AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Flere som er som meg? Jeg har lagt på meg mye etter nyttår. Hadde det vanskelig, ble syk og var slapp en god stund. Nå har jeg kommet igang med trening igjen og jobber med kutte ned på søtsaker. Når jeg leser om overvekt så er det ofte snakk om overspising, men jeg er ikke sulten, jeg bare koser meg altfor mye. Sprakk i går, drakk en kopp kakao på jobben, men tidligere i vinter har jeg drukket 2-3 kopper flere ganger i uken. Så jeg er på bedringens vei. I lange perioder drikker jeg ikke kakao i det hele tatt. Anonymkode: 46a6a...eac
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Så bra, da er du jo i gang! Jeg bruker et par ruter av Berit Nordstrands 80% sjokolade når jeg er fysen. Den er så intenst sjokoladete at det dekker opp sjokoladefysenheten. Å gjøre det samme med f eks melkesjokolade går ikke for min del. Bare en halv rute gjør meg gal av ønske om mer. Jeg drikker også te, kanskje du kan bytte ut kakaoen med det? Anonymkode: 12101...13d 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Jeg er ikke overvektig, men har samme problemet. Maten er meget sunn og i passelige porsjoner. Null problem å regulere. Det er godteri som er min last. Forsåvidt syns jeg ikke noen kopper kakao i uken virker så veldig voldsomt. Tror ikke det er dette alene som gjør deg overvektig. Finnes også lett-kakao, kunne det vært noe? Anonymkode: c50ec...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Er veldig lik deg, jeg er blitt veldig lubben etter nyttår. spiser masse sjokolade og potetgull. Pluss kakao😅 Har vært flink i flere uker nå, men måtte kutte ut helt. For jeg kan ikke kun ta en bit eller en rad. Må spise opp hele platen på 200g. Anonymkode: 115fd...afe
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 Samme her. Blir for mye Nugatti og Oboy, ligger på 1200-1500 kcal om dagen ellers. Skal være under 2400 for å gå ned vekt ifølge kalkulatorene. Ble for mye potetgull ifjor, har slutta helt å kjøpe det nå. Umulig å styre seg, spiser opp hele posen om først kjøper det. Anonymkode: d660d...37d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Begynn med smugspising, kroppen tar ikke opp de kaloriene.. Vel, noen tror det, og prøver å overbevise andre om det 😂 Anonymkode: b6318...5e2
sstinemor Skrevet 20. april 2023 #8 Skrevet 20. april 2023 Her er tips til en kakao med veldig mange færre kalorier enn vanlig kakao. Toppen 40kcal for en halv liter. Bland en teskje kakaopulver, en halv - en teskje pulverkaffe, 7-8 suketter, en liten klype salt. Fyll opp med kokende vann (Jeg pleier å først ta litt bare sånn for å røre ut sukketene og få det klumpfritt), også en liiten skvett lettmelk. Hadde på ingen måte troa første gang jeg prøvde, og så for meg at dette ble vannete og ekkelt, men den er faktisk kjempegod! Blir heller ikke sånn kvalm og mett som man blir av vanlig kakao, kokt på melk.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Skrevet 20. april 2023 Dropp substitutter. Går du for lett-kakao og mørk sjokolade bidrar det bare til en ting. Du opprettholder en vane, og til slutt vil du gå på en smell. Anonymkode: ff461...196 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 Det er vel de færreste som bare overspiser ordentlig, sunn mat. Dvs. hvis man kun hadde overspist sunn mat, hadde man kanskje vært overvektig, men ikke SÅ overvektig som man blir av å binge junk og usunne drikker. Anonymkode: 75ae7...5bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 Jeg spiser helt vanlig mat, i passe porsjoner. Men mye godteri; sjokolade, smågodt, potetgull - alt! Nå skal jeg stramme inn kraftig i 4 uker sånn at jeg kommer inn i bunaden! Anonymkode: 46c69...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg spiser helt vanlig mat, i passe porsjoner. Men mye godteri; sjokolade, smågodt, potetgull - alt! Nå skal jeg stramme inn kraftig i 4 uker sånn at jeg kommer inn i bunaden! Anonymkode: 46c69...7bb Jeg også! Anonymkode: 46a6a...eac
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 Samme her, spiser variert og ikke for mye av vanlig mat, men er altfor glad i sjokolade til å leve uten. 😂 Anonymkode: 2acfe...07d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 Før du spiser eller drikker noe med kalorier, spør deg sel om du er sulten eller om du har lyst å spise. Om du har lyst å spise, ikke gjør det. Om du har lyst på sukkerkakao, vent til du blir sulten. Se en film eller noe mens du venter på å bli sulten Anonymkode: 57540...286
Blue Berry Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 Et tips ang kakao, når jeg har lyst på det en sjelden gang. Bytter ut sukkeret med sukrin gold og ekstra lett melk Byttet ut godteri og sjokoalde mot proteinsjokolade (barebells)…. Blir dessverre litt avhengig av de også. Jeg sto opp om natten og spiste sjokoalde…. Skikkelig ille
Sinte-my Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 Her bytta vi ut vanlig kakao med Monster sin sukkerfri. Fås kjøpt på tights.no. Faktisk vanvittig god! Her i hus er det en diabetiker, en dame som vil ned i vekt og en tenåring med null sukker-avtale. Og alle tre er enige om at kakaoen fra Monster faktisk er bedre enn vanlig kakao. Vi har ellers bytta ut snop med sukkerfritt eller frukt. Det hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå