Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt soppinfeksjon tidligere, men har fått en kraftig en nå. Er i uke 20 og har hatt infeksjon i en måned allerede og det blir bare værre. 

Jeg snakket med en venninne i går som mente legen bare ville godkjenne soppkur rett før fødsel, men ikke ellers. Stemmer dette? Og hvis jeg ikke kan ta medisin, hva annet kan hjelpe? (Jeg har allerede kjørt hardt på med melkesyrebakterier, det hjelper ingenting)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har strevd med sopp i alle svangerskapene… i første svangerskap (2017) fikk jeg beskjed av lege om å kun behandle med salve. De to siste har jeg blitt rådet til å ta både tablett og salve. Fungerer mye bedre med tablett i tillegg til salve. Les på nett, så ser du at det skal være helt trygt. Evt. partner bør også behandle seg med salve. Jeg har også brukt yoghurt naturell innimellom.

Forebyggende kan være: ikke bruk string, ikke bruk syntetisk undertøy, vask alt av undertøy på minimum 60°C, gå naken nedentil så ofte du kan, ikke bruk såpe nedentil og vask med rennende vann daglig. 

Sopp er pyton og både sopp og Canesten svekker huden og øker sjangsen for skjør hud under fødsel. Derfor lurt å holde soppen i sjakk før den tid 😊

Endret av Frkego
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde soppinfeksjon flere ganger i graviditeten og brukte canestenetter anbefaling fra lege.

Anonymkode: efc20...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Bruk canesten, stikkpille er anbefalt (men ikke bruk applikatoren) står også i vedlegget. 

Anonymkode: d529f...3e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som flere andre her skriver, du kan bruke canesten under svangerskapet. Jeg fikk også sopp, og det ble raskt borte når jeg satte i gang med behandling. 

Anonymkode: a6447...86e

AnonymBruker
Skrevet

Brukte canesten. Men anbefaler deg å prøve å forebygge best mulig, kjøp truser som ikke er trange, ikke ha skyllemiddel i undertøyet når du vasker, løse bukser og sov uten truse. Ikke overdreven vasking 

Anonymkode: eff95...c81

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt helsepersonell 😅

Anonymkode: edf72...31c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...