Gjest Lilleulv Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Jeg skal bestille nye linser på Lensway. Fra før av har jeg 1 day acuvue, men tenkte å bestille focus dailies denne gangen siden de er såpass mye billigere. Men de har ikke de samme tallene på kurve og diameter som jeg har på de linsene jeg har nå... Jeg kan kun velge 8,6 på kurve og 13,8 på diameter. På de jeg har nå har jeg 9,0 på kurve og 14,2 på diameter. hvor mye har dette å si egentlig? Kan jeg bestille dailies allikevel, eller bør jeg bestille acuvue der de har de målene jeg bruker nå? (jeg har ganske store øyne)
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Synes du skulle fortsette å gå til din faste optiker. Tryggest det. Selv om det er litt dyrere.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Det er ikke så lurt å gamble. Jeg bruker Dailies, og har testet ut fargede dagslinser fra Acuvue, og de var altfor store for meg.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Jeg skal bestille nye linser på Lensway. Fra før av har jeg 1 day acuvue, men tenkte å bestille focus dailies denne gangen siden de er såpass mye billigere. Men de har ikke de samme tallene på kurve og diameter som jeg har på de linsene jeg har nå... Jeg kan kun velge 8,6 på kurve og 13,8 på diameter. På de jeg har nå har jeg 9,0 på kurve og 14,2 på diameter. hvor mye har dette å si egentlig? Kan jeg bestille dailies allikevel, eller bør jeg bestille acuvue der de har de målene jeg bruker nå? (jeg har ganske store øyne) ← Kom deg til optiker og test Dailies der først. Tro meg, du vil ikke ha linser med feil størrelse. Det gjør VONDT!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Jo høyere tall på kurven - jo slakere er kurven. Det er faktisk ganske stor forskjell på kurve 9 og kurve 8,6. En optiker målte en gang mine øyne til å være 8,9, og ga meg linser deretter. De skled rundt på øyet mitt og falt også ut ved flere anledninger - da jeg gikk tilbake til det jeg hadde brukt før (8,6) gikk det helt bra. Med 8,6 vil du oppleve at linsene sitter veldig godt, men det er for stramt for øynene dine.
Gjest Lilleulv Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 hm, oki. Men dailies finnes kanskje i andre størrelser på andre sider/hos optikeren da...? acuvue er jo ganske mye dyrere...
Gjest jonas Skrevet 5. januar 2006 #7 Skrevet 5. januar 2006 Tror det er lurt å sjekke om det er toll fra lensway før du bestiller. Har bestilt en gang fra C-linser og de sendte fra Norge, så da slapp jeg toll. Jeg kjøpte linser på Brilleland rett før jul, og da betalte jeg 170 kr. for 30 stk. 1-day Acuvue. Prisen hadde visst akkurat blitt satt ned, og jeg synes det var ganske billig.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 Dailies finnes bare i en størrelse. Derfor er det så viktig å teste ut først, siden ikke alle mennesker passer inn i den samme formen.
Elze Skrevet 5. januar 2006 #9 Skrevet 5. januar 2006 Jeg brukte en dags Acuvue og testet ut Focus Dailies gjennom optiker, fordi de er mye billigere. De var altfor små og jeg kunne ikke bruke dem. Jeg har også ganske store øyne. Synes ikke du burde kjøpe dem uten å ha testet først. Hos min optiker (Brilleland) kan man prøve ut andre linsetyper gratis, hvis man har abonnement.
Gjest Lilleulv Skrevet 5. januar 2006 #10 Skrevet 5. januar 2006 ok, da bestiller jeg 1 day acuvue som vanlig jeg tror jeg Men er det noen andre endagslinser som kan anbefales kanskje?
lillesky Skrevet 5. januar 2006 #11 Skrevet 5. januar 2006 Jeg bruker Focus, og synes de er fine. Men, vi har sikkert forskjellige mål. Ikke toll, men porto på 50 kr. Jeg brukte lensway før, men nå bruker jeg nordisc lenses (tror jeg de heter), pga. prisen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå