AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Jeg ønsker å bestille innsyn i noe som ligger i kommunens offentlige journal/postliste. Det står at alt er fritt tilgjengelig,men ordet "bestille" gjør meg usikker på om dette er noe jeg må betale for. Sendt mail,men ikke fått svar. Ringt,men tror ikke den jeg snakket med forsto hva jeg mente. Noen som har benyttet denne tjenesten og kan fortelle? Anonymkode: df884...6e5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Chenet skrev (25 minutter siden): https://einnsyn.no/ Du kan søke her? Har lest det. Og mange andre lignende sider fra ulike kommuner. Men hva koster det å be om innsyn og få tilsendt opplysninger? Det står ingenting om det. Om det er kostnadsfritt, kunne det stå. Normalt må man jo betale for noe man bestiller? Anonymkode: df884...6e5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Det er gratis, men kommunen må vurdere om du får innsyn først. Derfor «bestille innsyn». Anonymkode: 28a4b...661
Chenet Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lest det. Og mange andre lignende sider fra ulike kommuner. Men hva koster det å be om innsyn og få tilsendt opplysninger? Det står ingenting om det. Om det er kostnadsfritt, kunne det stå. Normalt må man jo betale for noe man bestiller? Anonymkode: df884...6e5 Det står på forsiden at det er gratis? Og du laster det ned?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Hva er det du skal ha innsyn i? Det skal feks mye til for å få utlevert sensitive opplysninger. Anonymkode: ff858...cab
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #7 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva er det du skal ha innsyn i? Det skal feks mye til for å få utlevert sensitive opplysninger. Anonymkode: ff858...cab Hvorfor skulle det være sensitivt det jeg ønsker innsyn i? I dette tilfelle gjelder det kommunikasjon mellom kommunen og utbygger. Ikke noe sensitivt i det, men viktig å vite om når man vurderer å kjøpe noe. Anonymkode: df884...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå