Gjest storetora Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Skal til syden 3 uker i sommer. Har en 10 år gammel kasterert hannkatt som er inne/utepus. Han styrer dagene selv med katteluke i døren går han inn og ut som han selv ønsker. Vi bor landlig.. lurer på om han derfor har det best hjemme, sevfølgelig med noen som mater å ser innom av og til eller burde vi ha han på kennel, hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Katter kan bli veldig stresset av å bli tatt vekk fra territoriet sitt, så det er noe man må vurdere. Lar du han være hjemme, så bør du ha noen som ser innom han 2 ganger om dagen, også bør han få litt ekstra god mat så han ikke stikker fordi du har forsvinnet Anonymkode: 21eae...c7e 2
Million Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Siden han har katteluke er det jo fristende å la han være hjemme. Men det kan hende han tar til fots og går seg en lengre tur når dere er borte så lenge. Kanskje for å lete, han tror dere ikke bor der mer og at han er forlatt. Mange katter finner seg nye familier av ulike grunner. Det tryggeste er jo å ha han på kennel, siden han da ikke kan forsvinne og gå sin vei. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Ser etter den av og til? Det håper jeg virkelig ikke at det er bare av og til, men minst en gang om dagen, og aller helst to ganger i døgnet. Anonymkode: 05b16...145 3
Gjest storetora Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ser etter den av og til? Det håper jeg virkelig ikke at det er bare av og til, men minst en gang om dagen, og aller helst to ganger i døgnet. Anonymkode: 05b16...145 Jo hvis dette var en innepus så er jeg enig i 2 ganger daglig. Men han her er en fri fugl.. jeg kan vær hjemme en hel dag, gjerne 2 men ser han ikke. Kan våkne på natta av at jeg hører han spiser. Så om jeg skal ha noen til å se etter han 2 ganger daglig vil de nok få seg mage bommturer🙂
Lolleren Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 3 uker er lenge for at noen er innom av og til. Her hadde jeg vurdert kattesitter. Eller noen som kan komme hver dag og gi kos. Katter trenger det sosiale, og som andre her sier så vil den begynne å vandre for å finne dette. Og hva om det skjer noe med katten? Da vet man ikke hvilken dag eller tidsrom katten kan ha blitt borte osv. Ikke mulighet for dette? Kennel.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 3 uker, da hadde noen måtte bodd hos oss/katten bodd hos noen. Vet ikke hvor godt hun hadde trivdes på kennel. Men 3 uker er for lenge til at noen bare stikker innom en gang om dagen etter min mening. Bare vi skal være borte en helg har vi svigers som er innom to ganger om dagen, å katten har luke. Anonymkode: 578ab...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Skrevet 20. april 2023 3 uker syntes jeg kennel. Vår er hjemme alene med tilsyn max 2 til 3 dager. Katter som blir alene lengre, kan finne på å begi seg ut på vandring. Har vært borte en uke, men da hadde jeg noen boende hjemme med katten. Anonymkode: dbd67...481
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 Jeg har forsøkt begge deler. Kennel tok nesten livet av min katt rett og slett fordi han ble ekstremt stresset. Spiste og drakk knapt mens han var der, og virket til å være i sjokk da vi hentet. han liker ikke å være alene hjemme heller, men om sommeren ser vi ham knapt uansett så vi reiser herfra med god samvittighet. Har naboer som ser etter ham hver 1-2 dager, og da har han det helt fint her hjemme. to ganger pr dag er overdrevet! Anonymkode: 42aa6...cf2 1
Gjest storetora Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 (endret) Må tenke på det.. vil jo bare det beste for pus. Endret 20. april 2023 av storetora
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #12 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har forsøkt begge deler. Kennel tok nesten livet av min katt rett og slett fordi han ble ekstremt stresset. Spiste og drakk knapt mens han var der, og virket til å være i sjokk da vi hentet. han liker ikke å være alene hjemme heller, men om sommeren ser vi ham knapt uansett så vi reiser herfra med god samvittighet. Har naboer som ser etter ham hver 1-2 dager, og da har han det helt fint her hjemme. to ganger pr dag er overdrevet! Anonymkode: 42aa6...cf2 Mener DU. vår pus er vandt til å få våtfor morgen og kveld, så den rutinen fortsetter vi med selv om vi er borte. Da er det lett for svigers å se at hun har det bra. Anonymkode: 578ab...4c0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #13 Skrevet 20. april 2023 Jeg hadde latt katten være hjemme, men sørget for at noen kom innom annenhver dag for å gi mat/vann og se at katten har det greit. Vi pleier å betale ei nabojente for arbeidet. Kennel hadde nok stresset katten unødvendig, spesielt en utekatt. Anonymkode: ead07...b21
Gjest ti10 Skrevet 20. april 2023 #14 Skrevet 20. april 2023 Det høres ut som om det beste ville ha vært å få noen til å bo hos dere den tiden. I og med at han er vant til å styre dagene selv, kan det godt hende at han vil mistrives på kattepensjonat, og hvis det faktisk varierer sånn når han går inn og ut, kan det jo faktisk skje at en passer som kommer innom av og til ikke ser noe til ham i det hele tatt. Og det er jo farlig hvis det skulle skje noe med ham. Kan det være et alternativ å ikke la ham gå ut og inn som han vil, men la ham være inne hos dere hele tiden, men med kattepasser? Selv om han ikke liker det. Det er bedre med en misfornøyd katt enn en død katt.
Gjest storetora Skrevet 20. april 2023 #15 Skrevet 20. april 2023 (endret) ti10 skrev (18 minutter siden): Det høres ut som om det beste ville ha vært å få noen til å bo hos dere den tiden. I og med at han er vant til å styre dagene selv, kan det godt hende at han vil mistrives på kattepensjonat, og hvis det faktisk varierer sånn når han går inn og ut, kan det jo faktisk skje at en passer som kommer innom av og til ikke ser noe til ham i det hele tatt. Og det er jo farlig hvis det skulle skje noe med ham. Kan det være et alternativ å ikke la ham gå ut og inn som han vil, men la ham være inne hos dere hele tiden, men med kattepasser? Selv om han ikke liker det. Det er bedre med en misfornøyd katt enn en død katt. Å ha han inne i 3 uker er ikke et alternativ. Han er mer utepus en innepus selv om han er kasterert å rolig. Kan ligge på verandarekkverket i timesvis å bare se seg rundt eller på tur i skogen. Men et matvrak, men sær, spiser kun pellets av et type merke. Prøver jeg med noe annet eller noe bløtmat blir han sur å går. Endret 20. april 2023 av storetora
Sofakona Skrevet 20. april 2023 #16 Skrevet 20. april 2023 Vi skal vekk i 2 uker, bestilt plass på en kjempefin kennel
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #17 Skrevet 20. april 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Mener DU. vår pus er vandt til å få våtfor morgen og kveld, så den rutinen fortsetter vi med selv om vi er borte. Da er det lett for svigers å se at hun har det bra. Anonymkode: 578ab...4c0 Da har hun nok godt av noen dager uten. Anonymkode: 91d37...331
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #18 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har hun nok godt av noen dager uten. Anonymkode: 91d37...331 Nå er våtfor 100x bedre å gi enn tørrfor, så nei Anonymkode: 578ab...4c0 1 1
Rosa Sløyfe Skrevet 20. april 2023 #19 Skrevet 20. april 2023 den kan ikke være hjemme så lenge men jeg vil heller anbefele og prøve og få noen til og passe katten
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #20 Skrevet 20. april 2023 Kan et alternativ være at pus må være innekatt hjemme hos seg selv i denne perioden? Betal en person til å aktivisere pus (kanskje en som kan bo hos dere, eller iallfall være der noen timer hver dag?) Anonymkode: ea188...275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå