Gå til innhold

Hva bør man spørre om før man drar på Tinder-date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør man vite om mannen man skal date?

Og hva snakker man om på den første daten? Etter å ha spurt om interesser og jobb, som man uansett chatter om først.. 

Aner virkelig ikke hvordan man vurderer om mannen er riktig å gå på date med (ja, jeg vet om jeg er tiltrukket ut fra bilder og at han virker oppehående), men umulig å vite om man har kjemi..   

Anonymkode: 56069...98e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar gjerne i mot noen tips fra noen som har lyktes med å få kjæreste! 

Anonymkode: 56069...98e

AnonymBruker
Skrevet

Før date:

Hva er du ute etter/søker

Hva bruker du fritiden din på og hvordan er hverdagen din og helgene dine 

På date:

Hva liker du å oppleve på reiser 

Hva ser du etter i en dame 

Hvilken side er du politisk 

Er du feminist 

Har du barn /vil ha 

Hvor lenge har tidligere forhold vart 

Har du hatt samboer før 

Hvor ser du livet om ti år 

Anonymkode: 1aa35...b3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Før date:

På date:

Er du feminist 

Har du barn /vil ha 

Har du hatt samboer før 

Det beste er jo om samtalen går innom tema der slike opplysninger kommer av seg selv, uten at du sitter med en liste over spørsmål. Ligner det intervju, så tar jeg beina fatt. 

Anonymkode: 1843f...fc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags relasjon personen søker
Hvor lenge den har vært singel

Anonymkode: 99ce1...d29

AnonymBruker
Skrevet

Før date: finn ut om dere er på jakt etter det samme, om dere har felles interesser og er på samme sted i livet. Ellers er det jo ingen vits å møtes.

På date: snakk om det dere gjør, felles interesser og gjerne spør litt om jobb, familie osv. Bare unngå at samtalen blir som et avhør/intervju.

Anonymkode: a0fec...f74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det beste er jo om samtalen går innom tema der slike opplysninger kommer av seg selv, uten at du sitter med en liste over spørsmål. Ligner det intervju, så tar jeg beina fatt. 

Anonymkode: 1843f...fc8

Ja såklart. Det må være flyt i samtalen og naturlige overganger, ikke en "30 spørsmåls quiz"! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Før date:

På date:

Er du feminist 

Har du barn /vil ha 

Har du hatt samboer før 

Virker for spørrende om man går igjennom den lista, eller de fleste punktene.

Bør i hvert fall droppe det med tidligere forhold og samboer. Et minus for meg om jeg blir spurt om det. Ikke pga faktum, men at hun prøver å plassere meg i en bås. Jeg vil bli vurdert som et individ.

Skrevet

Føler man drar på date for å bli bedre kjent med en person. Du kjenner fort under chatten om dette er en person du ønsker å satse videre på eller ikke om samtalen flyter godt feks. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sittet unne for noe?

Har du noen pshyko ekser?

Anonymkode: ab151...439

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Virker for spørrende om man går igjennom den lista, eller de fleste punktene.

Bør i hvert fall droppe det med tidligere forhold og samboer. Et minus for meg om jeg blir spurt om det. Ikke pga faktum, men at hun prøver å plassere meg i en bås. Jeg vil bli vurdert som et individ.

Har fått med meg at du syns emnet tidligere forhold er sårt siden du ikke har hatt det. Men for meg er det et normalt samtaleemne på date. Og en som syns åtte spørsmål er mye i løpet av en date på typisk 1,5-3 timer så er det ikke noen for meg. Jeg går på date for å bli kjent, ikke for å skravle om KUN løst og fast :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har fått med meg at du syns emnet tidligere forhold er sårt siden du ikke har hatt det. Men for meg er det et normalt samtaleemne på date. Og en som syns åtte spørsmål er mye i løpet av en date på typisk 1,5-3 timer så er det ikke noen for meg. Jeg går på date for å bli kjent, ikke for å skravle om KUN løst og fast :)

Så utrolig dumt å antyde ting som det ikke er grunnlag for, spre løgner osv, særlig når det er som AB og helt uten ryggrad. Gjør deg noen tanker om det du holder på med her inne, hvordan du er som person osv. Der har du tilsynelatende en lang vei å gå.

Skrevet

Fra den gang jeg var singel så husker jeg at jeg spurte om han var singel og om han hadde barn, på et skriftlig medium slik at dersom det viste seg at han hadde dame eller barn så kunne jeg bevise at han iallefall hadde fortalt meg at han ikke hadde det. 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (31 minutter siden):

Så utrolig dumt å antyde ting som det ikke er grunnlag for, spre løgner osv, særlig når det er som AB og helt uten ryggrad. Gjør deg noen tanker om det du holder på med her inne, hvordan du er som person osv. Der har du tilsynelatende en lang vei å gå.

? Hva skjer? med en så overdrevent aggressiv reaksjon på et helt vennlig og normalt innlegg? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

? Hva skjer? med en så overdrevent aggressiv reaksjon på et helt vennlig og normalt innlegg? 

En helt naturlig reaksjon på en AB som sprer løgner. Egentlig et innlegg som kan rapporteres.

Man kan i noen tilfeller ignorere løgn og drittsekkoppførsel, men jeg valgte å svare denne gangen.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Før date:

På date:

Er du feminist 

Har du barn /vil ha 

Har du hatt samboer før 

Om min date spurte meg "hvilken side er du på politisk" og "er du feminist" så tror jeg faktisk jeg hadde reist meg og gått, mulig jeg hadde stoppet på veien ut og betalt min del av regningen. Om hun ikke kan føre en normal samtale uten å måtte vite hvilken politisk bås hun kan sette meg i, om hun ikke prøver å forstå hva jeg mener uten å måtte vite om jeg er fra "rett side", så hadde jeg ikke giddet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (6 minutter siden):

En helt naturlig reaksjon på en AB som sprer løgner. Egentlig et innlegg som kan rapporteres.

Man kan i noen tilfeller ignorere løgn og drittsekkoppførsel, men jeg valgte å svare denne gangen.

Hva prater du om? Ro deg ned 

Mener du at jeg skrev at jeg har fått med meg at du syns temaet om tidligere forhold er sårt? Du har skrevet det mange ganger her inne at du ikke liker å bli spurt om det og ikke syns det er relevant og at det er et teit spørsmål. Det er helt greit selvfølgelig at du syns det og jeg har ingenting i mot det men jeg må også få lov å svare at for meg så er det et helt naturlig emne på date. Jøssenavn forstår virkelig ikke hva du tar sånn på vei for! Slutt å siter andres innlegg med deres spørsmål om du ikke tåler å få svar tilbake da? Og lær deg å kommunisere med andre på en vanlig måte som andre kommuniserer med deg, et tips... Wowz... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Før date:

På date:

Er du feminist 

Har du barn /vil ha 

Har du hatt samboer før 

"Hvordan ikke få en andre date"

Anonymkode: 120eb...eb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (21 minutter siden):

Om min date spurte meg "hvilken side er du på politisk" og "er du feminist" så tror jeg faktisk jeg hadde reist meg og gått, mulig jeg hadde stoppet på veien ut og betalt min del av regningen. Om hun ikke kan føre en normal samtale uten å måtte vite hvilken politisk bås hun kan sette meg i, om hun ikke prøver å forstå hva jeg mener uten å måtte vite om jeg er fra "rett side", så hadde jeg ikke giddet. 

Så fint! Da hadde vi fort fått avklart at vi ikke var en god match. 

Jeg ønsker ikke å leve med og stifte familie med noen som stemmer i mot mine grunnleggende rettigheter og eksistens som kvinne og som ikke ønsker å ivareta de mest utsatte gruppene i samfunnet som fattige, rusmisbrukere, homofile etc :) Menn fra høyresiden er en dealbreaker og felles politisk engasjement som felles interesse er viktig for meg i et forhold.

Har opplevd én gang at vi var så mismatch politisk at det ikke ble en andre date men utenom det så har jeg ingen problem med å finne meg en likesinnet mann. De fleste menn er heldigvis enig i at kvinner fortjener samme rettigheter som menn og er ikke hyklere som stemmer på et parti som gjør det motsatte 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva prater du om? Ro deg ned 

Mener du at jeg skrev at jeg har fått med meg at du syns temaet om tidligere forhold er sårt? Du har skrevet det mange ganger her inne at du ikke liker å bli spurt om det og ikke syns det er relevant og at det er et teit spørsmål. Det er helt greit selvfølgelig at du syns det og jeg har ingenting i mot det men jeg må også få lov å svare at for meg så er det et helt naturlig emne på date. Jøssenavn forstår virkelig ikke hva du tar sånn på vei for! Slutt å siter andres innlegg med deres spørsmål om du ikke tåler å få svar tilbake da? Og lær deg å kommunisere med andre på en vanlig måte som andre kommuniserer med deg, et tips... Wowz... 

Det er ingenting som er sårt og jeg kan ha mer forholdserfaring enn de fleste. Mer erfaring enn flere kompiser og kolleger i hvert fall. Kanskje en fordel å lære av denne flausen og bli et anstendig menneske 🤡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...