AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Barnet har alltid vært skeptisk til andre enn meg og far, er bare et par andre som får lov å holde det. Snakker jeg med fremmede kan det begynne å gråte, hvis fremmede tar på barnet selv om jeg holder, så gråter det. Er det normalt at baby og barn er skeptiske til andre mennesker? Barnet er ellers veldig trygt på de det er trygg på. Anonymkode: 00575...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Nei, det er ikke normalt. Noe skepsis er normalt, men at barnet gråter når du prater med fremme er ikke bra. Du må sosialisere barnet mer. Anonymkode: 50b5d...a45 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Ja helt normalt vil jeg si. Barn er forskjellige, og dere har åpenbart et sensitivt barn. Gi masse trygghet og kjærlighet så kommer det seg langsomt. Ikke alle er tillitsfulle fra fødsel. Anonymkode: 5323c...f1b 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Vel, da lurer jeg bare på en ting. Når barnet var under året, hvor mye var dere med andre mennesker? Var barnet mye hjemme med bare foreldrene? Var dere ikke være i fysisk kontakt familie og/eller venner? Barn kam bli skeptiske til andre mennesker når man på en måte har isolert seg litt, barnet er ikke trygg eller vant til andre folk. Anonymkode: 3025f...43f 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel, da lurer jeg bare på en ting. Når barnet var under året, hvor mye var dere med andre mennesker? Var barnet mye hjemme med bare foreldrene? Var dere ikke være i fysisk kontakt familie og/eller venner? Barn kam bli skeptiske til andre mennesker når man på en måte har isolert seg litt, barnet er ikke trygg eller vant til andre folk. Anonymkode: 3025f...43f Møtt andre i snitt hver helg. Anonymkode: 00575...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Perioden med separasjonsangst varer vel fra 7-8 mnd til 13-15 mnd? Så da er det innenfor. Separasjonsangst i den perioden ser man hos babyer i alle kulturer, så det er noe som ligger der biologisk. Selvsagt med variasjoner fra barn til barn. Anonymkode: 19a6a...8db 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 Sånn er min og. Ikke alle fremmede hender barnet bare stirrer på dem men iblant gråter hun om noen snakker til meg/henne. Å bli holdt av andre kan gå bra men kan og være helt krise. Det gjelder folk hun har møtt mange ganger også. Min er 14 mnd og har egentlig alltid vært sånn. Vi har ikke isolert oss. Veldig mammadalt og separasjonsangst. Ikke startet i bhg ennå. Anonymkode: 822cb...94a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 Altså, min minste er fortsatt skeptisk til folk. Straks to år gammel. Ble skeptisk rundt 3-4 mnd, og frem til han var 14-15 mnd var det umulig p ha han med noe sted. Fortsatt får ingen andre enn de han kjenner godt lov til å ta på han, selv ikke besteforeldrene. Sykt slitsomt. Har flere eldre søsken, og mangler absolutt ikke sosialisering. Håper det går over snart Anonymkode: 37fbd...8e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå