Gå til innhold

Jeg greier ikke å tenke på noe annet enn synet mitt og øynene mine :( (ser kunstig regn nå)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går fikk jeg ikke gjort noe særlig på jobb eller hjemme fordi jeg har merket meg at jeg klarer å se lett regn enda det ikke er regn ute i været. Vet det høres rart ut. På lørdag da jeg satt på verandaen, solen hadde gått ned, så så jeg utover og synes det virket som det var lett regn enda jeg vet det var tørt. I begynnelsen trodde jeg det var en "væreffekt" eller noe i atmosfæren men nå greier jeg å "fremkalle regnet" overalt, også inne. spesielt på hvite vegger hvis det er panelbelysning. Så det er noe med lyset. I begynnelsen kom effekten kanskje etter noen sekunder, men nå greier jeg å se det med en gang. Uansett hva jeg ser på så vet jeg at regnet er der eller kan komme gjennom alle farger. Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke må se på regnet men det kommer da også. Jeg ser ikke dårlig og det blokkerer ikke tall eller bokstaver, det bare er der. Det er aller medst i skumringen. akkurat nå tenker jeg ikke så mye på blindhet eller floaterene (det var jeg som skrev de to andre øyetrådene her inne), nå er det dette "regnet" som tar alt fokus. Mannen kjeftet på meg i går og ba meg ta meg sammen, han sier det kun er sprø mennesker som tenker sånn,jeg startet dagen i dag med å sjekke om det blir verre og verre, min største bekymring nå er "å regne inne", at jeg en dag ikke skal se annet enn regndråper foran øynene. ikke svart blindhet, det var jeg mest redd for tidligere i uken , nå er det bare dette "kunstige regnet" jeg tenker på

Jeg fant dette på nettet, og det stemmer for meg også hvordan jeg har det

https://www.mumsnet.com/index.php/talk/general_health/2485569-Seeing-rain-when-its-not-raining?page=1

Først ble jeg redd regnet, så tenkte jeg kanskje at jeg kan venne meg til det men nå føler jeg det må bort men jeg har bare blitt flinkere til å se det overalt. :( Tenker på dette hele tiden, Største frykten nå er at det også skal dukke opp i tidligere "trygge farger" som feks trefarge og brunt. Jeg greier å sense det både i hvitfarge og grønnfarge nå. Jeg tror enda jeg må konsentrerer meg hvis jeg skal se det i grønt, f.eks hvis jeg ser ned i gresset men ikke hvis jeg ser inn i skogen, da kan jeg sense "regndråpene."  Jeg kjenner at jeg må gå et sted .. største problemet mitt er at jeg ikke slapper av når jeg ser denne "effekten" . Det som er rart er at jeg ser normalt, det er bare at regnet "er der". I dag går jeg bare rundt i huset og ser på vegger og ut i været for å se om hvor synlig effekten er. Vet jeg høres litt dum ut nå. :(

Anonymkode: 6cfbc...fe7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Desto mer du ser etter det, desto mer trigger hjernen og underbevisstheten på å se etter det, og desto mer vil du se av det. Det blir rett og slett en vane. Slutt å se etter, slutt å lete etter det, slutt å fokusere på det! Desto mer fokus det får, desto mer vil det bli!

Anonymkode: 4ef2e...758

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er visuell snø (visual snow syndrome) og når du slutter å gi det oppmerksomhet vil hjernen din ignorere det. Har det selv og når du ser etter det på måten du gjør blir det mer tydelig. Ignorer det og du vil etterhvert glemme hele greia 

Anonymkode: ef5ad...313

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når har du tenkt å oppsøke hjelp for angsten din? Ikke ringt legen ennå?

Anonymkode: 5aef9...249

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har jo gitt deg råd om å oppsøke lege i flere av trådene du har startet, uten at du er villig til å gjøre det.

Vi kan faktisk ikke hjelpe deg her. Du MÅ snakke med en lege.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har helse angsten..du må snakke med psykolog. Du driver kanskje å ser mye på sol, lys etc..og du belaster hjernen din og øynene dine for mye..ved å gi dette for mye oppmerksomhet 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

STOPP

Anonymkode: df4d4...f42

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos fastlegen og få henvisning til øyelege.

Anonymkode: 33a72...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å fokusere på det så går det over. Seriøst.

Anonymkode: 3c92a...19c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos øyelege eller optiker og bli undersøkt istedenfor å lage mange tråder her inne.

Dette vil hjelpe for angsten også🤞

Anonymkode: 63cd2...58a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke søke hjelp, ts? Vi har jo anbefalt deg det flere ganger. 

Anonymkode: a4d75...312

• Nyttig 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...