Gå til innhold

Er alle ordentlige sko til småbarn dyre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke gjør det

Anonymkode: 70fdb...3c0

Hvorfor skal man ikke kunne kjøpe «brukte» sko som knapt har vært i bruk? 

Min 1-åring brukte sine lær-å-gå-sko maks 4-5 ganger og satt nok mer på rumpa mens de var på enn det han gikk i dem.. 

Hadde vært mer kritisk til å kjøpe brukt til en 3-4-åring som faktisk sliter på skoene sine. En 1-åring rekker ikke å slite ut et par sko i str 20 ved normal bruk. 

Kjøpte Kavat Fiskeby til min minste på Tise. Helt ubrukte i eske. Finnes mye ubrukt på bruktmarkedet 😌

Anonymkode: 880de...cd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min 1-åring brukte sine lær-å-gå-sko maks 4-5 ganger og satt nok mer på rumpa mens de var på enn det han gikk i dem.. 

Hadde vært mer kritisk til å kjøpe brukt til en 3-4-åring som faktisk sliter på skoene sine. En 1-åring rekker ikke å slite ut et par sko i str 20 ved normal bruk. 

Kjøpte Kavat Fiskeby til min minste på Tise. Helt ubrukte i eske. Finnes mye ubrukt på bruktmarkedet 😌

Min gikk fra 10 måneder ... så det kommer ann på. 

Anonymkode: bf4d7...d8f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De mener nok sko som er brukt mer enn et par ganger ;) Har med at skoen er da formet etter en annen fot og kan skape trøbbel for føttene i senere tid, som i voksen alder. 

Anonymkode: 5de84...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For å få den dealen der må man kjøpe for beløp over 699 btw

Anonymkode: 5de84...eaf

Det må ikke jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 65139...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Zet er ikke anbefalt med brukte sko og mange bruker tul flere barn før de selger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Zet er ikke anbefalt med brukte sko og mange bruker tul flere barn før de selger 

Jeg kjøper brukte sko nå, men gjorde ikke det i baby/småbarnsalder.

Sjekker sålen og slitasje på bildene før jeg legger inn bud. 

Anonymkode: 00b39...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men er det harde pastikksko som ikke puster? Eller er det ordentlige gode sko for en liten veldig aktiv en?

Anonymkode: 425bf...aca

Men har du sett etter? Har funnet reima, Viking, ecco osv sko der til den prisen. 

Anonymkode: 26f02...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men har du sett etter? Har funnet reima, Viking, ecco osv sko der til den prisen. 

Anonymkode: 26f02...4f7

Ja fant i større størrelser ikke 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Takk, bare litt feil for sesongen😅 de blir for varme og klamme nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste for føttene er å gå mest mulig barfot for å styrke muskulaturen, dermed bør man gå for lette sko som ser ut som en form som ikke presser på tærne. Tynne fleksible barfotsko får barnet til å gå naturlig uten å hemme det og styrke muskulaturen, ville aldri spesielt de minste, gå i tunge kjipe sko med oppbygning som Kavat og Viking. Sålen er helt stiv og tykk og man har ingen kontakt med underlaget. 

Det er helt uproblematisk å kjøpe barfotsko brukt da sålen er tynn og fleksibel i utgangspunktet. Eller vanlige sko i de minste størrelsene, en 1 åring har hverken vekt eller mulighet til å skjevslite en såle de månedene barnet bruker en skostørrelse.

Anonymkode: 02e42...639

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk, bare litt feil for sesongen😅 de blir for varme og klamme nå. 

Hvor bor du? I syden? Her på vestlandet er det 10-15 grader og vått hele sommeren minus en uke kanskje 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor bor du? I syden? Her på vestlandet er det 10-15 grader og vått hele sommeren minus en uke kanskje 😅

Oslo, her kan det koke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det beste for føttene er å gå mest mulig barfot for å styrke muskulaturen, dermed bør man gå for lette sko som ser ut som en form som ikke presser på tærne. Tynne fleksible barfotsko får barnet til å gå naturlig uten å hemme det og styrke muskulaturen, ville aldri spesielt de minste, gå i tunge kjipe sko med oppbygning som Kavat og Viking. Sålen er helt stiv og tykk og man har ingen kontakt med underlaget. 

Det er helt uproblematisk å kjøpe barfotsko brukt da sålen er tynn og fleksibel i utgangspunktet. Eller vanlige sko i de minste størrelsene, en 1 åring har hverken vekt eller mulighet til å skjevslite en såle de månedene barnet bruker en skostørrelse.

Er ikke disse ok heller?

https://www.polarnopyret.no/barneklaer/po.p-originals/lare-a-ga-sko-kavat-edsbro-xc-morkbla-60498195-483?size=5638088114&gclid=Cj0KCQjwxYOiBhC9ARIsANiEIfYnkHD1unTuupfc2xV-P6lz13jZh74-VRN3Dc2lFvUoNzLNygz9XpkaAljZEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er sånne barfotsko, har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp pent brukte på finn! Sko til så små barn blir ikke skjevtrødd eller slitt, de er gjerne knapt brukt før de må ha nye. Dette gjelder forsåvidt større størrelser også, mye pent og lite brukt på finn. Ofte helt ubrukt også, fordi folk har gjort bomkjøp. Hvis folk fikk øynene opp for bruktkjøp kunne vi virkelig gjort mye for både miljøet og lommeboka vår! 

Anonymkode: 37585...8cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja men da må vi kjøpe to par og det blir jo hvertfall dyrt, kan like gjerne kjøpe noen sommerlige sko til 750 kr da som holder til både varme dager og litt mindre varme sommerdager :)

Har du eksempel på hva slags sko du mener som er til varme og mindre varme dager? Stoffsko da? 

Anonymkode: 99788...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...