AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Del Skrevet 20. april 2023 Kan kvinneguiden hjelpe oss med å bestemme hvilken matolje som er best til steking? og hvilken som er best til salater for eksempel? Når vi først er i gang, smør på brødskiva? 😂🤪 #seriøs Anonymkode: 64cae...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Del Skrevet 20. april 2023 Kokosolje eller kvalitetssmør (røros/kvitseid f eks) er best til steking. Kvalitetssmør eller peanøttsmør er best på skive. Kaldpresset virgin olive oil er best på salat. Anonymkode: e2558...4fb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Del Skrevet 20. april 2023 Til steking: Denne siden den tåler høy temperatur og er smaksnøytral Til salater syns jeg en god extra virgin olivenolje er best, men da holder jeg meg LANGT unna de på butikken (harsk olje, blæsh). Bestiller ofte fra Glunot siden de har olivenolje som faktisk smaker godt og ikke gammelt. Er sikkert andre som har god olje også, men jeg var innom der en gang og fikk smake på oljen, det ble en ny verden. På brødskiva bruker jeg kun bremyk mykere, eller olivero. Anonymkode: 8c566...227 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Del Skrevet 20. april 2023 Det kommer jo an på hva du skal lage.... Anonymkode: 6379c...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Del Skrevet 20. april 2023 Personlig liker jeg best rapsolje til steking og baking. Jeg syns den har minst smak. Anonymkode: e3fee...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. april 2023 #6 Del Skrevet 20. april 2023 Det er vel strengt tatt en smakssak, ikke noe man kan diskutere seg fram til enighet om. I motsetning til AB lenger opp er jeg for eksempel hverken tilhenger av peanøttsmør på skiven eller olivenolje på salaten... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan kvinneguiden hjelpe oss med å bestemme hvilken matolje som er best til steking? og hvilken som er best til salater for eksempel? Når vi først er i gang, smør på brødskiva? 😂🤪 #seriøs Anonymkode: 64cae...354 Til salat er det best med olivenolje, jeg pleier å ha en dæsj olivenolje i mine salater - kjempe godt og fått mange positive tilbakemeldinger. Hvilken olje som er best til steking kommer jo helt an på hva som skal lages? Det finnes bare en type smør og det er meierismør, type Brelett, soft-flora, bremykt o.l er ikke smør, det er ultra-prosessert. Jeg bruker enten Tine meierismør, kviteseidsmør eller Røros økologisk. Anonymkode: 7ffff...e38 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 20. april 2023 #8 Del Skrevet 20. april 2023 når jeg lager salat tar jeg bare og heller oppi oljen fra fetaosten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan kvinneguiden hjelpe oss med å bestemme hvilken matolje som er best til steking? og hvilken som er best til salater for eksempel? Når vi først er i gang, smør på brødskiva? 😂🤪 #seriøs Anonymkode: 64cae...354 Meierismør, ghee eller kokosolje til steking meierismør på brødskiva (eller nøttesmør - i så fall er mandelsmør best!) Og en god olivenolje til salat. Rapsolje og solsikkeolje anser jeg som nesten gift. Anonymkode: 2e078...fab 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Del Skrevet 20. april 2023 Den dere liker best. Smaken er som baken, etc. Stekeolje må selvsagt tåle høye temperaturer. Men er det noe dere MÅ bli enige om? Kan dere ikke ha flere oljer stående, og den som lager maten velger selv hvilken han/hun vil bruke? Med mindre det er en olje den andre VIRKELIG hater. Anonymkode: 09010...b3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #11 Del Skrevet 20. april 2023 Liker best sesamolje til maten(obs: den smaker en del) og extra virgin olje i salat. Bremykt som smør. Anonymkode: a6101...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #12 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til steking: Denne siden den tåler høy temperatur og er smaksnøytral Til salater syns jeg en god extra virgin olivenolje er best, men da holder jeg meg LANGT unna de på butikken (harsk olje, blæsh). Bestiller ofte fra Glunot siden de har olivenolje som faktisk smaker godt og ikke gammelt. Er sikkert andre som har god olje også, men jeg var innom der en gang og fikk smake på oljen, det ble en ny verden. På brødskiva bruker jeg kun bremyk mykere, eller olivero. Anonymkode: 8c566...227 Signerer denne. Da jeg for noen år siden leste meg opp oljer osv, så har jeg holdt meg til disse oljene selv Anonymkode: 807eb...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #13 Del Skrevet 20. april 2023 Kan du ikke bare bruke det du liker best selv? Her er det kun ekte smør som gjelder og har ingen olje på salater. Anonymkode: c1dd5...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #14 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Rapsolje og solsikkeolje anser jeg som nesten gift. Anonymkode: 2e078...fab Enig. Anonymkode: 04b02...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #15 Del Skrevet 20. april 2023 Smak og behag. Det er bare å prøve seg frem og lese seg opp om en er i tvil, ingen grunn til å diskutere så det ryker. Anonymkode: 64a7c...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #16 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Anonymkode: 04b02...5ff Hvorfor? Anonymkode: 43329...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #17 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 43329...e32 Svært prosessert og høyt innhold av Omega - 6 som er inflammatorisk. Anonymkode: c933d...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #18 Del Skrevet 20. april 2023 Mye går på preferanse. Men å steke med extra virgin olivenolje er no-go. Anonymkode: 0d7e4...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #19 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Svært prosessert og høyt innhold av Omega - 6 som er inflammatorisk. Anonymkode: c933d...077 Ikke i følge Helsedirektoratet. faktisk det helt motsatte. https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/ekspertuttalelse-om-fett/hvilke-planteoljer-er-sunnest Anonymkode: 43329...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 20. april 2023 #20 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Til steking: Denne siden den tåler høy temperatur og er smaksnøytral Anonymkode: 8c566...227 Skrevet ned ✍️....den må jeg prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå