AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Ja, jeg vet at det sikkert finnes 1000 tråder om temaet men, jeg orker ikke lete etter alt. Du med fibromyalgi, hva slags symptomer har du? Jeg har hatt det en stund nå. I de siste 6 mnd så har jeg plutselig fått en slags indre skjelving i venstre arm, man kan ikke se det eller kjenne det utenpå men jeg kjenner at noe inni der skjelver/skvulper akkurat som gele. De siste mnd har jeg også fått det samme i låret/benet. Jeg blir mye fortere sliten i den siden av kroppen enn den andre. Etter at jeg har gått tur f.eks. blir gjerne etterfulgt av voksesmerter og prikking/nummenhet i de aktuelle områdene. Har vært hos lege og sjekket og de finner ingen ting. Så jeg lurer på om det finnes noen andre her som har opplevd samme symptomer som har fibromyalgi?? Anonymkode: 390f6...49a 1
flusa Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Jeg har vondt i hele kroppen min,fra hodet til fingertupper/tær. Jevnt over har jeg mest vondt i nakke,skuldre,rygg,fingre og tær. Smertene flytter på seg,og jeg kan plutselig ha veldig vondt på siden av låret eller skinnleggen. Får fibroblåmerker på de rareste plassene,som på hendene,brystene,på føttene. Jeg har kronisk senebetennelse,slitasjegikt og leddgikt i tillegg,så kan være litt vanskelig for meg å sette fingeren på hvilke av disse sykdommene som gir de forskjellige plagene/smertene. Men jeg begynner å kunne skille de fra hverandre,selv om det kjennes ganske likt ut. Jeg er mye trøtt og sliten(fatique) sover dårlig,har problemer med magen,tinnitus,dårlig hukommelse,konsentrasjonsproblemer,svimmelhet. Av dette,er det,selve smertene som plager meg aller mest. Jeg har vondt i kroppen hele tiden. Jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde vondt,og vet ikke hvordan det er å leve et liv uten smerter. Jeg har hatt fibromyalgi/leddgikt siden jeg var liten,men fikk først diagnosen for noen år tilbake. 1
flusa Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg vet at det sikkert finnes 1000 tråder om temaet men, jeg orker ikke lete etter alt. Du med fibromyalgi, hva slags symptomer har du? Jeg har hatt det en stund nå. I de siste 6 mnd så har jeg plutselig fått en slags indre skjelving i venstre arm, man kan ikke se det eller kjenne det utenpå men jeg kjenner at noe inni der skjelver/skvulper akkurat som gele. De siste mnd har jeg også fått det samme i låret/benet. Jeg blir mye fortere sliten i den siden av kroppen enn den andre. Etter at jeg har gått tur f.eks. blir gjerne etterfulgt av voksesmerter og prikking/nummenhet i de aktuelle områdene. Har vært hos lege og sjekket og de finner ingen ting. Så jeg lurer på om det finnes noen andre her som har opplevd samme symptomer som har fibromyalgi?? Anonymkode: 390f6...49a Disse skjelvingene du nevner, de kan høres litt ut som noe jeg har hatt i det siste tiden. Hos meg får jeg en følelse av en telefon som vibrerer. Noen ganger inni beinet, andre ganger i armen. Vet ikke hva det kommer av,og har heller ikke snakket med legen om det. Det er heller ikke noe som plager meg noe særlig,men det blir til at jeg blir sittende å kjenne etter. Ettersom de kommer i 'tak' med sekunders mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 flusa skrev (27 minutter siden): Disse skjelvingene du nevner, de kan høres litt ut som noe jeg har hatt i det siste tiden. Hos meg får jeg en følelse av en telefon som vibrerer. Noen ganger inni beinet, andre ganger i armen. Vet ikke hva det kommer av,og har heller ikke snakket med legen om det. Det er heller ikke noe som plager meg noe særlig,men det blir til at jeg blir sittende å kjenne etter. Ettersom de kommer i 'tak' med sekunders mellomrom. Så bra du klarer å overse det. Selv blir jeg kjemperedd og får angst for at det er noe alvorlig galt 😟 Anonymkode: 390f6...49a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 flusa skrev (32 minutter siden): Jeg har vondt i hele kroppen min,fra hodet til fingertupper/tær. Jevnt over har jeg mest vondt i nakke,skuldre,rygg,fingre og tær. Smertene flytter på seg,og jeg kan plutselig ha veldig vondt på siden av låret eller skinnleggen. Får fibroblåmerker på de rareste plassene,som på hendene,brystene,på føttene. Jeg har kronisk senebetennelse,slitasjegikt og leddgikt i tillegg,så kan være litt vanskelig for meg å sette fingeren på hvilke av disse sykdommene som gir de forskjellige plagene/smertene. Men jeg begynner å kunne skille de fra hverandre,selv om det kjennes ganske likt ut. Jeg er mye trøtt og sliten(fatique) sover dårlig,har problemer med magen,tinnitus,dårlig hukommelse,konsentrasjonsproblemer,svimmelhet. Av dette,er det,selve smertene som plager meg aller mest. Jeg har vondt i kroppen hele tiden. Jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde vondt,og vet ikke hvordan det er å leve et liv uten smerter. Jeg har hatt fibromyalgi/leddgikt siden jeg var liten,men fikk først diagnosen for noen år tilbake. Uff, så mye vondt du må ha det ♥️. Har du funnet noen mestringsstrategier som du kan bruke? Anonymkode: 390f6...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå