Gå til innhold

Du som er liten og rund, hvordan kler du deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra trange, små, plagg, men liker heller ikke telt. Jeg er ganske rett og flat i kroppen, med jevn overvekt over det hele, små pupper og tjukke bein. 

Vil gjerne ha klestips om klær som er behagelige, kledelige og ikke avslørende - liker ikke utringninger eller å vise rompa. 

Anonymkode: 19016...d29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun bukser fra floyd. De har mange gode modeller som er høye i livet. Bruker også litt lange singleter under de fleste topper, kan ikke fordra når toppen sklir opp eller magen synes når en strekker seg. Digger også jerseykjolene til floyd med en thights under. Har en del thights fra Bara sportswear. Mange av modellene der har hold in effekt og de er gode på kvaliteten. Litt lange i beina noen av de, men det er jo stort sett alle bukser... 

Anonymkode: a0042...d46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke fordra trange, små, plagg, men liker heller ikke telt. Jeg er ganske rett og flat i kroppen, med jevn overvekt over det hele, små pupper og tjukke bein. 

Vil gjerne ha klestips om klær som er behagelige, kledelige og ikke avslørende - liker ikke utringninger eller å vise rompa. 

Sjekk klestips for de ulike fasongene. KK sin har litt for modellaktige bilder, Zalando har en som er bedre. Ikke tights og tunika, aldri!! Tights er til trening. 

Anonymkode: a1b50...f99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sjekk klestips for de ulike fasongene. KK sin har litt for modellaktige bilder, Zalando har en som er bedre. Ikke tights og tunika, aldri!! Tights er til trening. 

Takk, men ingen av de fasongene stemmer med meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noe av de vil stemme, er du fx like brei over hofter som skuldre og uten å gå inn på midten kan du bli regna som en firkant. 

Det er så mange måter å være lita og rund på at en må prøve seg litt frem på hva en kler. Kjole er ofte fint hvis en trives i det. Stoffer med litt tyngde kan være bra. Men (trenings)tights og tunika er bare behagelig og får de fleste til å se større ut enn de er.  Flere merker har bukser med ulik beinlengde godt opp i størrelser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Samme her. Er timeglass, uten særlig markert midje. Smale skuldre, men stor over mage, rygg, rumpe og lår. Tynne legger. 

Anonymkode: 2de93...03b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her. Er timeglass, uten særlig markert midje. Smale skuldre, men stor over mage, rygg, rumpe og lår. Tynne legger. 

Da er du kanskje mer pære enn timeglass? En "ekte" timeglassfigur er jo nettopp kjennetegnet av ca samme omkrets rundt bryst og hofter, med en markert midje i en ratio på 0.8 eller mindre i forhold til bryst/hoftemål.

Anonymkode: 73bfa...4fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noe av de vil stemme, er du fx like brei over hofter som skuldre og uten å gå inn på midten kan du bli regna som en firkant. 

Det er så mange måter å være lita og rund på at en må prøve seg litt frem på hva en kler. Kjole er ofte fint hvis en trives i det. Stoffer med litt tyngde kan være bra. Men (trenings)tights og tunika er bare behagelig og får de fleste til å se større ut enn de er.  Flere merker har bukser med ulik beinlengde godt opp i størrelser. 

Ja, men så står det at en firkant har lange pene ben og bør framheve dem, og det stemmer jo ikke helt. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg er oppned-trekant, men jeg er lav og har heller ikke lange ben. Ganske stutte ben 🙈

Anonymkode: de8e4...e29

AnonymBruker
Skrevet

De fasongen på lenkene syne jeg passer kun for slanke damer. Ingen av de stemmer med meg. Forfra kan jeg nok se timeglass ut, men jeg har hverken store pupper eller stor rumpe. Bred hofte, med for bred på toppen og med smale lår og ingen rumpe blir jeg ikke pære.  For mye mage til timeglass. For mye midje til eple. 

Busker er umulige. Er de high waist og skal få de å passe over magen blir de alt for store i rumpa og rundt lårene og akkurat der midjen treffer. Er de normale i høyde må jeg ha enda større slik at de ikke skal grave seg inn i magen. Jeg har funnet ut at kjoler med innsving i livet, litt som 50 talls kjoler samt tights/treggings med peplumtopper og bluser er det som kler meg best. 

Anonymkode: f659b...90b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har funnet ut at kjoler med innsving i livet, litt som 50 talls kjoler samt tights/treggings med peplumtopper og bluser er det som kler meg best. 

Så bra og så heldig du er som har funnet den stilen du kler. Jeg ser enorm ut i peplumtopper, blir sånn ekstra stor i overkroppen. Når jeg er slank har jeg en atletisk og naturlig muskuløs kropp, men med alderen er jeg slett ikke slank lenger :o 

Synes ikke jeg kler noe! Har lyst til å gjemme bort alt. Bading, som jeg egentlig virkelig ELSKER har jeg ikke gjort på mange år, for da må jeg vise fram mesteparten av kroppen min, og det er uaktuelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan man være timeglass uten markert midje og uten at hofter og skuldre er ca like brede? Kanskje du er mer eple, siden du skriver at du er stor rundt magen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...