Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en Mail fra kredicare om å betale et beløp på rundt 500 kr. I nettbanken. 
gikk inn på nettbanken, og der sto det e faktura som skal godkjennes. 
hva er dette? Har full kontroll på mine utgifter.. hva er kreditcare? Svindel?

Anonymkode: 03cfa...e88

Skrevet

Aldri hørt om kredicare, bare credicare så da er det nok svindel

AnonymBruker
Skrevet

Ring banken (!), ikke denne "care", og spør 

Anonymkode: b8c48...c4e

Skrevet

Credicare er inkassobyrå og håndterer betalingstjenester for mange legesenter, betalingsautomater og slikt. 
Så 500kr, det kan høres ut som en legeregning som er glemt av? 

Men du kan kontakte credicare å høre hva som er utestående. 
Svindelmeldinger kommer sjeldent som en efaktura, det kommer som oftest kun som en epost/sms med teite lenker. 

AnonymBruker
Skrevet

Ett googlesøk på "Kreditcare" gir deg svaret på hva det er.

Høres ikke ut som svindel. Du har vært på legekontor/legevakt eller lignende, og glemt å betale når du gikk. 

Anonymkode: 068a5...7bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ett googlesøk på "Kreditcare" gir deg svaret på hva det er.

Høres ikke ut som svindel. Du har vært på legekontor/legevakt eller lignende, og glemt å betale når du gikk. 

Anonymkode: 068a5...7bf

Jeg fikk en regning fra dem tidligere. Det viste seg å være en feil, en regning som vel å merke skyldes meg etter et sykdomsrelatert besøk.

Det tok en liten evighet å komme igjennom på telefon til dem, for å få denne informasjonen. Det etter at jeg fikk to purringer på SMS, uten at det sto noe informasjon om hva regningen gjalt, bare at regningen kom fra kommunen (som har legevakten). La på etter 20 minutter i kø og ringte heller kommunen, men de hadde ingen anelse om hva dette var, og referansenummeret i SMS-en hadde de ingen kjennskap til.

Jeg antok scam, men ringte likevel på nytt etter andre purresms. Sto 30 min i kø eller noe, før jeg kom igjennom til en kar som sa "å nei, her har vi gjort en feil, denne kan du se bort ifra". Jeg spurte så om hva det gjalt, for jeg vil jo ikke ha noe inkassosak eller annet registrert på meg (har ikke fått en purring engang på mange år). Men det var heller ikke så lett å forklare. Etter litt om og men kom det frem at det var en legevaktslege som var ansvarlig (jeg kjenner til vedkommende ved navn), så da tok jeg tegninga og gadd ikke spørre mer.

Ufattelig lite seriøst selskap, men dog ikke scam.

Anonymkode: a0094...7ed

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.. har vært hos lege 2 ganger i år, og begge regningene er betalt. Det har jeg på nettbanken. 
så skjønner ikke hva dette er 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her.. har vært hos lege 2 ganger i år, og begge regningene er betalt. Det har jeg på nettbanken. 
så skjønner ikke hva dette er 

du finner vel ikke ut av det på KG så mitt heteste tips er å ringe og snakke med de.. 

Anonymkode: c1dca...e30

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

du finner vel ikke ut av det på KG så mitt heteste tips er å ringe og snakke med de.. 

Anonymkode: c1dca...e30

Jo jeg fant it sv dette etter jeg opprettet tråden jo.. at det var lege og helserelatert.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo jeg fant it sv dette etter jeg opprettet tråden jo.. at det var lege og helserelatert.. 

Og om du leser litt mer i tråden: "legesenter, betalingsautomater og slikt". 
Altså er det ikke KUN legesenter. 

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (8 minutter siden):

Og om du leser litt mer i tråden: "legesenter, betalingsautomater og slikt". 
Altså er det ikke KUN legesenter. 

Men fant ut av det da? Var vel det som var poenget. Ingen som sa det KUN var legesenter..

Anonymkode: 29de5...454

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...