AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Tidligere så har det vært mye hets mot uføre, det har roet seg noe. Men har observert at det er mye hets mot overvektige for tiden. Til dere som hetser, må dere hele tiden ha noen å hetse? Hvilken glede gir det deg å hetse andre? Er du så perfekt selv, eller hetser du for å kompensere at du selv sliter med noe? Anonymkode: 46e74...a28 7 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Ikke annet at du kan velge å se på det på en annen måte. Anonymkode: 265cc...05d 1
Sofakona Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Jepp ..om noe uker er det sikkert hets mot mødre som har fri og levere barn i barnehagen, eller som gir barn is og sukker do på 17 mai, eller tilbake til uføretrygd 1
Gregarious Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Det har alltid og vill alltid gi mennesker glede i å påpeke andres feil eller mangler. Det minsker fokuset på sine egne feil samt en kan få tilhørighet til meningfeller. Hva som faktisk blir kritisert er fullstendig irrelevant. 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 Hva er det som defineres som hets mot overvektige?, hvis det er fakta som er så sårende så synes jeg det er supert. Jeg er selv feit og blir ikke det minste såret av å høre det alle oppegående mennesker vet, overvekt henger sammen med inntak og forbruk. Men det er jo så mye mer trivelig og skylde på genetikk og kraftig beinbygning enn de faktiske årsakene... Blir som Cartman i South Park når han nekter for at han er feit, han har bare kraftig benbygning. Eller studier fra USA som konkluderer med at feite folk kan ikke gå ned i vekt uten oppfølgning av leger. $$$ Anonymkode: c6b5b...14e 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Det har da lenge vært hetsing av overvektige, særlig her på kg. Det er mye av det ellers i samfunnet også. Jeg forstår ikke hva som er så interessant ved stadig å lage nye tråder om «feite», «tjukke», «usunne» osv. De fleste mennesker «har» eller «går på» ett eller annet, men det er veldig lett å angripe og se ned på det som vises tydelig utenpå. Trist at det må tas opp hele tiden. Anonymkode: ea78c...a9d 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det som defineres som hets mot overvektige?, hvis det er fakta som er så sårende så synes jeg det er supert. Jeg er selv feit og blir ikke det minste såret av å høre det alle oppegående mennesker vet, overvekt henger sammen med inntak og forbruk. Men det er jo så mye mer trivelig og skylde på genetikk og kraftig beinbygning enn de faktiske årsakene... Blir som Cartman i South Park når han nekter for at han er feit, han har bare kraftig benbygning. Eller studier fra USA som konkluderer med at feite folk kan ikke gå ned i vekt uten oppfølgning av leger. $$$ Anonymkode: c6b5b...14e Det er ikke supert at noe er sårende. Anonymkode: ea78c...a9d 6
Sitronterte Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har da lenge vært hetsing av overvektige, særlig her på kg. Det er mye av det ellers i samfunnet også. Jeg forstår ikke hva som er så interessant ved stadig å lage nye tråder om «feite», «tjukke», «usunne» osv. De fleste mennesker «har» eller «går på» ett eller annet, men det er veldig lett å angripe og se ned på det som vises tydelig utenpå. Trist at det må tas opp hele tiden. Anonymkode: ea78c...a9d Syns det sier så SYKT mye om de som faktisk orker å terpe i nye tråder etter tråder på den måten. Eller de som absolutt skal overbevise sin sak om overvektige (og andre). Kommer til et punkt der det eneste jeg klarer å lese er "Bla bla bla bla". 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva er det som defineres som hets mot overvektige?, hvis det er fakta som er så sårende så synes jeg det er supert. Jeg er selv feit og blir ikke det minste såret av å høre det alle oppegående mennesker vet, overvekt henger sammen med inntak og forbruk. Men det er jo så mye mer trivelig og skylde på genetikk og kraftig beinbygning enn de faktiske årsakene... Blir som Cartman i South Park når han nekter for at han er feit, han har bare kraftig benbygning. Eller studier fra USA som konkluderer med at feite folk kan ikke gå ned i vekt uten oppfølgning av leger. $$$ Anonymkode: c6b5b...14e 😂 Åhh der satt jeg nesten i halsen av latter her. Anonymkode: 60cf8...173 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 Just now, AnonymBruker said: 😂 Åhh der satt jeg nesten i halsen av latter her. Anonymkode: 60cf8...173 Jøss, godt gjort å sitte i halsen, er du slangemenneske? Anonymkode: ea78c...a9d 1
Mardina Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 Jeg er både overvektig OG ufør 😄 Og tar meg ikke nær av opplagte tråder om noen av delene 😄 Litt tykkhudet må man da være 😂 Men det vil nok alltid være noen som skal finne noe å pirke på hele tiden 😂 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #12 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er det som defineres som hets mot overvektige?, hvis det er fakta som er så sårende så synes jeg det er supert. Jeg er selv feit og blir ikke det minste såret av å høre det alle oppegående mennesker vet, overvekt henger sammen med inntak og forbruk. Men det er jo så mye mer trivelig og skylde på genetikk og kraftig beinbygning enn de faktiske årsakene... Blir som Cartman i South Park når han nekter for at han er feit, han har bare kraftig benbygning. Eller studier fra USA som konkluderer med at feite folk kan ikke gå ned i vekt uten oppfølgning av leger. $$$ Anonymkode: c6b5b...14e Du synes det er supert om noen blir såret av å høre fakta? Da regner jeg med at du synes det er supert at folk får høre hvor store ører og neser de har? Eller hvor små pupper de har? Eller hvor blek de er? For så lenge noe er fakta så er det helt supert å påpeke det i det uendelige selv om folk blir såret? Selv om du ikke har problemer med at folk plukker på problemene dine og utseendet ditt, så burde du ha forståelse for at ikke alle klarer å takle det like bra. Uansett hvem som hetses på KG er det like tragisk. Alle har sine uvaner og dårlige sider, så ingen har noen grunn til å kaste stein i glasshus. Har skamvett, empati og respekt for sine medmennesker gått av moten, eller? Anonymkode: 625d1...a6b 6 3
MyMichelle Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Jeg synes det har vært slik i alle år jeg har vært her. Overvektige, uføre, transpersoner, grupper som hetses i kommentarfelt på sosiale media hetses også her. Jeg tror noen skriver hat for å lette på trykket av gnagende følelser de bærer inni seg. Og at noen skriver for å se om de klarer å provosere noen til å svare dem. Og jeg tror noen skriver på pur faenskap for de liker å såre andre mennesker. 2
MyMichelle Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er det som defineres som hets mot overvektige?, hvis det er fakta som er så sårende så synes jeg det er supert. Jeg er selv feit og blir ikke det minste såret av å høre det alle oppegående mennesker vet, overvekt henger sammen med inntak og forbruk. Men det er jo så mye mer trivelig og skylde på genetikk og kraftig beinbygning enn de faktiske årsakene... Blir som Cartman i South Park når han nekter for at han er feit, han har bare kraftig benbygning. Eller studier fra USA som konkluderer med at feite folk kan ikke gå ned i vekt uten oppfølgning av leger. $$$ Anonymkode: c6b5b...14e Hvorfor synes du det er supert at det er sårende? 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 Jeg er overvektig, og jobber knallhardt med meg selv for å få en bedre helse. Jeg er skikkelig redd for konsekvensene. Er det noe som er skadelig er det overvekt og dårlig fysisk form. Jeg VET jo at om jeg ikke greier å gjøre noe med det, så vil det 100% få konsekvenser til slutt. Med stor sannsynlighet vil jeg dø tidligere med hjerte- og karsykdommer hvis jeg ikke skjerper meg. Jeg vil få evig forringet livskvalitet. Hets er selvsagt ikke bra, men stort sett er det for mange hårsåre overvektige her ute. I stedet for å ta tak i egne problemer, går man i forsvarsposisjon og anklager folk for hets. Overvekt og fedme er et gedigent folkehelseproblem som er nødt å gjøres noe med! Det ødelegger liv og koster samfunnet millioner. Vi som er overvektige må bruke energien vår på å komme oss på rett vei, og ikke bli hårsåre. At det finnes enkelte troll der ute, kan vi ikke gjøre noe med, men husk at dette er stakkarslige mennesker som mest sannsynlig ikke har det så godt med seg selv. Anonymkode: 6d4b9...491 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 Overvektige? Er ikke det russere som hetses nå? Anonymkode: ebab8...837
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 Hets og sårende kritikk fører bare til skam, og mer overvekt. Anonymkode: 8346e...89e 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 Tror ikke hets har økt så nevneverdig, men de som føler seg krenket har økt dramatisk. Som om folk ikke forstår at joda, det er helt greit å bli krenket - det betyr ikke at den du føler deg krenket av har gjort noe galt. Anonymkode: cdb55...3ea 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du synes det er supert om noen blir såret av å høre fakta? Da regner jeg med at du synes det er supert at folk får høre hvor store ører og neser de har? Eller hvor små pupper de har? Eller hvor blek de er? For så lenge noe er fakta så er det helt supert å påpeke det i det uendelige selv om folk blir såret? Selv om du ikke har problemer med at folk plukker på problemene dine og utseendet ditt, så burde du ha forståelse for at ikke alle klarer å takle det like bra. Uansett hvem som hetses på KG er det like tragisk. Alle har sine uvaner og dårlige sider, så ingen har noen grunn til å kaste stein i glasshus. Har skamvett, empati og respekt for sine medmennesker gått av moten, eller? Anonymkode: 625d1...a6b Fedme er selvforskylt. Det er ikke store neser og ører. Anonymkode: 88b06...01c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå