Gå til innhold

Erfaringer med reaksjoner når man dater noen yngre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble overrasket og fant tonen med en yngre fyr. Ikke så voldsomt mye yngre men vi er virkelig på helt forskjellige plasser i livet. Han er student på siste året på bacheloren sin, jeg er en fraskilt trebarnsmamma. De få vennene mine som vet om han er glad på mine vegne men nå vil han introdusere meg for vennene sine, jeg kan jo se for meg at dette kan vekke litt reaksjoner som ikke nødvendigvis er positive for meg. Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: 91e72...144

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags reaksjoner tenker du da? Folk bryr seg generelt lite om andres livsvalg faktisk. 

Anonymkode: 50d34...8ca

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en mann som var 10 år yngre enn meg, da jeg var 39 år. Han så veldig bra ut og. Jeg ser middels bra ut. Og det ble en del stygge blikk da vi var ute, og det var hovedsakelig av kvinner på hans alder.

Jeg datet han bare i 2 måneder, for det kom fram at han ønsket seg barn, og jeg var ferdig med barn. Jeg møtte to av hans venner, han 2 av mine. Og alle var veldig hyggelige, og tok det pent. Vi var jo begge voksne mennesker.

Anonymkode: dc351...e12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk bryr seg generelt lite om andres livsvalg faktisk. 

ansikt til ansikt, ja. Men bak ryggen blir det tisket og hvisket. Sladder er en STOR del av manges liv 

Anonymkode: 5ce9e...299

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De sier lite til deg, men jeg tipper de snakker en del bak ryggen. 
var sammen med en som var yngre enn meg og syntes nesten det var verre med de som kom med «åhh ja ja men det var vel ikke sååå stor forskjell», men du merka at de syns det var helt koko. 

Anonymkode: cb268...d46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ansikt til ansikt, ja. Men bak ryggen blir det tisket og hvisket. Sladder er en STOR del av manges liv 

Anonymkode: 5ce9e...299

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De sier lite til deg, men jeg tipper de snakker en del bak ryggen. 
var sammen med en som var yngre enn meg og syntes nesten det var verre med de som kom med «åhh ja ja men det var vel ikke sååå stor forskjell», men du merka at de syns det var helt koko. 

Anonymkode: cb268...d46

Men hvorfor bry seg? Er ikke livet litt for kort til å leve etter andres meninger? Man klarer jo uansett aldri å gjøre alle fornøyd, noen kommer uansett alltid til å dømme deg🤷🏼‍♀️

Lev livet, ønsker du å være sammen med han så er du det! 

Anonymkode: 75602...3df

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som med kvinner som finner seg gamle gubber, synes jeg det rare er at unge velger noen som er betydelig eldre. En kommer til en alder hvor forskjellen blir enorm.

Anonymkode: 6abd0...97f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg er "bare" fem år eldre enn min mann selv om han ser minst fem år eldre ut enn meg 😝 faktisk visste jeg ikke at JEG var eldst før vi skulle fylle ut papirene for å gifte oss! Jeg må ha vært både døv og blind og hjernedød for det kom som så stort sjokk for meg at det nesten ikke ble noe bryllup for 15 år siden...
Den eneste som noen gang har kommentert det er far til en av hans kamerater som mente jeg var heldig som hadde kuppet en så ung fyr med godt betalt jobb 😝 før jeg svarte at min jobb var bedre betalt og jeg holder meg bedre 😝 jeg tror den som kjente mest på det i enkelte situasjoner var jeg...

Anonymkode: f039e...c1e

• Liker 2
Skrevet

Det er nok mest du som tenker på dette. Du sier jo selv også at aldersforskjellen ikke egentlig er så stor.

Om folk sladrer bak ryggen deres er da i hvert fall ikke noe å bry seg om.

Har selv ikke merket noen reaksjoner på mitt og samboeren sitt forhold, selv om vår aldersforskjell nok er en god del større enn deres. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva slags reaksjoner tenker du da? Folk bryr seg generelt lite om andres livsvalg faktisk. 

Anonymkode: 50d34...8ca

Stemmer ikke

Anonymkode: 7b40e...948

• Liker 1
Skrevet

Jeg er noen år eldre enn min samboer, og har kjent litt på det. Jeg unngår helst å si hvor gammel jeg er, antakeligvis fordi jeg har fått noen reaksjoner når det har kommet fram, både fra hans venner og hans familie. Ikke direkte negative reaksjoner, men en del overraskelse og noen sånne halv-troverdige «oi, ja, jøss, jammen det har jo ingenting å si, hehe…» 

Verst syns jeg kanskje det har vært at hans foreldre har trodd at jeg tar avgjørelser på våre vegne og er den som driver forholdet videre (flytte sammen, kjøpe hus, få barn, osv). Realiteten er at det er ting min samboer har hatt vel så lyst til som meg, men jeg opplever at jeg blir gitt rollen som «sjefen» i forholdet, og det tror jeg skyldes aldersforskjellen. 

Med det sagt, jeg elsker samboeren min og ville aldri vurdert å ikke være sammen med han på grunn av aldersforskjellen. For min del er forholdet verdt både reaksjonene og fordommene, og det har heldigvis blitt bedre mye lengre mellom hver gang jeg opplever slike ting de siste åra. Er mannen den rette vil jeg anbefale deg å stå i det! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det bare er snakk om tre fire år er det ingen som bryr seg men hvis du er 45 og han 24 så er det jo helt upassende av deg å involvere deg romantisk og seksuelt med han så da må du regne med reaksjoner og blikk 

Anonymkode: 39769...c58

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble overrasket og fant tonen med en yngre fyr. Ikke så voldsomt mye yngre men vi er virkelig på helt forskjellige plasser i livet. Han er student på siste året på bacheloren sin, jeg er en fraskilt trebarnsmamma. De få vennene mine som vet om han er glad på mine vegne men nå vil han introdusere meg for vennene sine, jeg kan jo se for meg at dette kan vekke litt reaksjoner som ikke nødvendigvis er positive for meg. Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: 91e72...144

En god vennine av meg fant seg en flott fyr som er 13 år yngre når hun var 30. Nå når hun er 53 og han er 40, så ser jeg hun bruker mye energi på å holde seg "pen" nok og være ungdommelig nok for han. Synes det virker veldig slitsomt. Jeg foretrekker å finne noen på min egen alder slik at man eldes i takt.

Anonymkode: 82b9b...5a5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis det bare er snakk om tre fire år er det ingen som bryr seg men hvis du er 45 og han 24 så er det jo helt upassende av deg å involvere deg romantisk og seksuelt med han så da må du regne med reaksjoner og blikk 

Anonymkode: 39769...c58

Slik som alle eldre menn som gjør det samme? Eller er det andre regler for kvinner?

Anonymkode: c35d7...017

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten 10 års aldersforskjell mellom samboer og meg. Vi har vært sammen i over 8 år og har barn sammen. Det er mulig å se at der er aldersforskjell mellom oss, men ikke nøyaktig hvor mye. Folk som har tippet har tenkt 4-6 års aldersforskjell.
Vi har derimot alltid vært bevisst på å ikke ha fokus på alderen når vi presenterer oss. Så får folk lure så mye de vil. Og så får de spør om de ikke klarer la være.  Vi har mange felles venner og har sammen etablert nye vennskap i årene etter vi møttes. De fleste av vennene våre er på min alder, men det er han som er mest sosial og omgås vennene mest. Det sier litt;) Noen vet alderen vår andre ikke. Vi merker oftere og oftere at det har lite å si når alt kommer til alt. Vi kan stort sett prate om de samme temaene og har de samme interessene som vennene våre.

Det vil likevel ALLTID være noen som snakker. Stor aldersforskjell, særlig andre veien er et av temaene folk aldri blir lei av selv om det blir vanligere også med kvinnen som mye eldre.

Det er egentlig bare opp til deg selv hvor mye du skal la dette plage deg. Og om det plager deg, så kan jeg trøste deg med at det antagelig kun er i starten. Etterhvert om forholdet fungerer, så er det det siste du vil tenke på.

Alderen har ingenting å si så lenge dere har like interesser, holdninger/verdier og sist men ikke minst TRIVES i hverandres selskap.

Lykke til❤️

Anonymkode: a5a30...554

AnonymBruker
Skrevet

Datet en som var 10 år yngre. ( jeg i 40-årene, og han i 30-årene) ble en del reaksjoner. Skal vært så ærlig. Men var ikke derfor vi avsluttet. Var på for forskjellige stadier i livet ( barn)

Anonymkode: 04a32...190

AnonymBruker
Skrevet

Føler det er blitt såpass vanlig at kvinnen er eldre nå at det hadde jeg ikke tenkt noe over. Jeg er 3 år eldre enn samboeren min, og han er eldst i kompisgjengen sin, alle har samboere eller er gift, og jeg trodde jeg skulle bli den eldste dama i kompisgjengen - men det er 3 damer som er eldre enn meg, gitt. Samtlige av dem har damer som er 3-9 år eldre, unntatt én som gikk ned i alder (de er 9 kompiser tilsammen). Kusina mi sin kjæreste er et par år yngre, mamma var eldre enn pappa og ekskjæresten sin etc. 

Det som kan bli et problem, som du sier, er at dere er på forskjellige stadier i livet. Men så lenge kjærligheten er der og dere velger hverandre, så gi det en sjans! ❤️

Anonymkode: 77c5b...619

• Liker 1
Skrevet

Folk er helt ubrukelige når det gjelder synsing om andres liv, så derfor er det bare å drite fullstendig i om det blir noe snakk. Det er du som er lykkelig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For de fleste blir nok aldersforskjellen veldig fort gammelt nytt. Er den stor nok stusser omgivelsene kanskje litt og det vil kanskje finnes en viss nysgjerrighet på bakgrunn for relasjonen, men i hovedsak gleder nok de fleste seg bare over at en finner hverandre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...