AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 På tirsdag fikk jeg intense magesmerter så jeg måtte nesten bare sitte (da ble det litt bedre) og kastet opp alt jeg hadde i magen. De to siste dagene har jeg ikke kastet opp, magesmertene er litt mer moderate men kommer og går - ikke like intenst. Jeg har ikke matlyst i det hele tatt (pleier å trene mye styrke, så matlysten er som regel alltid på topp). Føles som jeg ikke får tømt meg helt på doen, klarer feks ikke å presse ut en fis - føles ikke ut som at noe kommer selv om jeg presser. Er konstant kvalm, særlig etter matinntak. Legevakta sa jeg må komme tilbake dersom smertene blir intense, men de kommer i bølger og er som sagt ikke like intense som på tirsdag. Jeg er litt stresset iåm at appetitten ikke er der, kvalmen er så intens og jeg kjenner at magen jobber der inne. Det er ikke vanlige magesmerter jeg hadde/har men sånn strålende/lyn aktig smerter som går fra midten av magen over navelen og ut i begge sider. Jeg tenker jo litt både på blindtarmbetennelse og magesår, men har lest at det da vedvarer med intense smerter over tid. Noen som har erfart likt? Veldig slitsomt å holde på sånn i lengden Anonymkode: a7b37...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Kan jo godt være omgangssyke? Det passer jo med magesmerter, oppkast og kvalme, det. Anonymkode: 2c405...694
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Hørtes veldig likt ut som da jeg hadde blindtarmbetennelse. Legevakta nå! Anonymkode: a94e7...2c7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hørtes veldig likt ut som da jeg hadde blindtarmbetennelse. Legevakta nå! Anonymkode: a94e7...2c7 Blindtarm gir ikke smerte ut på begge sider Anonymkode: 58e92...d11
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På tirsdag fikk jeg intense magesmerter så jeg måtte nesten bare sitte (da ble det litt bedre) og kastet opp alt jeg hadde i magen. De to siste dagene har jeg ikke kastet opp, magesmertene er litt mer moderate men kommer og går - ikke like intenst. Jeg har ikke matlyst i det hele tatt (pleier å trene mye styrke, så matlysten er som regel alltid på topp). Føles som jeg ikke får tømt meg helt på doen, klarer feks ikke å presse ut en fis - føles ikke ut som at noe kommer selv om jeg presser. Er konstant kvalm, særlig etter matinntak. Legevakta sa jeg må komme tilbake dersom smertene blir intense, men de kommer i bølger og er som sagt ikke like intense som på tirsdag. Jeg er litt stresset iåm at appetitten ikke er der, kvalmen er så intens og jeg kjenner at magen jobber der inne. Det er ikke vanlige magesmerter jeg hadde/har men sånn strålende/lyn aktig smerter som går fra midten av magen over navelen og ut i begge sider. Jeg tenker jo litt både på blindtarmbetennelse og magesår, men har lest at det da vedvarer med intense smerter over tid. Noen som har erfart likt? Veldig slitsomt å holde på sånn i lengden Anonymkode: a7b37...9a5 Jeg har hatt blindtarmbetennelse og jeg kjenner meg ikke igjen. Det første jeg tenkte var forstoppelse Anonymkode: 58e92...d11 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 Er det ikke bare vanlig omgangssyke da? Jeg kan ha magesmerter som kommer og går i noen dager i etterkant samt at det tar tid å få matlysten igang igjen. Lite matlyst - lite mat - lite avføring 😝 Anonymkode: 2e9c4...0a2 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 Høres ut som du bør ringe legevakta, syns nå jeg. Magesmerter kan være så mangt, men bør undersøkes. Det kan være alt fra omgangssyke til blindtarmbetennelse og tarmslyng.. Siden du ikke klarer å få ut hverken avføring eller luft når du er på toalettet syns jeg du bør oppsøke legevakt. Hilsen sykepleier Anonymkode: 1e492...60c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Blindtarm gir ikke smerte ut på begge sider Anonymkode: 58e92...d11 Jeg har akkurat hatt blindtarmbetennelse og jeg hadde vondt i hele magen. Anonymkode: 4f171...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har akkurat hatt blindtarmbetennelse og jeg hadde vondt i hele magen. Anonymkode: 4f171...cd1 Ok. Jeg har også hatt blindtarmbetennelse og var mye i hi som gjorde at jeg ikke tenkte blindtarm. Smerte som kommer og går,smerte som har avtatt i styrke(ved blindtarmbetennelse øker den jo på)spesielt kvalm etter matinntak for å nevne noe Anonymkode: 58e92...d11
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 Gallestein? Kvalm etter måltid. Ekstreme smerter hvis man har spist fet mat. Oppkast. Brennende, sviende følelse øverst i magen. Noen ganger smerter etter fysisk anstrengelse også Anonymkode: 1c4aa...e0c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #12 Skrevet 20. april 2023 Når man har smerter og oppkast på en måte som ikke er vanlig for en så bør en ta kontakt med lege. Anonymkode: cacbf...d22 1
Brunhilde Skrevet 20. april 2023 #13 Skrevet 20. april 2023 Legevakt. Ingen her kan gi deg et fullgodt svar. God bedring 😊
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #14 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ok. Jeg har også hatt blindtarmbetennelse og var mye i hi som gjorde at jeg ikke tenkte blindtarm. Smerte som kommer og går,smerte som har avtatt i styrke(ved blindtarmbetennelse øker den jo på)spesielt kvalm etter matinntak for å nevne noe Anonymkode: 58e92...d11 Mitt forløp var veldig likt det som ts beskriver. Ikke like vondt hele tiden, det kom og gikk. Men jeg skjønte at det var noe alvorlig, dro på legevakta og ble operert samme dag. Anonymkode: 4f171...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 19.52): Blindtarm gir ikke smerte ut på begge sider Anonymkode: 58e92...d11 Åja, så du vet nøyaktig hvilke smerter jeg hadde da jeg hadde blindtarmbetennelse? Anonymkode: a94e7...2c7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 Ring legevakta om du er usikker selvfølgelig. Men har en hatt magesyke/noro virus, så er det helt vanlig at det tar en del dager før magen kommer i gang igjen. Tarmfloraen har fått seg en smell, så mat vil være tyngre å fordøye. Drikk godt, få i deg både salt og søtt. Spis mat som er lettfordøyelig. Loff. Kokte grønnsaker. Suppe. Kokt mat generelt. Melkeprodukter, kjøtt, grove kornprodukter, rå frukt/grønt, fett kan det være lurt å være litt forsiktig med. Anonymkode: 96078...0b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 Minner meg om den gangen jeg var matforgitet. Startet med magevondt og oppkast. Da jeg stoppet å kaste opp, så ble smerter mer takvise (kan sammenlignes med rier, bare høyere opp i magen). Det vedvarte i ei uke etter jeg sluttet å kaste opp. Kan være greit å kontakte legevakta igjen, i det minste for å rådføre deg. Anonymkode: 4a194...a31
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 Altså, du kan få forstoppelse i etterkant av magesyke, fordi magen ikke helt har kommet seg ennå. Så lurt å spise veldig lett i starten, og drikke godt. Anonymkode: 96078...0b4 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 19.53): Jeg har hatt blindtarmbetennelse og jeg kjenner meg ikke igjen. Det første jeg tenkte var forstoppelse Anonymkode: 58e92...d11 Ja, forstoppelse var det første jeg tenkte også... Anonymkode: f62e2...0bb 1
Andro Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Ring legevakten på 116 117 og hør med dem hva de tenker. Om du skal komme innom, eller om du skal bestille vanlig legetime. Må aldri være redd for å ta en telefon, og drøfte tilstanden din. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå