lady90 Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Forsøkte linser for mange år siden, men funka dårlig (de flytta seg rundt) så har brukt briller siden. Fikk nylig nye databriller og avstandsbriller (som jeg alltid bruker når jeg ikke sitter foran PC) nylig. Har ikke greier på styrker osv så aner ikke hva brilleseddelen betyr, men det står følgende. Dette er Hadde lyst til å teste linser igjen så fikk noen prøvelinser av optiker igår. Står ikke merke på de, men er 1 dagslinser. Står bare "silicone hydrogel". De har styrke -0,50. Fikk ikke linser for skjeve hornhinner, siden de mente at de ikke var skjeve nok for det. Testet å ta de på ista, men opplever at blikket veksler mellom klart og mer uklart når jeg nå sitter foran pc-skjermen. Er det slik å forstå at siden de har styrke -0,5 så korrigerer de kun når jeg ser på avstand, og at når jeg ser på nært så blir det som å se uten briller i det hele tatt? Eller korrigerer linsene både nært og avstand? Jeg ser jo ikke 100% bra foran dataskjerm uten briller til vanlig, så bruker jo databrillene daglig. Men med avstandsbrillene mine ser jeg tydelig både på nært og avstand. Er det tilvenning som må til på linsene eller er styrkene feil? Har ikke greie på dette så håper noen kan svare meg før jeg evt. kontakter optiker igjen.
lady90 Skrevet 20. april 2023 Forfatter #2 Skrevet 20. april 2023 Tilleggsinfo: Ser klart og tydelig på avstand med linsene, men problemet nå er foran skjermen.
Sofakona Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Jeg må bruke briller ( svak) med linser når jeg ser på telefonen eller data da skjermen gjør at synet mitt ikke stiller seg skikkelig
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Jeg har skjeve hornhinner og styrken på linsene mine er da sterkere enn brillestyrken fordi linsene ikke har korrigering for skjev hornhinne slik som brillene mine. Altså er linsestyrken min typ -1,5, imens brillene er typ -1,25 og så er det 0,25 pga hornhinnene hvis det gir mening. Jeg har acuve oasys linser og liker de godt. Har prøvd andre typer som jeg ikke liker. Anonymkode: 4e3f0...f23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå