Rødstrupa Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Klarer ikke å la være å handle litt planter mm.til hagen! Må bare huske på å ta de inn når kvelden kommer. Har kjøpt potteroser hvite, eukalyptus og noen krydderplanter. Senere blir det hortensia, flere potteroser, lavendel og Silverfall. Hva med deg er du like sugen på vår/sommer og handlet noe snadder til balkong/hage? 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Ja, virkelig. Vi skal plante helt nytt i en hage som har blitt forsømt i flere år (forrige eier har ikke gjort noe der de siste årene). Vi har fått gjort grunnarbeidet, men ikke gått til innkjøp av planter enda. Men nå skal vi reise bort noen uker, så da blir det storinnkjøp når vi er hjemme igjen. Anonymkode: 32bd5...cca 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Ja, nå klør det i fingrene etter å komme i gang! Men på denne tiden av året konsentrerer jeg meg om løkblomster, stemor og tusenfryd, så overlever de litt forsiktig nattefrost. Orker ikke bære ut og inn hver dag. Anonymkode: 7ca30...43c
Elysian Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Klarte ikke å styre meg helt forrige uke, men tørr ikke sette noe ut ennå, så denne gangen ble det nye skatter til vinduskarmen 🥰🥰🥰 1
Rødstrupa Skrevet 20. april 2023 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, virkelig. Vi skal plante helt nytt i en hage som har blitt forsømt i flere år (forrige eier har ikke gjort noe der de siste årene). Vi har fått gjort grunnarbeidet, men ikke gått til innkjøp av planter enda. Men nå skal vi reise bort noen uker, så da blir det storinnkjøp når vi er hjemme igjen. Anonymkode: 32bd5...cca Så spennende! Hyggelig m/hage.🙃👍
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 Hansehan skrev (8 minutter siden): Dette er kona og kumpanene hennes. Kona di og kumpanene hennes er ikke alene. 🙈 Anonymkode: 7ca30...43c 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 Hansehan skrev (45 minutter siden): Dette er kona og kumpanene hennes. Dette! I år har jeg kjøpt masse knoller (georginer og diverse) + diverse frø, så jeg kan ikke kjøpe så mye mer. Det er ikke plass. 🙈 Anonymkode: bda89...2ad 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette! I år har jeg kjøpt masse knoller (georginer og diverse) + diverse frø, så jeg kan ikke kjøpe så mye mer. Det er ikke plass. 🙈 Anonymkode: bda89...2ad Ei varmematte og noen billige drivhusløsninger som kan lages av mye rart, og det er utrolig hva man får plass til i garasjer og uteboder... 🙈 Anonymkode: 7d953...d78 1
Amossa Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 Du er ikke alene! Jeg handlet masse stauder til 70% på Plantasjen i fjor høst, og tenkte at til neste år skal jeg ikke kjøpe noen ting annet enn noen frø. Nå er huset fylt av spirende sommerblomster og litt annet. Klarte ikke å holde meg da jeg så at de solgte priklinger av pelargonium, så nå har jeg 8 forskjellige stående i et kjøkkenvindu. Her i nord er det enda lenge til faren for nattefrost er over. Tenker jeg blir mer fristet til å handle når sola skinner og varmegradene kommer. Men har virkelig tenkt at i år skal jeg være standhaftig.. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ei varmematte og noen billige drivhusløsninger som kan lages av mye rart, og det er utrolig hva man får plass til i garasjer og uteboder... 🙈 Anonymkode: 7d953...d78 Jeg har ikke plass til mer i hagen. 🙈 Anonymkode: bda89...2ad
Duff Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 Vi flyttet inn i nytt hus i vinter og måtte grave opp hele hagen, to store hull i hekken pga maskinen måtte inn. Så, jeg har allerede brukt 3000 på Hageland (stort gartneri her) og det bare til terassen. Hagen blir klar for planting og såing i løpet av en uke. Dette blir DYRT men GØY! 4
sommermor Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Det klør i fingrene her også. Snart skal jeg få kjøpt stemorsblomster,de tåler litt kulde. Vi er kun i april ennå og selv om solen varmer,kan det ennå komme snø. Så rene sommerblomster handler jeg ikke ennå. Det får vente til etter 17 mai eller nærmere juni. 2
Taluno Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 egentlig så liker jeg ikke salg på plantasjen... I går skulle jeg bare innom å kjøpe tre puter på salg, de kostet 500kr til sammen. Og hver eneste gang jeg skal "bare kjøpe en ting" på salg der, så blir det en tusenlapp... Hver eneste gang!!! Om jeg bare skal se etter en sånn liten plastpotte, så blir det en tusenlapp!! For to uker siden skulle jeg se på ett plantelys, og hvor mye penger gikk det? jo, en tusenlapp!! og nei, jeg kjøpte ikke plantelyset engang... 6 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 Taluno skrev (2 minutter siden): egentlig så liker jeg ikke salg på plantasjen... I går skulle jeg bare innom å kjøpe tre puter på salg, de kostet 500kr til sammen. Og hver eneste gang jeg skal "bare kjøpe en ting" på salg der, så blir det en tusenlapp... Hver eneste gang!!! Om jeg bare skal se etter en sånn liten plastpotte, så blir det en tusenlapp!! For to uker siden skulle jeg se på ett plantelys, og hvor mye penger gikk det? jo, en tusenlapp!! og nei, jeg kjøpte ikke plantelyset engang... Plantasjen burde endre navn til Tusenlappen! Anonymkode: 26540...e74 2 3 3
GreenHarmony Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 Ja! Jeg skal lage eng av solsikker, samt sette mais. Kjøpte frø i fjor høst. Jeg har dårlig med plass inne, så får ikke kjøpt stort før det blir mer stabil temperatur ute. Har dog vært å kjøpt settepoteter😊👌 2
Motelvibes Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 Taluno skrev (4 minutter siden): egentlig så liker jeg ikke salg på plantasjen... I går skulle jeg bare innom å kjøpe tre puter på salg, de kostet 500kr til sammen. Og hver eneste gang jeg skal "bare kjøpe en ting" på salg der, så blir det en tusenlapp... Hver eneste gang!!! Om jeg bare skal se etter en sånn liten plastpotte, så blir det en tusenlapp!! For to uker siden skulle jeg se på ett plantelys, og hvor mye penger gikk det? jo, en tusenlapp!! og nei, jeg kjøpte ikke plantelyset engang... Har det helt likedan. 💚 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 Har over 500 planter sådd i drivhuset 🙃. Håper på tidlig sommer, for de vokser fort. Anonymkode: 33246...e11 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har ikke plass til mer i hagen. 🙈 Anonymkode: bda89...2ad Bygg i høyden? 😅😁 Anonymkode: 7d953...d78 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bygg i høyden? 😅😁 Anonymkode: 7d953...d78 Vi har vurdert vinterhage 🤣 Anonymkode: bda89...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå