AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Hei, hvordan kler man seg når man er tynn? Jeg er lita (1,58) og veldig tynn. Etter jeg fikk barn gikk jeg ned mye i vekt og sist jeg veide meg var det ca 39 kg. Tidligere har jeg logget jevnt mellom 43-45. Sliter med å gå opp i vekt, og sliter med å finne klær jeg liker. Puppene forsvant selvfølgelig å etter barn. Gikk fra å bruke C til A cup. Følte jeg så bra nok ut når jeg var på 45 kg, og hadde pupper, nå ser jeg bare trist ut føler jeg. Aner ikke hva jeg skal kle meg med lengre. Noen med tips? Anonymkode: 4e41c...dc4 1
Winterair Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Kle deg med det du vil. Du vil se pen ut uansett 2
Sofakona Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Gå på barne avdeling i klesbutikker:) jeg går ofte der da jeg ikke har så store pupper og jeg passer bedre 14 år pluss en dame avdeling. Pluss de har mye mer farget og kuler klær..og ja jeg er snart 40 🤩 kle deg i akkurat det du føler for... ikke bry deg om hva andre tenker eller gå med. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Klær burde ikke være prioriteringen din nå men å få helsehjelp. Du er alvorlig undervektig. Jeg har også vært det. Ting som hjalp meg opp i vekt var: -Apetamin, for økt maktlyst. Bestilt på nettet. Er et kosttilskudd som virkelig hjalp på matlyst! - Satt meg mål om å gå opp i bh størrelse så det ble en motivasjon for å legge på meg og når jeg nådde den bh størrelsen satt jeg mål om neste størrelse osv - fikk næringsdrikke på resept av legen og drakk protein pulver spesielt for vektøkning Anonymkode: 3fef0...2e1 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 For å svare på spørsmålet ditt. Klær jeg brukte som undervektig var mest olabukser og løs genser, løs hettegenser, løs tunika, løse lin bukser, alt som på en måte fikk meg til å se mer normalvektig ut og ikke satt stramt. Anonymkode: 3fef0...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 hei, på apoteket får du kjøpt næringsdrikker som du kan legge til vanlige måltider for å gå opp i vekt. Jeg har gjort det selv fordi det ikke føles så kult å være "skinn og bein" og folk er så fæl å kommentere også, verre nesten enn om man er overvektig! Og råd om å gå i barneavdelingen osv er de teiteste, man vil ikke kle seg som en 12 åring når man er voksen.. Det jeg gjør er å sy inn, siden jeg ikke syr selv men har en super venninne som driver systue er det forholdsvis enkelt for meg, men ja.. og så syr hun til meg om det er noe jeg ser jeg vil ha som ikke er smått nok eller passer til min figur osv.. Anonymkode: ed85d...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 Jeg er også liten og tynn. Kjøper mye fint i petite (xs) på Zalando https://www.zalando.no/dame/?q=petite Anonymkode: 7bfb7...f45 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 Jeg er tynn, og jeg har innsett for flere år siden at jeg må bare kle meg i de klærne jeg liker. Jeg er riktignok mye høyere enn deg, 1.75 cm. Kjøpe klær på barneavdelingen hadde uansett vært uaktuelt for min del. Næringsdrikken som er nevnt over her kan sikkert hjelpe deg. Anonymkode: 47cfd...6eb
Grüner Skrevet 20. april 2023 #9 Skrevet 20. april 2023 Lag på lag (vester, skjerf osv) , unngå svarte smale bukser, unngå samme farge på overdel og underdel. Men med en vekt på 39 kg/158cm kommer du i kategorien helsefarlig undervekt, så det er viktig at du prøver å spise mer mat og mer næringsrik mat evt oppsøke lege for å finne ut hva som er galt hvis du objektivt sett spiser godt, ikke overtrener/kaster opp/bruker avførende midler, men likevel går ned i vekt. 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 Ts her, vil bare si at jeg har kontakt med lege og jobber med og legge på meg igjen, så er ikke det. Lurte kun på kles tips. Mistet dessverre mye selvtillit med tanke på klær da spesielt puppene forsvant. Anonymkode: 4e41c...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 Jeg er samme høyde å har vært rundt 42kg de siste årene. Da jeg var tynnere (36kg) brukte jeg mest løstsittende klær, mest fordi det var det eneste jeg fant som passet, det var fortsatt veldig synlig at jeg var undervektig. Prøvde i flere år å skjule hvor tynn jeg var med løse klær, nå tenker jeg i større grad «kle deg som om det var planen å være så tynn» etter jeg la om tankegangen så har jeg følt meg penere å mindre skamfull. Kjøper en del klær på h&m, de har endel klær i små størrelser men jeg har opplevd buksene som noe store. Bestiller også en del fra Zalando (dr denim har gode jeans i små størrelser) bh’er kjøper jeg i rett cup str å syr inn omkretsen. (På mitt tynneste fant jeg ingen som passet meg, topper og sportsbh ble redningen) Ser du har vært i kontakt med lege, om du ikke har fått næringsdrikker vil jeg anbefale å spørre om det. Jeg fikk blå-resept på næringsdrikker etter mye mas fra meg og psykolog. ( samme psykolog vurderte meg til å ikke ha anoreksi, så med mindre reglene er endret så er ikke det et krav) Lykke til, håper du får noen gode tips som er til hjelp her i tråden ❤️ Anonymkode: eff06...ae7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #12 Skrevet 20. april 2023 TS ber ikke om helseråd eller råd om å legge på seg. Det tar hun med legen. I motsetning til andre så vil jeg anbefale at du bruker klær som sitter godt på kroppen, ikke noe baggy greier. Bruk de minste størrelsene eller handle på nett. Anonymkode: e4223...ba7 1
Rosa Sløyfe Skrevet 20. april 2023 #13 Skrevet 20. april 2023 det er da ikke noe vasnkelig, er jo bare og gå med det du vil
AprilLudgate Skrevet 20. april 2023 #14 Skrevet 20. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ts her, vil bare si at jeg har kontakt med lege og jobber med og legge på meg igjen, så er ikke det. Lurte kun på kles tips. Mistet dessverre mye selvtillit med tanke på klær da spesielt puppene forsvant. Anonymkode: 4e41c...dc4 Om man velger kjoler som har litt «ekstra» (pufferm, ballongerm) og ikke er veldig tettsittende så hjelper det og. Ting som er drapert fremfor helt glatt tettsittende. High waste bukser (ikke skinnyjeans) med litt løs bluse+litt bredt belte. Sånne peplum bluser/topper over skjørt eller bukser. Endret 20. april 2023 av AprilLudgate
Ardwinna Skrevet 20. april 2023 #15 Skrevet 20. april 2023 Gå i det du selv vil og føler deg vel i! Noen liker tettsittende og noen liker mer baggy klær. Velg det DU liker, uansett om det fremhever eller skjuler figuren din. Det vil alltid finnes noen som mener du kler deg "feil" så det må du bare la være å bruke energi på. Det er din kropp og ditt valg, så gå ut i verden med rak rygg og klær du føler deg vel i. Jeg er selv høy og overvektig, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med konkrete klesmerker, men har merket meg at flere nettbutikker og merker har egen petite-avdeling. Jeg ønsker deg uansett lykke til!
flusa Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, hvordan kler man seg når man er tynn? Jeg er lita (1,58) og veldig tynn. Etter jeg fikk barn gikk jeg ned mye i vekt og sist jeg veide meg var det ca 39 kg. Tidligere har jeg logget jevnt mellom 43-45. Sliter med å gå opp i vekt, og sliter med å finne klær jeg liker. Puppene forsvant selvfølgelig å etter barn. Gikk fra å bruke C til A cup. Følte jeg så bra nok ut når jeg var på 45 kg, og hadde pupper, nå ser jeg bare trist ut føler jeg. Aner ikke hva jeg skal kle meg med lengre. Noen med tips? Anonymkode: 4e41c...dc4 Jeg har desverre ingen konkrete tips, men hvis du kler deg i det,du,liker og føler deg fin med, så vil du også se fin ut🌸
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 Her fikk du mange svar på spørsmål du ikke spurte om... Mango har en "teen girl" avdeling hvor de har en del fint. De fleste store kjedene har en petite kolleksjon. Gina Tricot, h&m, bik bok, only, o.l. Anonymkode: 7bfb7...f45
tøydokka Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 Du kan bruke selvklebende silikon innlegg kjøpt på Lindex, Cubus eller HM. Ser helt naturlig ut. Begynn å tren skikkelig styrke for å bygge muskelmasse og fokuser på å få i deg nok kalorier til at du ligger litt i overskudd. Da jeg var undervektig gikk jeg mye med baggyjeans og hettegenser som gikk ned på hoftene, det føltes komfortabelt, men ser i ettertid at det bare fikk meg til å se enda tynnere ut. Vanskelig å gi klesråd uten å se kroppsfasongen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå