AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Har aldri vært på ordinær ultralyd før og finner litt lite informasjon om denne. Skal man ta med urinprøve? Er det kun ultralyd eller snakker man rundt noe annet i tillegg? ☺️ Stilles det noen spesifikke spørsmål? Fylles det ut now på helsekort? Anonymkode: 87cd7...bb2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har aldri vært på ordinær ultralyd før og finner litt lite informasjon om denne. Skal man ta med urinprøve? Er det kun ultralyd eller snakker man rundt noe annet i tillegg? ☺️ Stilles det noen spesifikke spørsmål? Fylles det ut now på helsekort? Anonymkode: 87cd7...bb2 Det er kun ultralyd. Du får skriv med vekst etc på fosteret og et risiko score kort. Ellers skjer det ingenting. Du skal ikke ha ned urinprøve nei Anonymkode: 06d99...671
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 På OUL skal du ikke ta med urinprøve🙂 Jordmor kommer til å sjekke morkakeplassering, at alt står bra til med den lille, om det er kromosomfeil/annet, sjekke fosterets organer og måle fosterstørrelse mtp å fastsette termin! Anonymkode: 22eba...613
Kjempeliten Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Det er bare ultralyd. Du får et skjema du skal fylle ut på forhånd. Jeg husker ikke akkurat hva det var på skjemaet, men var ikke noe svære greier. Navn, adresse, fødselsnummer osv. Ikke noe urinprøve eller andre prøver. Jordmor ser på babyen, tar mål, sjekker om den ser frisk/ normal ut, og fastsetter termindato. Ser på kjønn hvis du vil vite det
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 Bare ultralyd, ingen urinprøve eller andre undersøkelser. Også tipper jeg det er litt ulikt på hvert sykehus. Jeg har aldri fått noe risikoskjema i etterkant ellet noe å fylle ut i forkant, slik andre skriver her. Anonymkode: ae576...71d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Ingen urinprøve vi fikk et skjema som skulle være ferdig utfylt til timen Anonymkode: 365e8...14f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 Samme som de over, i tillegg til at det ble mye prat og en ekstra sjekk av fosteret pga. en sykdom jeg er født med (de fleste som er født med den har den som følge av diverse syndromer som kan oppdages på UL, og noen få, som meg, har den "alene" og da kan den ikke oppdages på UL). Anonymkode: 74604...87c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er kun ultralyd. Du får skriv med vekst etc på fosteret og et risiko score kort. Ellers skjer det ingenting. Du skal ikke ha ned urinprøve nei Anonymkode: 06d99...671 Det har ikke jeg fått tidligere heller. Men på Haukeland er dette noe nytt Anonymkode: 06d99...671
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Jeg fikk papir i posten jeg måtte fylle ut før jeg møtte opp. Var noe greier med MRSA og en studie. Tok med helsekortet, men kan ikke minnes at hun brukte det til noe. Gjennomførte ultralyd og fikk et utskrevet papir med målinger og beregnet termin. Jeg fikk henne til å skrive termin på helsekortet, men hun sa at de egentlig ikke gjorde det. Anonymkode: f4347...58f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk papir i posten jeg måtte fylle ut før jeg møtte opp. Var noe greier med MRSA og en studie. Tok med helsekortet, men kan ikke minnes at hun brukte det til noe. Gjennomførte ultralyd og fikk et utskrevet papir med målinger og beregnet termin. Jeg fikk henne til å skrive termin på helsekortet, men hun sa at de egentlig ikke gjorde det. Anonymkode: f4347...58f Så rart. I alle mine tre svangerskap har de vært veldig på det å fylle ut på helseskjema Anonymkode: 3f9bd...8c7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Jeg er overvektig så jordmoren snakket en del om det. Leste vekten min fra de andre kontrollene høyt, syns det var litt kleint når samboeren var med. (Altså, at hun måtte si hvor mye jeg veide høyt). Har snakket med jordmor på de vanlige kontrollene om det å ha høy bmi ved graviditet, så ble litt overasket over at over 30 min av ultralydtimen gikk til dette. Hun hadde også lest i journalen min på helsenorge og fått med seg at jeg gikk i behandling hos VOP. Fikk noen spørsmål rundt dette, noe som kom ganske overraskende på meg. Selve ultralyden gikk bra, men jordmoren var så stille. Når jeg var på tidlig ul forklarte jordmoren hva hun undersøkte og om det så bra ut. For å si det sånn, er jeg jævlig glad for svigermor som også skulle være med, fikk omgangssyke den dagen 🤣 Anonymkode: 1b525...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå