Gå til innhold

Hvordan er det mulig å ha flere hundre venner på Facebook?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen har jo til og med flere 1000. Forstår ikke at det er mulig. Jeg kjenner ikke så mange mennesker.

Anonymkode: 29c18...f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi FB venner er ikke det samme som personlige venner. Det er et nettverk.kontakter. For samhandling med jobb, fritidsinteresser, barna sine sysler og andre ting. Å legge hverandre til på fb handler om å gjøre informasjonsutveksling enkelt. Sine personlige venner og familie har man tatt ned i messengergrupper, eller laget private instillinger på. Mange år siden fb var en indikator på personlig popularitet.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

En jeg kjenner har byttet jobb iallefall 5 ganger og dette på store jobber...dermed har han fått mange kontakter både i jobben og via jobben. Kolleger, venner, familie, bekjente, og alle disse på hans kone son side.

På hans burdag får han vært år iallefall 1000 gratulasjoner ...han har ikke 1000 venner 

Skrevet

Jeg har over 600.  De har jeg truffet gjennom skole, jobb, sosiale aktiviteter og livet generelt.  De fleste er FB-venner og naturlig nok ikke omgangsvenner.  Som nevnt over er det et nettverk av mennesker som av det av og til kan være nyttig å ha kontaktmulighet med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt Facebook siden 2007. Da gikk jeg på vgs. Da la man jo til alle man kjente til (det inkluderer jo familie, de man har gått på barneskole, ungdomsskole med osv). Så begynte jeg å studere. Fikk deretter mange fra klassen på Facebook. Så ble jeg ferdig og begynte å jobbe. Så har jeg byttet jobb 5 ganger. Jeg har derfor veldig mange kolleger på Facebook.

Så på Facebook er majoriteten bare bekjente. Mange av de hadde jeg sikkert bare sagt hei til på gata, uten å stoppe å skravle. 

Instagrammen min er mer preget av at jeg kun har kontakt med mine nærmeste. Har privat konto og har vell 20 følgere. Avviser alle jeg ikke har en tett relasjon til. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen legger jo til folk bare de har sagt hei en gang. Skjønner ikke helt det. 
De jeg har på FB er folk jeg har jobbet med, gått på skole med osv. 

Anonymkode: d9d79...194

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har godt over 1000 venner. Jeg har bodd i flere land, flere plasser i norge og har et enormt kontaktnettverk via jobben. Har også en hobby hvor det er mye reiser og man derfor treffer mye folk.

Da baller det fort på seg :)

Anonymkode: 08cae...fd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om er venner på fb så er jo ikke alle venner, men også bekjente. Er jo ikke så vanskelig å komme opp i 1000. En har fb-venner som er de en har gått på skole sammen med, studert, blitt kjent gjennom hobbyer og fritidsaktiviteter, jobbet sammen med, mennesker en har blitt kjent med på reiser osv osv.

Anonymkode: 601c1...49d

AnonymBruker
Skrevet

Har rundt 300 nå hadde 800 før. Når facebook kom var det jo sånn at alle la til alle bare man hadde møttes på en fest eller jobb eller gått på skole sammen eller bare hadde samme interesser og var i samme gruppe. Så hadde mange der jeg aldri hadde møtt i virkeligheten, mange fra skoler jeg aldri hadde snakket med på skolen og mange jeg bare hadde møtt en eller tre ganger på fest eller som var venners venner og sånt. Tok en opprydding der for noen år siden så nå har jeg bare igjen de jeg kommer til å stoppe å prate med om jeg møter de på gata. Det betyr ikke at jeg er venn med alle eller omgås alle de men at vi er bekjente som hilser 

Anonymkode: 7eaa5...52a

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke folk på fb som jeg ikke snakker med om jeg treffer den eller er i kontakt med og jeg har over 650 venner der.. Det er folk jeg har gått på skole med (både barn og ungdom osv osv) som jeg fortsatt har kontakt med, tidligere arbeidskamerater, naboer, fra kor og korps, fra MC miljøet jeg er en aktiv del av, familie som bor spredt.. og jeg er en som gjerne rydder bort folk innimellom... syns ikke jeg har så mange på fb jeg.. 

Anonymkode: f4136...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Venner på fb er ikke venner i virkeligheten. Det er bekjente. 

Anonymkode: ba305...b9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde over 1000 venner elns på Facebook, frem til jeg valgte å slette mange av dem. Men jeg angrer egentlig på det i etterkant, siden mange av dem var fra barneskolen og ungdomsskolen. Men hadde folk jeg ikke gikk hverken i klasse med eller på samme trinn som, og de valgte jeg å slette. Nå har jeg venner på Facebook som hovedsakelig er de som vil ha meg der, som jeg gikk på folkehøgskole med, eller venner av foreldrene mine som jeg har bittelitt kontakt med (ikke så mye som sagt). Men det er fordi jeg bor i en liten by. 

Anonymkode: a9dbc...252

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen legger jo til folk bare de har sagt hei en gang. Skjønner ikke helt det. 
De jeg har på FB er folk jeg har jobbet med, gått på skole med osv. 

Anonymkode: d9d79...194

Minner meg om en situasjon med en på jobben. Jobber i en av butikkene i Norgesgruppen, og i den butikken må man ha på navneskilt. Det endte med at folk la til/prøvde å legge til han ene som jeg jobber med, og det synes vedkommende var litt irriterende, siden han ikke kjenner dem som legger han til. Vedkommende synes det er rart at man må ha på navneskilt. Og det er jeg enig i.. 

Anonymkode: a9dbc...252

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig mange venner på fb, mye internasjonalt. Handler om at vi er engasjert i samme sak (kurdernes rettigheter). Det er jo ikke folk jeg kjenner personlig ofte

Anonymkode: 7c3b9...952

Skrevet

Barneskole, ungdomsskole, VGS, militæret, folkehøyskolen, universitet (kanskje tatt årstudium + bachelor + master), kollega fra div jobber, kjentfolk fra fritidsklubber og interesser, familie, osv. Blir fort mange det!

Skrevet

når jeg gikk på vgs så spurte dem om hvor mange venner man hadde på facebook og da svarte dem fleste flere hundre

så spurte dem om hvor mange av dem kjenner di dem på facebook og da kjente di fleste nesten ingen av dem

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har "bare" 140 omtrent, men kan jo på ingen måte si at jeg kjenner så mange engang. Ser noen som har fått nesten 1000 nye "venner" i voksen alder, og forstår ærlig talt ikke hvor man møter så mange man i det hele har hørt navnet på. Jeg skjønner at noen er mer sosiale enn andre, men 1000 mennesker er jo voldsomt mange.

Anonymkode: 0c8e4...1a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...