Gå til innhold

Katt med rykninger/ubehag i ved øret/hodet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten skal til veterinæren bare sånn at det er sagt, men jeg lurte på om andre har vært borti noe lignende.

Jeg har en hannkatt på 12 år som i det siste har hatt noen rykninger i hodeområdet/ved øret. Det er mellom ørene mot det høyre øret hans. Jeg pleier å stryke litt der, men har merket nå at det er rykninger der eller at han ser ut til å synes at det er ubehagelig. Jeg har sjekket øret hans og det ser normalt ut.

Utenom det oppfører han seg som vanlig. Spiser, drikker, går på do og har samme aktivitetsnivå som før, men jeg vet jo også at katter er flinke til å skjule smerter og ikke viser det før det er gått lang tid.

Anonymkode: 2c4e7...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øremidd ? 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (8 minutter siden):

Øremidd ? 

Jeg tror ikke det, for han klør seg ikke mer enn normalt og kan ikke se noe i øret heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror ikke det, for han klør seg ikke mer enn normalt og kan ikke se noe i øret heller.

Nei det gjorde ikke min heller men dyrlegen sa det var øremidd når hun brettet det og viste meg øret innvendig ved øremidd liker de heller ikke at du tar på øret da er det rykninger/vifter med øret ved berøring er det mye voks/svart rundt øreåpningen ? 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Nei det gjorde ikke min heller men dyrlegen sa det var øremidd når hun brettet det og viste meg øret innvendig ved øremidd liker de heller ikke at du tar på øret da er det rykninger/vifter med øret ved berøring er det mye voks/svart rundt øreåpningen ? 

Nei, jeg ser ikke noe.

Jeg får ta på øret helt uten problemer. Det er mer huden ved siden av øret som det rykker i og så skakker han litt på hodet når jeg stryker på det området.

Skrevet

Du kan prøve å ta en q-tips langtninni øret hvis katten tolererer det, noen ganger sitter det langt inne, det er der det starter

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg ser ikke noe.

Jeg får ta på øret helt uten problemer. Det er mer huden ved siden av øret som det rykker i og så skakker han litt på hodet når jeg stryker på det området.

Mulig han har vondt der sånn må snakke med dyrlege tenker jeg om det ikke gir seg 

Skrevet

Kan han ha en begynnende byll etter slåsskamp?

Det skumle med klor fra andre katter er at kloen lager lite sår, og så ligger det bakterier og godgjør seg under huden etter at selve såret er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...