AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Hva kan du koste meg å levere inn en bil før lesing kontrakt tiden er over? Hva kan straffe gebyr det bli i dag? Man har jo utgangspunktet en kontakt på tre år. Forstår du ikke kan gi meg nøyaktig svar, men et slags estimat hadde vært noe Jeg begynte å lease en BMW i3 for to år siden. Da var avdragene per måned 3300 kr. Men så har de økte rentene gradvis, og nå er jeg oppe i 4700 i mnd. Men alle andre økte utgifter, dyr strøm osv Blir det litt vanskelig å klare. Jeg er lei av å måtte leve på smertegrensen, vel egentlig kvitte meg med bilen. Da har vi mye mer å rutte med, både med sparing og uforutsigbare utgifter, å ha slipper å gå nesten i minus hver måned. Til slutt vil jeg bare si et tips til meg med en som leser tråden min. Tenk deg nøye om før dere lyser en bil. Dere er liksom fanget til tre år, om økonomien da plutselig tar en annerledes vending, er du liksom fanget til noe du ikke kan bli kvitt. En vanlig bil kan du selge når du vil, det er blitt annerledes med lesing. Jeg angrer veldig Anonymkode: 2bacd...177
mariie Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Tror det er mer "vanlig" å prøve å selge kontrakten til noen andre enn å levere inn..
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Leasing er ikke lønnsom for privatpersjoner. Du må vel betale i 1 år til. Anonymkode: a4bff...8c2
rockybalboa Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 (endret) Hentet fra gjeldsproblemer.com: Slik kommer du deg ut av leasingkontrakten Hvis du har eid bilen i mer enn 6 måneder så kan du komme deg ut av leasingkontrakten ved å betale det som tilsvarer 6 månedsleier i gebyr. Dette er veldig kostbart hvis du allerede har en anstrengt økonomi med kanskje annen type gjeld som høy forbruksgjeld eller høy boliggjeld. Da kan det lønne seg å heller få en ny eier av leasingenkontrakten. Det enkleste måten av å få en til å overta leasingkontrakten er å legge ut bilen som en annonse på Finn.no. Da når du folk som er på jakt etter biler i den samme klassen du har og kanskje noen som er på jakt etter en leasingkontrakt. Dersom du finner en som er interessert i bilen din så fjerner du kostnaden du må betale for å komme deg ut av kontrakten. Du må kanskje betale noen gebyrer som forhandlerne har med eiebytte, men dette bør ikke være høyt. Husk at den nye eieren av leasingkontrakten må kredittsjekkes og godkjennes av banken som finansierer leasingen av bilen. Endret 20. april 2023 av rockybalboa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå