Gå til innhold

Hvor mye bør man beregne til rørlegger/elektriker når man setter inn nytt kjøkken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns dette er så vanskelig, og jeg har jo ikke all verdens med midler heller. Selve kjøkkenet inkl. montering/demontering/hvitevarer/levering er ok, men jeg må jo ordne rørlegger/elektriker og. Ikke veldig stort kjøkken, men skal flytte noen stikk-kontakter, ordne dimmer blant annet. Etter et google-søk så ser jeg noen nevner 30 - 50.000 kr men det vet man jo ikke. 

Og jeg har fått beskjed om at det er vanskelig å få en pris før de har begynt på jobben. Tenk så flaut om de begynner på dette her også koster det sånn 300.000 kr også har jeg ikke penger 😮 Hvor mye skal man sette av til dette her? En halv mill? Flere mill? Isåfall blir det jo aldri nytt kjøkken på meg. 

Anonymkode: dc559...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har stort sett betalt elektriker og rørlegger per time, og ikke på fastpris. Ligger på rundt 750,- for elektriker, noe dyrere for rørlegger. Er det småting man ønsker å få utført, som det ser ut til at du trenger hjelp til, trenger det ikke å nødvendigvis bli så dyrt. Man får gjort mye på noen timer 😊

Anonymkode: 6e5b9...708

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har stort sett betalt elektriker og rørlegger per time, og ikke på fastpris. Ligger på rundt 750,- for elektriker, noe dyrere for rørlegger. Er det småting man ønsker å få utført, som det ser ut til at du trenger hjelp til, trenger det ikke å nødvendigvis bli så dyrt. Man får gjort mye på noen timer 😊

Takk for svar, det var beroligende å høre :) Jeg får håpe at det ikke blir sånn kjempedyrt. Skal kontakte flere elektrikere og. Når det gjelder rørlegger, så skal de vel bare koble til vasken og ikke noe mer? 

Anonymkode: dc559...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ikke skal flytte på opplegg for vann så blir det nok ikke særlig dyrt. Å koble til armatur og vask har man strengt tatt lov til å gjøre selv også, mulig du kjenner noen som kan hjelpe deg med den biten? Uansett er den jobben gjort på en time eller to. Pluss kjøring.

Er det en lysbryter du ønsker å bytte til dimmer? Eller trenger du å få lagt opp nytt? Vi hadde elektriker nylig i forrige leilighet vi pusset opp. Byttet flere lysbrytere til dimmere, satte inn ekstra stikkontakter, byttet mange stikk ved tak til DCL-kontakter. Satte inn flere nye stikk på kjøkken, byttet utelys osv… mener regningen kom på rundt 8000,- Hadde vedkommende på besøk i sikkert 5-6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en elektriker til å komme og se på jobben. Noen ganger må det trekkes opp ny kurs til ovn fordi den gamle ikke er kraftig nok, kanskje du må ha komfyrvakt, kanskje du skal ha stikk på nye steder ++.

Jeg ville regnet med 40.000,- på rør og el, men bare be om et prisoverslag. Rør er som du sier kun vask og ev. oppvaskmaskin hvis du ikke flytter på rør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusset opp kjøkkenet for snart 10 år siden. Selv om vi tok valg som innebar minst mulig endring, ble det likevel 10.000 til rørlegger og 15.000 til elektriker. Alt var på samme plass, men kjøkkenet var gammelt så det var nye krav ifbm platetopp/sikring, de må innom flere ganger, noen nye kontakter trengtes etc. 

Du kan ta valg selv som holder kostnadene nede (f eks ikke flytte vann/avløp), men det blir litt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal rørene stå på samme plassen trenger det koster noe noe så lenge du er kompitabel til å skru litt selv.

Elektriker ville jeg fått på befaring og fått et kostnadsoverslag.

Anonymkode: f8b8e...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 50 for elektrikker, inkl ny kurs til komfyr og komfyrvakt. La alt nytt. 10 doble stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...