AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Jeg har møtt en mann som har 100% omsorg for et barn på 2 år. Mor er helt ut av bildet. Leser mange skrekkeksempler på det å bli stemor her, men merker meg at det i høyeste grad er biomor/ eks som er problemet. Er likevel usikker, aldri vært i forhold med mann med barn fra før, og min største bekymring er om jeg vil kunne knytte meg like mye til barnet hans, som de vi evt får sammen. Har dere noen tanker om evt utfordringer, eller har noen vært i samme situasjon og kan si hvordan det gikk/ går? Anonymkode: ade66...564
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Jeg orker ikke barn så for meg hadde det ikke gått. Men om du er forberedt på å være mamma 100% tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye om hvilke barn du blir mest glad i. Vil tro du vil være glad i alle Anonymkode: 7aea4...a46 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 støtter AB over her 100% Anonymkode: 1d522...31f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har møtt en mann som har 100% omsorg for et barn på 2 år. Mor er helt ut av bildet. Leser mange skrekkeksempler på det å bli stemor her, men merker meg at det i høyeste grad er biomor/ eks som er problemet. Er likevel usikker, aldri vært i forhold med mann med barn fra før, og min største bekymring er om jeg vil kunne knytte meg like mye til barnet hans, som de vi evt får sammen. Har dere noen tanker om evt utfordringer, eller har noen vært i samme situasjon og kan si hvordan det gikk/ går? Anonymkode: ade66...564 Vil nok tro du knytter deg til barnet, og blir like glad i det som ditt eget, siden du blir 100% mamma i dette tilfellet. Hva menes med at eksen er helt ut av bildet? Kan hun dukke opp igjen? Hvor mye barnevakt og hjelp har han av de rundt seg? Har dere mulighet for å gå ut på ting sammen, uten barnet? Jeg kjenner bare til en far som har det slik. Mor er narkoman og psykisk syk. Hun forsvant i mange år, men kom tilbake. Han inviterer henne på julaften og barnebursdag, for hun kan ikke ha samvær,og han vil at barnet skal kjenne moren sin. Barnet har samvær hos mormor og morfar minst 1 helg i mnd + de tar med på ferie. I tillegg har han ok økonomi, så klarer seg fint uten bidrag fra mor. Det er likevel slitsomt å være alene med et barn. Tenk på alle som går fra hverandre når de får små barn. Grunnen til det vil jo være til stede for dere fra starten av, bare at dere ikke "holder ut" for barnets skyld.. Anonymkode: 0b134...5ea
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Det kan jo gå kjempefint hvis han er sammen med deg fordi han elsker deg. Det har vært noen bonusmamma-tråder her hvor de blir lenket til hjemmet fordi de må passe barna pga at far endelig kan jobbe fullt og overtid. Bonusmor kan ikke engang gå ut med venninner pga at hun nå har blitt alenemor i praksis. Alt i hus og kjøkken har blitt hennes jobb. Tydelig at disse mennene bare trenger hushjelp og barnepass. Noe som kanskje var grunnen til at han ble dumpet av moren? Anonymkode: f2e4b...4ff 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Fortsettelse Ville sagt nei til slikt en del i begynnelsen, slik at han dumper deg hvis det er hushjelp og barnepass han er ute etter Anonymkode: f2e4b...4ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har møtt en mann som har 100% omsorg for et barn på 2 år. Mor er helt ut av bildet. Leser mange skrekkeksempler på det å bli stemor her, men merker meg at det i høyeste grad er biomor/ eks som er problemet. Er likevel usikker, aldri vært i forhold med mann med barn fra før, og min største bekymring er om jeg vil kunne knytte meg like mye til barnet hans, som de vi evt får sammen. Har dere noen tanker om evt utfordringer, eller har noen vært i samme situasjon og kan si hvordan det gikk/ går? Anonymkode: ade66...564 Skal du gjøre det må du gå inn i forholdet med mål om å være en morsfigur, spesielt siden ungen ikke har noen mamma i livet sitt. Er du usikker eller ikke vilje til det, så finn en ny mann, den ungen har nok hatt det vanskelig nok ved å bli forlatt av mammaen sin, om ikke ungen i tillegg må dele hus med noen som ikke liker seg Anonymkode: b6722...6c6 2
Andro Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Jeg er glad i barn, og menn som ser omsorg som sin oppgave, så i utgangspunktet ville jeg ha sett det som en fin pakke. Det ville ikke i seg selv ha hindret meg, men jeg ville vært veldig oppmerksom på at noen menn jakter ny dame for å ha barnevakt og hushjelp. Jeg ville ha snakka gjennom forventningene hans til rollene våre. Du skal ikke forvente av deg selv at du skal bli moren til et barn, men du må se deg selv som en naturlig omsorgsperson i barnets liv, og at barnets behov alltid må gå foran voksnes ønsker. Eventuelt nye barn vil være yngre, og uansett ha en annen rolle enn den eldste. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Det er forskjell på egne og andres barn. Men det gjelder å være obs på det slik at man ikke evt forskjellsbehandler unødig (noe er nødvendig fordi barn og folk er forskjellige). Men jeg ville nok heller vurdert det ut fra han hadde forventet av meg som stemor på sikt. Jeg hadde ikke ønsket å ta del i barnets liv det første året av et evt forhold. Det hadde vært et år på å bli kjent med mannen først og fremst (og han meg). Ja, det vil begrense tiden dere kan ha sammen, men det er bedre å bruke tid på det enn at du, og ikke minst barnet, ikke knuytter bånd om forholdet ikke er liv laga mellom dere voksne. Anonymkode: 9376d...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå