Snehvit Skrevet 30. oktober 2002 #1 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har lenge ønsket å skifte ut den gamle mønstrete hjørnesofaen med noe stiligere, men jeg synes det er så vanskelig å finne en sofa som både er fin og god å sitte i. Jeg vil ha en ensfarget tekstilsofa, men der stopper også min bevissthet om hva jeg egentlig er ute etter. Stuens fasong setter begrensninger på hvilke sofatyper jeg kan velge - det går f.eks. ikke med to sofaer som er vendt mot hverandre. Sofaen/sittegruppen må plasseres inntil to vegger som står vinkelrett på hverandre, der den ene veggen har vinduer. Hva slags fasong og farge ville dere ha valgt på sofa, og har dere tips til noen bra møbelbutikker i Oslo-området? Snehvit :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. oktober 2002 #2 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hadde det samme problemet som deg jeg. Hadde en mønstrete, slitt hjørnesofa og skulle ha ny. Etter å ha trålet alle verdens (Oslos) møbelbutikker og bare funnet dill-dall og masse stygt endte jeg opp med 3+2 seter fra Natuzzi. Finnes i masse farger og i forskjellige tekstiler og som hjørne eller vanlig sofa. Jeg fant mine på A-møbler på Alnabru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 30. oktober 2002 #3 Del Skrevet 30. oktober 2002 Prøv her: Blåmann møbler på Nesbru ROOM på Vindern Verket Interiør på Bærums Verk Hilmers Hus på Skøyen eller i Sandvika I tillegg har vi selvsagt gode gamle IKEA :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 30. oktober 2002 Det skal jeg sjekke ut, Lea! Jeg så på hjemmesiden til Natuzzi (http://www.natuzzi.com), men der var det mange sofaer. En oversikt over ulike typer finnes også på http://mobelgarden.no/natuzzi.asp. Er det noen av dem du har? Hvilken farge har du, og hvordan er den å sitte i? Jeg skal også prøve ut de butikkene du nevnte, Lula! Snehvit :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. oktober 2002 #5 Del Skrevet 30. oktober 2002 Fant ikke min sofa der jeg :cry: , men det er en stund siden jeg kjøpe dem da. Mine er grønne i et slags vevet (grovt) stoff som tåler mye. De er enormt gode å sitte i (og å ligge i også). Fikk ikke åpnet natuzzisidene (tok uendelig lang tid), men sofaen min var ikke på den andre linken. Litt vanskelig å forklare hvordan den ser ut, men den er enkel og ser ut som den har 4-5 puter i ryggen. Putene sitter fast og det er skrå armlener med pute på. Hele sofaen er trukket i stoff, så det er ikke treverk e.l. på dem (synlig altså). Anbefaler deg å ta en tur på A-møbler jeg. De har godt utvalg i natuzzi. Men vær oppmerksom på at det er leveringstid på dem. Hvor lang ventetiden er kommer an på hvilket stoff og hvilken sofa du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 30. oktober 2002 #6 Del Skrevet 30. oktober 2002 Alle forslagene til Lula er bra. I tillegg har det nå kommet en ny butikk i Oslo som har billige sofaer: www.bolia.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har sett gjennom de ulike sofaene på hjemmesiden til Natuzzi, men fant ingen som passet helt til den du beskriver, Lea. Den nærmeste var mulighens denne: http://www.natuzzi.com/noflash/collections...dern/dream.html, men den har kun tre puter i ryggen. Er din sofa noe i likhet? Snehvit :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #8 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har akkurat bestilt sofa fra Bolia. Veldig mye fint i den butikken altså, og veldig god service også. Jeg ble veldig positivt overrasket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. oktober 2002 #9 Del Skrevet 30. oktober 2002 Kom inn på sidene nå, men finner den ikke. Den du fant er mye strammere liksom, min er ikke så moderne som den. Den er mer "koselig" liksom (hvis du skjønner hva jeg mener). Det er litt løsere stoff på den, men fasongen kan nok ligne litt. Tipper at natuzzi har valgt ut de nyeste og mest moderne salongene på siden sin. Men jeg skel se om jeg finner en link jeg. Kvaliteten er i alle fall utrolig bra og de koster heller ikke så fryktelig mye (men er dyrere enn IKEA-sofaene).' Vet at man får enkelte Natuzzi-grupper på tilbud (2+3) hos noen kjeder. Tror jeg har sett dem ned i 9000 for en slik gruppe, men de var litt enklere enn min. Skal titte litt på nettet jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #10 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvordan er sittekomforten på sofaene fra Bolia, da? Jeg har sett på nettsidene deres, men ikke vært innom butikken. Hvilken modell og farge valgte du som hadde kjøpt sofa der? Lea: Jeg er så nysgjerrig på den sofaen din. Jeg har sett på en sofa med konvoluttputer (4-5 løse puter i ryggen) som nesten kunne høres ut som den du beskriver. Den var veldig god å sitte i, men jeg syntes det var litt upraktisk med de løse putene. De vil sikkert forskyve seg hele tiden, og muligens samle masse rart i alle "krinkelkrokene". Men du sier at putene i din sofa sitter fast, så da er den sikkert ikke slik heller. Snehvit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. oktober 2002 #11 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jepp. Mine puter sitter fast, men de ser liksom litt løse ut.. Jeg vet ikke hva slags stil du er ute etter liksom.. kan hende at min sofa er i en helt annen stil enn den du er ute etter. Men kvaliteten på natuzzimøblene kan jeg gå god for. Du finner garantert noe du liker der. Utvalget er stort, men det er ikke alt som er utstilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. oktober 2002 #12 Del Skrevet 30. oktober 2002 Fant en link til en litt enklere utgave av min sofa hos bohus: http://www.bohus.no/default.asp?menu=0&pag...e=0&product=104 Den har samme fasong som denne, men på sidene er det liksom en halv pute som ser ut som den er dyttet under de andre... hehe... vanskelig å forklare. Hvis du søker på natuzzi hos bohus får du også opp en recliner (stol) som ligner litt, men som også mangler disse halve putene på siden. Alle disse er i skinn og koster mer enn de i stoff tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ja, den ser komfortabel ut, og vil sikkert være fin i tekstilstoff i en annen farge (og ikke som hjørnesofa). Jeg skal sjekke utvalget hos A-møbler, for der har jeg ikke vært. Takk for tipset, Lea! Snehvit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 31. oktober 2002 #14 Del Skrevet 31. oktober 2002 Vi har nylig fått ny sofa fra Skeidar! Den ligner veldig på denne, men vår er ikke sovehjørne. I tillegg har vi aluminiumsben på vår sofa. > Scala sofa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå