oss på "spekteret" der ute? Jeg tror jo egentlig ikke det all den tid man er litt annereledes fra resten. Jeg mener jo at livet mitt kommer til å ende opp med at jeg dør ensom og alene og det er egentlig fælt å tenke på. Så innser jeg jo selvsagt at det ikke er noen menneskerett å leve sammen med noen, men disse tankene gjør egentlig bare vondt. Skulle ønske jeg ikke haddde noen diagnose. Nevrotypikere får seg jo kjærester lett som det er og jeg er i den eneste i min søskenflokk som ikke har samboer eller er gift og jeg er jo egentlig høvelig sikker på at mine søsken kommer til å bli mer og mer på avstand etter hvert som årene går. Anonymkode: 9e032...6fc samme her. Men er nesten 50. Er innforstått med at jeg kommer til å dø alene. Drittdiagnose. Anonymkode: e799c...104 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #17 Skrevet 24. april 2023 10 hours ago, Mammamia75 said: Du kommer til å møte noen, det er ikke så lett som det ser ut som for andre heller. Tull å si noe sånn. Vi er mange som er dømt til et liv i ensomhet. Er man mann, sosialt klønete, lite pen, lite penger, ufør og nerdete av natur, er det ganske håpløst nederst ved bordet. Anonymkode: e799c...104
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #18 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tull å si noe sånn. Vi er mange som er dømt til et liv i ensomhet. Er man mann, sosialt klønete, lite pen, lite penger, ufør og nerdete av natur, er det ganske håpløst nederst ved bordet. Anonymkode: e799c...104 Med tanke på det sosiale, så går det an å øve seg på hvordan man skal oppføre seg i enkelte situasjoner. Jeg leste en gang at mange med AS liker skuespill, og å delta i feks dramagrupper. At du har lite penger har ikke så stor betydning i dag, for damer har utdannelse og ok lønn selv, trenger ikke noen forsørger, og det at du er nerdete kan være positivt for mange. Da er du sikkert god på forskjellige ting, og det er tiltrekkende. Anonymkode: f01bb...5df 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 starken skrev (På 21.4.2023 den 0.16): Jeg er også på spekteret og har en veldig flott kjæreste nå. Jeg er skikkelig sosialt klønete også. Det er håp for oss på spekteret også. Hvordan møtte du han? Ble du utredet av noen som hadde god kunnskap om asperger og sa at du kunne ha kjæreste? Anonymkode: 85ca3...761
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Med tanke på det sosiale, så går det an å øve seg på hvordan man skal oppføre seg i enkelte situasjoner. Jeg leste en gang at mange med AS liker skuespill, og å delta i feks dramagrupper. Jeg hater skuespill og drama. 22 minutter siden, AnonymBruker said: At du har lite penger har ikke så stor betydning i dag, Anonymkode: f01bb...5df Det er nok feil. Kvinner velger ofte menn i gode posisjoner. Penger, muskler eller andre tegn på at han kan være en god forsørger og forsvarer er populært. https://www.kk.no/livstil/disse-mennene-faller-flest-kvinner-for/67839075 I 36 av 37 kulturer mente kvinner at «gode finansielle muligheter» var viktig ved valg av partner. https://gemini.no/2020/05/kvinner-og-menn-velger-partnere-som-for/ Anonymkode: e799c...104
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå