AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Så her står jeg. Alenemor med et barn med spesielle behov. Jeg tror jeg kan få kjøpt noe ok ved hjelp av Husbanken, men drømmen om selveierleilighet i Oslo er nok ikke mulig. Så, da har jeg sett litt på andelsleilighet. Og her har jeg plutselig mer mulighet. Men hva erfaringer har dere med andelsleilighet? Anonymkode: 27aac...f89
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så her står jeg. Alenemor med et barn med spesielle behov. Jeg tror jeg kan få kjøpt noe ok ved hjelp av Husbanken, men drømmen om selveierleilighet i Oslo er nok ikke mulig. Så, da har jeg sett litt på andelsleilighet. Og her har jeg plutselig mer mulighet. Men hva erfaringer har dere med andelsleilighet? Anonymkode: 27aac...f89 Bor i andelsleilighet, og jeg synes der er helt fantastisk! Ser ikke hva problemet med det er. Er det noe spesielt du tenker på? Jeg betaler boliglån og fellesgjeld. I fellesgjelden ligger A-konto varmtvann, trappevask, vaktmestertjenester (som er aaaalt mulig som brøyting, strøing, osv. osv.), TV- og internettabonnement, og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. Borettslaget har også foretatt større oppgraderinger og rehabiliteringer, så da har jo fellesgjeld økt litt. Men jeg syns det er helt gull i hvert fall, og ser ingen problemer med å bo i en andelsleilighet 😊 Anonymkode: a3ad7...368 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Hvis du vil kjøpe 70 kvm andelsleilighet så kan du gjerne kjøpe min . Jeg bor i nærheten av drammen hvis det er aktuelt. Anonymkode: dfc10...f23
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bor i andelsleilighet, og jeg synes der er helt fantastisk! Ser ikke hva problemet med det er. Er det noe spesielt du tenker på? Jeg betaler boliglån og fellesgjeld. I fellesgjelden ligger A-konto varmtvann, trappevask, vaktmestertjenester (som er aaaalt mulig som brøyting, strøing, osv. osv.), TV- og internettabonnement, og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. Borettslaget har også foretatt større oppgraderinger og rehabiliteringer, så da har jo fellesgjeld økt litt. Men jeg syns det er helt gull i hvert fall, og ser ingen problemer med å bo i en andelsleilighet 😊 Anonymkode: a3ad7...368 Ja, er vel mer borettslaget det kommer an på... At de er skikkelig og alt er under ordnede forhold.. Er liksom alltid vært selveier som har vært drømmen da en bestemmer mer selv. Anonymkode: 27aac...f89
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 Uklart hva du mener med 'bestemmer mer selv" . Fordelen med borettslag er iallfall mange. En viktig er at borettslag kan ta opp lån til større vedlikeholdsarbeid, oppgradering etc, og ikke være avhengig av at hver sameier har mulighet til å finansiere. Anonymkode: eb5a4...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, er vel mer borettslaget det kommer an på... At de er skikkelig og alt er under ordnede forhold.. Er liksom alltid vært selveier som har vært drømmen da en bestemmer mer selv. Anonymkode: 27aac...f89 Men dette er jo ditt ansvar som kjøper å undersøke på forhånd. Det er din jobb å sjekke at det er skikkelig og at alt er under ordnede forhold. Anonymkode: a3ad7...368
newman01 Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 Rent praktisk er det ingen forskjell på selveier, aksjeleilighet, andelsleilighet eller borettslag. Med selveier kommer noen ulemper, som dok.avgift. Det er en kjiip avgift å betale. Skjønner ikke helt hvorfor "selveier" er drømmen? Har du store planer om å leie den ut? Hvis ikke spiller det ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå