AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Jeg jobber innen hjemmebasert omsorg .. vi har tidlig og sein ferie annethvert år. Jeg ønsker meg litt tidlig og litt sein men sjefen sier det ikke er mulig pga det er ikke lov. Er det så strengt ? Noen som har opplevd å få litt både sen og tidlig ? Anonymkode: 5fb52...c56
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Jobber og innen helse og vi har og enten sen eller tidlig ferie. Om alle skulle få ønske, så vil flesteparten ha ferie i juli og det går jo ikke, men tror ikke loven sier noe om det. Interne retningslinjer på arbeidsplassen kan si noe om det. Og om arbeidsgiver hadde gitt deg noe tidlig og noe sen kan du være ganske sikker på å bli upopulær på arbeidsplassen, da dette er noe mange ønsker.. Anonymkode: 96b64...0b0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Det er lov, men ikke sikkert det er gjennomførbart på din arbeidsplass. Leder har styringsrett på ferien i perioden 1.juni-30.september. Men det er lov å ønske seg ferie utenfor denne tidsperioden også. Anonymkode: 49900...ee6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Du har krav på 3 ukers dammenhengende ferie, men ikke plikt til. Men arbeidsgiver har styringsrett. Jeg ville spurt en gang til, når alle har lagt fram sine ønsker. Mulig det går å oppfylle dine ønsker når de vet når de har vikarer etc Anonymkode: d029c...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Vi sliter med vikarer så kan nok være derfor . Var ei til som ønsket og hun fikk også nei Anonymkode: 5fb52...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå