Gå til innhold

Advarsel, dette er formulert i klartekst!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg går rett på sak: Jeg er 167 høy, veier 93 kilo, spiser helt normalt (så grovt brød som mulig, mye kylling, fullkornspasta, sukkerfri mat 0g drikke, mye wok og grønnsaker, ingen saus som regel osv.) og fortsetter å legge på meg. Er nettstudent i år, så det blir mye å sitte foran dataen og/eller læreboka. Dette medfører ALTFOR lite trim! Kjøpte meg skritteller i høst, dette var stor motivasjon for å ut å gå, men i hektiske studietider mot jul, og glatte veier, dabbet det av igjen.

Hver gang jeg spiser, uansett hva jeg spiser, blir jeg oppblåst og får vondt i magen. Normal avføring vet jeg ikke hva er nesten lenger, enten for hardt eller for bløtt. Fiser hele tida som følge av at jeg er så oppblåst. (Har aldri rapa.)

Jeg er forferdelig trøtt, i dag f.eks. sto jeg opp 8 (forsov meg en halvtime), sov fra 12 til 14 og fra 17 til 19, og skal gå og legge meg snart.

Sliter ellers med mye hodepine, til tider migrene, noe som går veldig utover motivasjonen for studiene. Har prøve divers CLA, Wellex o.l. uten effekt, sikkert bl.a. pga mangel på mosjon.

Høres det ut som om alt dette kommer av for lite mosjon, eller bør jeg få sjekket stoffskifte, ta en tarmskyll eller hva? (Etter ulike artikler har jeg fått inntrykk av at jeg kan ha dårlig stoffskifte, lav forbrenning og/eller for lite opptak i tarmen("tett" tarm)

Noen som kjenner seg igjen, eller som bare vil gi et råd eller to?

Hilsen store lille meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pecado
Skrevet

Veldig likt lavt stoffskife symptomene jeg får dersom jeg ikke tar tablettene mine. Men om det er det kan jo bare en lege svare på. Men ta en blodprøve og få bekreftet/avkreftet. Dersom det er det blir du fort bedre av medisinene.

Skrevet

Ut å gå en 1/2 times tur hver dag. Begynn å ta tran. Da er du langt på vei. Og kutt ut lett brus. Drikk juice el,farris og lignende. Hjelper nok det :)

Skrevet

Du spiser ikke noe du ikke tåler da? Har hørt flere som får de symptomene du beskriver når de spiser brød. Lurer på om det er Gluten de reagerer på da.

Skrevet

Første bud: Sjekk stoffskiftet ditt. Da vet du mer.

Gjest gjesta
Skrevet

Sjekk stoffskiftet ditt!

Stoffskiftet har betydning for hele kroppen din.

Hos meg slår det bl.a. ut på vekt, mageproblemer og trøtthet.

Uansett så høres det som at et legebesøk hadde vært greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...