Gå til innhold

IVF og medisiner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som har utført IVF men ikke har trengt alle medisiner, hvor mye kostet det deg? Vet at man regner ca 10.000 i medisiner per forsøk, men om man ikke trenger alle medisiner hvor mye må man ut med da? Kan man "slippe unna" med å bruke samme medisiner som ved inseminering, altså femar, fostimon og ovitrelle? 

Anonymkode: af325...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du slipper ikke unna med kun femar ved IvF. Femar er ikke i nærheten av sterk nok til stimuleringen :) jeg var dog en av de som ikke trengte full dose medisiner pga faren for overstimulering (pcos). «Slapp» derfor unna og betalte ca 3-4000kr for medisiner i først nr 1 :) 

Anonymkode: f835d...9e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ikke utgjør så stor forskjell i pris.

Da de økte medisinering av meg var det nedregulering, progesteronstøtte og slik, og disse medisinene koster ikke så mye. Det som koster er medisinene man uansett må ta. 

Anonymkode: 77fc8...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at det ikke utgjør så stor forskjell i pris.

Da de økte medisinering av meg var det nedregulering, progesteronstøtte og slik, og disse medisinene koster ikke så mye. Det som koster er medisinene man uansett må ta. 

Hvilke medisiner må man uansett ta?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvilke medisiner må man uansett ta?  :)

Nå er det mange år siden, her.. 

Men sprøytene for å modne egg som settes tre ganger om dagen i to uker, det er de som koster. De må alle ta. 

Og otrivelle, den som gjør at eggløsningen begynner. 

Progesteron, men den koster ikke mye. 

Jeg startet på minimum, og endte opp på langt regime og store doser på forsøk 5-7. Husker ingen stor forskjell i pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er det mange år siden, her.. 

Men sprøytene for å modne egg som settes tre ganger om dagen i to uker, det er de som koster. De må alle ta. 

Og otrivelle, den som gjør at eggløsningen begynner. 

Progesteron, men den koster ikke mye. 

Jeg startet på minimum, og endte opp på langt regime og store doser på forsøk 5-7. Husker ingen stor forskjell i pris. 

Jeg satt bare modningssprøyte én gang om dagen i 10 ish dager, begynte med Fyremadel på dag 5 i tillegg for å unngå spontan eggløsning, så ovitrelle.  Også den forbanna lutinus 3 ganger om dagen i all evighet (føltes det som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 000 for fem måneder siden. Pcos og lavdose. Ett forsøk. 

At progesteron er billig er en sannhet med modifikasjoner. Luthinus er billig. Prolutex er spinndyr og du får ikke velge. Jeg fikk sistnevnte og den var nesten like dyr som menopur.

Anonymkode: 23f3c...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 13 000 på siste forsøk. Brukte Gonal-F og Fyremadel i stimuleringsfasen. 

Anonymkode: 4fdee...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebolla1337

16800 kr betalte jeg i januar for kort protokoll. Dette var for gonal-f, fyramadel, ovitrelle og cyclogest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ca 13.000 for lang protokoll nå i februar. Synarela, gonapeptyl, pergoveris og Ovitrelle. + progesteron, cyclogest, utenom de 13.000. 

Anonymkode: 9b752...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...