Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom helsekosten i dag på jakt etter tetreolje som man kan bruke på hud (mot kviser osv), men fikk beskjed om at de ikke fikk lov å selge det i butikkene mer - og dette var det samme over hele norge! :frustrert:

Noen som vet hvor jeg kan få tak i det da? Og hva er det som feiler Norge når det gjelder å forby alt! ååhh..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da merkelig. Trodde en fremdeles kunne få det på body shop jeg. :forvirret:

Skrevet (endret)

Tror det er lenge siden de sluttet å selge det på helsekost. Tror det var fordi det var så giftig ved innvortes bruk...

Kanskje de selger på apoteket?

Endret av Majka
Skrevet

Mener jeg så et firma som selger "lag din egen såpe"-ingredienser på nett hadde tetreolje. Tror de holdt til på Nesbru (nå er jeg på gyngende grunn geografisk, men...)

Skrevet

Det stemmer at det var et midlertidig forbud (panikkreaksjon fra norske myndigheter), men det er så vidt jeg kjenner til opphevet nå.

http://www.myrra.no/ har iverfall.

Skrevet

Jeg kjøpte min på apoteket i alle fall, men det er jo en stund siden..

Skrevet

Ren tetreolje er så vidt jeg vet forbudt i Norge (tetreoljeprodukter er ikke det samme), fordi en eller annen idiot fant ut at han skulle drikke det og døde. Jeg hamstrer i utlandet.

Skrevet

Men er det da farlig å bruke det innvortes? F. eks på en tampong for å opprettholde balansen i underlivet en gang i blant? Og hvor kan jeg få tak i sånt? Apoteket kanskje?

Skrevet

Jeg har ikke brukt det på tamponger, pga at jeg har vært heldig og har aldri hatt behov for det.

Men det som er årsaken til forbudet (som jeg er ganske sikker på er opphevet nå?) var at en hadde drukket det. Eteriske oljer skal ALDRI drikkes! Hadde han drukket lavendelolje så hadde det trolig endt på samme vis.

Te-treolje brukt en gang ilendt pga sopp og lignende er neppe farlig om du tåler det, men test det ut på mindre følsomme områder enn rett i skjeden først :)

Og som sagt, http://www.myrra.no/ har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...