AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Jeg har hatt vondt siden påskeferien, det er området rundt hjertet og bak under skulderbladet på samme side. Jeg har hatt en periode med kraftig hoste, så er nok at jeg kanskje bare er øm. Smerten har forandret seg fra et stort område til nå å kun gjelde foran og litt bak (blitt mer punktvis). Jeg kan ikke trykke på ribbeina foran på midten uten at det gjør vondt. Jeg sliter med å puste helt inn eller helt ut, kan ikke nyse eller hoste med krefter, kan heller ikke snyte nesa noe særlig. Fordi jeg ikke har fastlege ringte jeg legevakten i begynnelsen av smertene, og de sier mest sannsynlig er det bare at jeg er øm og om det skulle være brist eller betennelse er det jo ikke noe annet de får gjort enn smertestillende. Men ista satt jeg litt feil og det kom en host. Da kjente jeg et eller annet kneppe litt og nå har jeg stikkende smerte foran i puppen og alt. Jeg tok paracet og ibux for jeg klarer ikke bevege meg normalt uten t det gjør ganske vondt. Jeg er alene med yngste barnet. Eldste skal hentes i bhg om litt. Det er eid i morgen så jeg har en del å gjøre. Vi var også på legevakten her om dagen pga yngste hadde fått falsk krupp så vil ikke være påtrengende for det har vært litt vel mye kontakt med legevakten i det siste og jeg føler så på det. Er det noen her som vet om det er vits å kontakte dem dersom dette er noe jeg kan fikse selv? Er det noen som vet om de kan gjøre noe annet med det enn å gi paracet? For jeg har ikke tid å vente i to tre timer for å få paracet til halv pris... Jeg tror ikke dette er alvorlig.. Anonymkode: d6adf...244
Viktualia Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Hvis du ikke har fastlege ville jeg heller bestilt en time hos et privat legesenter. Legevakta tar bare akutte ting, og vil antagelig ikke følge deg opp med grundige undersøkelser osv. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Viktualia skrev (3 minutter siden): Hvis du ikke har fastlege ville jeg heller bestilt en time hos et privat legesenter. Legevakta tar bare akutte ting, og vil antagelig ikke følge deg opp med grundige undersøkelser osv. De sa jeg bare kunne ringe dem. De tar mindre alvorlige ting på dagtid til de som ikke har fastlege, men jeg føler på det, nettopp av den grunnen du sier her .. Jeg har prøvd å lete, men finner ikke noe privat lege her i denne byen? Anonymkode: d6adf...244
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De sa jeg bare kunne ringe dem. De tar mindre alvorlige ting på dagtid til de som ikke har fastlege, men jeg føler på det, nettopp av den grunnen du sier her .. Jeg har prøvd å lete, men finner ikke noe privat lege her i denne byen? Anonymkode: d6adf...244 Hvilken by bor du i? Anonymkode: bd5bc...5d5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 Jeg har slitt/sliter med lignende og i mitt tilfelle er årsaken at jeg er veldig stram i bindevevet over brystet og mellomgulvet. Jeg har fått veldig god hjelp hos osteopat Anonymkode: da834...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Du trenger ikke ringe legevakten? Ring legekontoret og si at du trenger en hastetime. Du trenger ikke fastlege for å få hastetime Anonymkode: f4db7...832 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvilken by bor du i? Anonymkode: bd5bc...5d5 Larvik. Så de har Volvat i Porsgrunn, men også at det var veldig dyrt. Jeg har ikke råd til det. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har slitt/sliter med lignende og i mitt tilfelle er årsaken at jeg er veldig stram i bindevevet over brystet og mellomgulvet. Jeg har fått veldig god hjelp hos osteopat Anonymkode: da834...4a6 Var det noe som ble utløst plutselig hos deg? Jeg har hatt generelle brystsmerter tidligere, men tror det er angst bare for det kommer når jeg ligger på venstre side. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du trenger ikke ringe legevakten? Ring legekontoret og si at du trenger en hastetime. Du trenger ikke fastlege for å få hastetime Anonymkode: f4db7...832 Tar de imot tilfeldige folk? Må de ikke ha journal osv? Jeg har fastlege ien by to timer unna.. Anonymkode: d6adf...244
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Larvik. Så de har Volvat i Porsgrunn, men også at det var veldig dyrt. Jeg har ikke råd til det. Var det noe som ble utløst plutselig hos deg? Jeg har hatt generelle brystsmerter tidligere, men tror det er angst bare for det kommer når jeg ligger på venstre side. Tar de imot tilfeldige folk? Må de ikke ha journal osv? Jeg har fastlege ien by to timer unna.. Anonymkode: d6adf...244 Da har du fastlege, og bestiller deg en time der. Anonymkode: a1a21...725 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Jeg synes også det høres ut som muskulært eller evt at du har pådratt deg ribbeinsbrist/brudd. Ikke noe feber? Siden det har vart over så lang tid er ikke det noe legevakten vanligvis kan prioritere, og du har jo fastlege selvom det ikke er i byen du bor i. Da ville jeg anbefalt deg å dra til fastlegen din, dersom du er bekymret/har mye smerter så vil en gjøre det en kan for å få hjelp, så enten kjøre 2 timer eller betale mer for privat legekontor Anonymkode: c17a6...2c7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Har du vondt i brystet og hoste uten å ha vært forkjøla? Da kan det være blodpropp i lungen. Hele bilde må helsepersonell vurdere for å stille riktig diagnose og eventuell behandling. Dra til legevakt i morgen tidlig etter du har levert barn. Si at du er redd for blodpropp i lungen. Så blir du sjekket. Anonymkode: c3f89...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå