Gå til innhold

Stiv rygg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i midten av 30-åra. Og må etter graviditet og fødsel for 1 år siden opp hver natt og bevege meg fordi bekken/korsrygg er pinnestiv og smertefull. Jeg er veldig stiv sier kiropraktor, og har hatt mye låsning i bekkenet. Men det blir jo ikke bedre tross behandling og øvelser… Noen med lignende erfaringer? Tips?

Anonymkode: 99a45...3f9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos legen? Det er mulig å få leddgikt og slikt etter svangerskapet. Har kiropraktoren tatt noe bilder, gjort noen undersøkelser, og hvilke øvelser har du fått?

Anonymkode: 65ac3...e3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vært hos legen? Det er mulig å få leddgikt og slikt etter svangerskapet. Har kiropraktoren tatt noe bilder, gjort noen undersøkelser, og hvilke øvelser har du fått?

Ts her, takk for svar.

ikke vært hos legen nei, og kiropraktor har villet avvente med evt røntgen / MR. Hun mener dette skyldes stivhet i sete/hofte, og jeg har derfor fått øvelser for å tøye/styrke dette området. Men jeg føler denne voldsomme stivheten natt/morgen bare blir verre og verre..

AnonymBruker
Skrevet

hei TS, sjekk ut om det finnes en bailine klinikk nær deg, strøm kan hjelpe avspenne stiv musklatur.. 

Anonymkode: cc42e...1ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hei TS, sjekk ut om det finnes en bailine klinikk nær deg, strøm kan hjelpe avspenne stiv musklatur.. 

Anonymkode: cc42e...1ec

Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Nok en natt med låst bekken og lite søvn. Får kanskje bestille meg en legetime..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Massasje & varme bad frem til du kommer deg til lege. 

Anonymkode: 6c608...8de

• Liker 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts her, takk for svar.

ikke vært hos legen nei, og kiropraktor har villet avvente med evt røntgen / MR. Hun mener dette skyldes stivhet i sete/hofte, og jeg har derfor fått øvelser for å tøye/styrke dette området. Men jeg føler denne voldsomme stivheten natt/morgen bare blir verre og verre..

Klart kiropraktor vil avvente. De vil jo tjene så mye penger som mulig. Har du som meg, bekhterev, så er det ikke mye hjelp å få hos en kiropraktor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ts her, takk for svar.

😵💫😳

Nattsmerter og morgenstivhet er klassiske symptomer på at det kan være betennelse/sykdom ("inflammatoriske ryggsmerter"). Har du i det minste fått øvelser? Trenger ikke være bechterevs eller leddgikt, men hvis du ikke har hatt noe bedring og faktisk blir verre burde jo kiropraktoren ta hintet og gjøre noe mer.

Begynner å lure på om kiropraktoren din enten trenger kunder eller har fått vitnemålet sitt i posten? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har slitt mye med bekken og rygg. Beste øvelsen er å ligge flatt på sengen uten pute, med hofter og kne i 90grader i leddene og med fotålen flatt på veggen. Minst en halvtime pr dag. 

Ellers tar jeg ibux på kvelden før jeg skal legge meg, slik at søvnen blir bedre om morgenen.  Og litt tøye bøye øvelser, som ikke skal gjøre vondt, bare lett gå tur, helst bare en liten tur for bevegelsen sin skyld.  Får du smerter har du gått for langt

Anonymkode: fb25f...1b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takker for flere tips.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Bestill deg en legetime. Mulig du bør få henvisning til CT. Lykke til og god bedring.

Anonymkode: 5a13f...0fc

• Liker 1
Skrevet

Bestill deg en time hos legen. Du skal selvfølgelig ikke ha det slik som dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med stiv rygg jeg også. Fikk god hjelp av Vimovo men tålte de ikke så etter 6 mnd måtte jeg slutte på de. Misstenker at det er revmatisk men det er vanskelig å bli hørt når man allerede har fibromyalgi. Har barn med artritt som sykehuset sier er arvelig (de har gentester barnet) så jeg håper det kan få legen min opp av stolen (har ikke møtt den nye legen ennå).

Anonymkode: e43a4...1a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...