Gå til innhold

Kunne ønske jeg så så syk ut som jeg er er på innsiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utad så ser jeg ut som sunnheten selv. Jeg har en trent kropp, langt blankt hår, stort smil og et åpent blikk.... 

Jeg har perfeksjonert denne fasaden siden jeg var barn.

Da jeg startet med selvskading som veldig liten, da jeg fantaserte om begravelsen min som 7 åring... Da lurte jeg på om det egentlig var noen som kom til å dukke opp. 

Jeg har ropt om hjelp i så mange år.. Men jeg får bare beskjed om at jeg klarer meg så godt selv.. At det er andre som trenger hjelpen mer enn meg og at jeg bare må holde hodet kaldt. 

Jeg har opplevd så mye overgrep, vold og stengte dører i form av uansett hvor jeg snudde meg som barn ble jeg sendt tilbake til dem jeg fryktet. 

Jeg er så sliten.. Lurer nesten på om jeg enten må starte med rus eller noe for å bli tatt seriøst... 

Anonymkode: 5b5b4...cf6

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei TS, nei det er ikke lett å være frisk på utsiden når man har kaos på innsiden men for hver kanp du har kjempet har den ført deg til i dag... og i dag er en helt ny dag. Rus vil ikke gjøre den nye dagen bedre, tvert imot vil den nok gjøre det hele mye verre.. Du vet hva du har her og nå, du kjenner de psroblemene, belastningen, vanskene og utfordringen - legg på rus eller noe annet og du vil ikke ha samme regnestykke å jobbe med :(  jeg VET det er lett å si, men samtidig er det viktig å ta med seg, du ER HER, det er det ikke sikkert du er om du legger rus til ligningen.. 

❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner godt hva du snakker om og det er nok mange flere enn vi tror som har det slik.
Er selv som deg og har i og for seg perfeksjonert fasaden selv også. Var alltid en av de populære på skolen, men hadde det virkelig ikke bra på innsiden. 

Rus vil ikke gjøre noen ting bedre. Vær så snill, hold deg unna<3 Har dessverre sett flere bli tatt av rus og det ender ikke bra! 

Jeg har en bestevenn av det motsatte kjønn, og heldigvis har kvinner en bedre tendens til å lytte og det hjalp meg langt på vei. Har du noen du kan snakke med? 

Og utrolig leit å høre at du som barn ble utsatt for noe så fælt. Det er helt utrolig at dette skjer i de norske hjem. Håper det går bra med deg, TS ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Forstår deg godt, da jeg kjente ei jente som forsøkte å ta livet sitt som barn, og heller ikke hadde følelsen av å bli sett; senere begynte hun med nettopp rus, noe som ikke gjorde ting bedre. Ei flott jente som var så flink til å skrive, og som hadde mye å gi verden, men som er borte nå. For alltid.

Uansett - å få hjelp i Norge er ikke lett da man ikke sjeldent blir møtt med stengte dører, og en mye brukt løsning på problemer er piller i alle regnbuens farger, slik at selv det å bli sett av helsevesenet, behøver ikke å føre til noe godt; der hvor ting til slutt har ordnet seg, har folk enten klart å finne ut av dette på egen hånd, eller frivillige har hjulpet til.

For tre år siden var det ei annen jente som skrev her i forumet og lurte på om noen ville snakke med henne - vi begynte å skrive et eventyr om en liten pingvin og vennene hans i det som skulle bli pingvintråden, og hadde du spurt henne idag, tre år senere, hadde hun nok fortalt deg at ja, det finnes alltid håp.

Så selv om jeg ikke aner hvem du er, vet jeg at du er et verdifullt, unikt menneske - aldri gi opp, for det er ikke fasaden som betyr noe, men hvem man faktisk er; det er ikke det store, perfekte huset som alle legger merke til som gir livet en mening, men de små, levende blomstene som spirer i gresset rundt det.

Det kommer lysere dager; det kommer en morgendag da ting vil bli bedre, og hvis du skulle trenge en oppmuntring i fremtiden, kunne du kanskje skrive her i tråden; du er ikke alene, og selv om verden iblant kan virke som et altfor kaldt sted der alt virker forgjeves, finnes det fortsatt håp.

Ønsker deg alt godt videre, og skulle oppriktig ønske alt ordnet seg for deg.

Endret av - Brian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...