Gå til innhold

Det er godt over tre uker og jeg har ikke fått skattepengene, hva skjer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nå gått tre uker +2 dager, og jeg har ennå ikke fått skattepengene mine. Jeg og mannen min sendte nøyaktig samtidig, og han fikk sin etter en uke. Det eneste endringen gjorde var å flytte over noe av boliglåne fra han til meg , det har vi gjort hvert år (Siden lånet står i hans navn kommer alltid slik at han liksom er den eneste betale lånet, som ikke stemmer) . det har vi gjort hvert år uten at det blir forsinkelser 

Ja likevel fikk han har satt pengene sine lynraskt, men ikke meg.

hva kan ha skjedd? Har en stor verksted regning på bil nå straks, håper jo at skattepengene skulle hjelpe med den regningen, men det virker ikke slik jeg får jo alle pengene😢

Anonymkode: 77842...161

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Over en mnd siden min mann, mor og jeg sendte inn og ingen har fått enda. Mannen og jeg har endret på ting, men min mor har ikke det. Det står ingen steder at oppgjøret kommer like etter at en har sendt inn. Det tar tid, er bare å smøre seg med tålmodighet. I ferste fall får du ikke før m noen mnd. Dumt å ikke ha buffer for verkstedregning og at du regner med skattepenger. Kanskje du nå har lært at buffer er viktig?

Anonymkode: 10f53...ae6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Det kan ta lang tid før du får pengene. Kanskje er du en av dem som ikke får de før i November. Derfor er det lurt å ha en bufferkonto til uforutsette utgifter 😉

Anonymkode: f1ef3...b69

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er nå gått tre uker +2 dager, og jeg har ennå ikke fått skattepengene mine. Jeg og mannen min sendte nøyaktig samtidig, og han fikk sin etter en uke. Det eneste endringen gjorde var å flytte over noe av boliglåne fra han til meg , det har vi gjort hvert år (Siden lånet står i hans navn kommer alltid slik at han liksom er den eneste betale lånet, som ikke stemmer) . det har vi gjort hvert år uten at det blir forsinkelser 

hva kan ha skjedd? Har en stor verksted regning på bil nå straks, håper jo at skattepengene skulle hjelpe med den regningen, men det virker ikke slik jeg får jo alle pengene😢

Er dere gift? Skatteoppgjøret kommer samtidig for ektefeller, og du får sms når skatteoppgjøret er klart. Hvis du har fått beskjed om at det er klart, og ikke fått penger bør du etterlyse. Om dere er samboere, er det ikke gitt at dere får skatteoppgjør samtidig. 

Anonymkode: cd229...fd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slapp av. Det kan ta lang tid før du får pengene. Kanskje er du en av dem som ikke får de før i November. Derfor er det lurt å ha en bufferkonto til uforutsette utgifter 😉

Den kontoen forsvant i svindyr strøm i vinter og mange andre store utgifter og evige renteøkninger.  Vannlekkasje , reperasjon av tak, tyveri av uteklær til barna 

Du trenger ikke dømme andre.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Den kontoen forsvant i svindyr strøm i vinter og mange andre store utgifter og evige renteøkninger.  Vannlekkasje , reperasjon av tak, tyveri av uteklær til barna 

Er det å dømme å påpeke noe som stemmer? Snakk om å føle seg krenka for alt....

Anonymkode: b640c...bc6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Over en mnd siden min mann, mor og jeg sendte inn og ingen har fått enda. Mannen og jeg har endret på ting, men min mor har ikke det. Det står ingen steder at oppgjøret kommer like etter at en har sendt inn. Det tar tid, er bare å smøre seg med tålmodighet. I ferste fall får du ikke før m noen mnd. Dumt å ikke ha buffer for verkstedregning og at du regner med skattepenger. Kanskje du nå har lært at buffer er viktig?

Anonymkode: 10f53...ae6

Likevel får de fleste det lynrask. Jeg har spurt 15 av mine kollegaer . Alle fikk innen 1-2 uker . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dømme andre?? Jeg bare gir deg et TIPS, og påpeker at det er LURT å ha en bufferkonto. Du skrev ingen bakgrunnsinfo, så jeg kunne ikke vite at du har en bufferkonto fra før av.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer når det kommer.

Anonymkode: ce14e...212

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er faktisk dumt å velge å la skatteetaten ta vare på penger man har bruk for selv da...

Anonymkode: 405fd...d8f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk tilbake 63 tusen, kom på konto etter 3 dager. 

Anonymkode: ce50c...013

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det å dømme å påpeke noe som stemmer? Snakk om å føle seg krenka for alt....

Anonymkode: b640c...bc6

Ingen dag er verdt å leve om man ikke har blitt krenka MINST 1 gang pr dag 😄

Anonymkode: ce50c...013

AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg 25 november. Var et laaaangt år.

Anonymkode: 15f0f...b5f

Gjest frenchygirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan få pengene straks, du kan få dem i juni (da de fleste får), eller du kan i verste fall regne med å måtte vente til slutten av november før de kommer.

Så altså fra nå til utgangen av november.

AnonymBruker
Skrevet

Noen får det raskt.

DE FLESTE FÅR SKATTEOPPGJØRET I JUNI (ref. skatteetaten).

Og noen får det på høsten, typisk fordi de er tatt ut i tilfeldig kontroll, eller har andre spesielle forhold som gjør at det blir sånn.

Dette er skrevet i tråd etter tråd, både i år, i fjor og sikkert tidligere. Det står på skatteetatens sider. Det står om man googler.

Hvorfor er dette så ufattelig vanskelig å få inn?!

Anonymkode: 36053...0b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og når man har et såpass desperat behov etter penger, som det kan virke som her, så vil jeg anbefale å endre skattekortet slik at man går ca. i null, og slipper dermed å vente på disse skattepengene.

Alternativt kan man sørge for baksmell, men da må man ha noe bedre kontroll på økonomien slik at man har en konto hvor pengene står klare til å betales når skatteregninga kommer.

Skattepengene er ikke noe som bare oppstår. Det er penger du egentlig har rimelig god kontroll over fra det aktuelle inntektsåret.

• Liker 1
Gjest frenchygirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og når man har et såpass desperat behov etter penger, som det kan virke som her, så vil jeg anbefale å endre skattekortet slik at man går ca. i null, og slipper dermed å vente på disse skattepengene.

Alternativt kan man sørge for baksmell, men da må man ha noe bedre kontroll på økonomien slik at man har en konto hvor pengene står klare til å betales når skatteregninga kommer.

Skattepengene er ikke noe som bare oppstår. Det er penger du egentlig har rimelig god kontroll over fra det aktuelle inntektsåret.

Enig. Jeg sørget for at min "baksmell" i år ble på under 500 kroner.

Skrevet

De kan komme neste uke og de kan komme i november. Ingen vet. Men de aller fleste får oppgjøret i juni.

• Liker 1
Skrevet

det kommer dår det kommer det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...