AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #1 Skrevet 20. april 2023 Etter mye om og men, fikk jeg kontakt med banken og fikk tatt legitimeringen med passet mitt på nærmeste postkontor. Hva nå? Det er nå 3 dager siden og jeg mottok brev om at legitimeringen nå er fullført, men jeg har fortsatt sperret bank id. Hvor lang tid tar det før jeg kan logge meg på med bank id igjen?! Kommer fortsatt ikke gjennom hos banken i en travel hverdag. Danske bank er verdens verste bank når det kommer til kundeservice😕 Anonymkode: 756d8...01e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #2 Skrevet 20. april 2023 Du må nok kontakte dem for å åpne den igjen Anonymkode: bb397...f2e 1
trøndermann38 Skrevet 20. april 2023 #3 Skrevet 20. april 2023 Jeg ringte banken når min ble sperret for å åpne, vet ikke om noen annen måte. Du kan selvfølgelig dra på banken din også.
Holar Skrevet 20. april 2023 #4 Skrevet 20. april 2023 Nja, gi dem litt slakk. Sånn omtrent like mye tid som du brukte på å sørge for å legitimere deg burde være passe. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #5 Skrevet 20. april 2023 4 hours ago, trøndermann38 said: Jeg ringte banken når min ble sperret for å åpne, vet ikke om noen annen måte. Du kan selvfølgelig dra på banken din også. Det siste der er ingen selvfølge her, man må ha avtale for å i det hele tatt slippe innenfor. Og hvordan man får den avtalen står det ikke noe om, eller hva kriteriene er. Så jeg vil anta at man uansett må ringe, så da kan man like greit ringe for å få den åpnet, kontra å booke time. Anonymkode: 30519...f0e
newman01 Skrevet 20. april 2023 #6 Skrevet 20. april 2023 Banker som ikke har legitimert kundene sine får dagsbot på 50'000 helt frem til alle har vist passet i banken (eller legitimert seg på annen måte). Tenk så mye du har vært med på å koste selskapet. 50'000 i døgnet i 8 måneder er litt 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 newman01 skrev (13 timer siden): Banker som ikke har legitimert kundene sine får dagsbot på 50'000 helt frem til alle har vist passet i banken (eller legitimert seg på annen måte). Tenk så mye du har vært med på å koste selskapet. 50'000 i døgnet i 8 måneder er litt Kilde på dette?😳 Anonymkode: 756d8...01e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kilde på dette?😳 Anonymkode: 756d8...01e Altså det hadde tatt deg 4 sekunder å Google.. Eksempel med dnb: https://e24.no/norsk-oekonomi/i/BWVr8v/finanstilsynet-vil-gi-dnb-dagboeter-paa-50000-kroner Anonymkode: 5c792...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 Fikk pratet med banken i dag. De hadde skjedd en glipp ved at bank id’en ikke ble åpnet igjen. Det skulle gått automatisk. Anonymkode: 756d8...01e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Altså det hadde tatt deg 4 sekunder å Google.. Eksempel med dnb: https://e24.no/norsk-oekonomi/i/BWVr8v/finanstilsynet-vil-gi-dnb-dagboeter-paa-50000-kroner Anonymkode: 5c792...6f7 Danske bank har vært sløve med å varsle meg. Har nyfødt baby i hus og heavy svangerskap før det. Eneste jeg har fått er noen digitale brev og kanskje noen sms om at jeg har mottatt brev på nettsiden jeg må logge meg på for å lese. Som jeg får ved mange andre uviktige ting også. Så det har ikke blitt fanget opp som viktig. De kunne sendt et brev i posten i tillegg eller forsøkt ringe meg. De burde i det hele tatt hatt et bedre og tettere oppfølging av kundene sine. Jeg bytter bank når ammetåka har lagt seg! Anonymkode: 756d8...01e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Danske bank har vært sløve med å varsle meg. Har nyfødt baby i hus og heavy svangerskap før det. Eneste jeg har fått er noen digitale brev og kanskje noen sms om at jeg har mottatt brev på nettsiden jeg må logge meg på for å lese. Som jeg får ved mange andre uviktige ting også. Så det har ikke blitt fanget opp som viktig. De kunne sendt et brev i posten i tillegg eller forsøkt ringe meg. De burde i det hele tatt hatt et bedre og tettere oppfølging av kundene sine. Jeg bytter bank når ammetåka har lagt seg! Anonymkode: 756d8...01e Så at de nå får kraftige dagbøter pga ræva kundebehandling er egentlig tilpass for dem. Sånn går det når de lar data og roboter overta jobbene til gode menneskelige kundebehandlere. Anonymkode: 756d8...01e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så at de nå får kraftige dagbøter pga ræva kundebehandling er egentlig tilpass for dem. Sånn går det når de lar data og roboter overta jobbene til gode menneskelige kundebehandlere. Anonymkode: 756d8...01e Og hvem tror du må betale disse bøtene - ledelsen i DNB eller kundene som får høyere gebyrer ...? Anonymkode: 626d3...4ab 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så at de nå får kraftige dagbøter pga ræva kundebehandling er egentlig tilpass for dem. Sånn går det når de lar data og roboter overta jobbene til gode menneskelige kundebehandlere. Anonymkode: 756d8...01e Å påstå at man ikke har fått nok varslinger når man har fått både digitale brev og sms, er jo veldig ansvarsfraskrivelse. Hvordan mener du ellers de skulle kontaktet deg? Du har sikkert fått varsel og så minst to purringer, sånn fungerer det i alle fall i banken hvor jeg jobber. Anonymkode: 66394...380 6
Baktus2024 Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Å påstå at man ikke har fått nok varslinger når man har fått både digitale brev og sms, er jo veldig ansvarsfraskrivelse. Hvordan mener du ellers de skulle kontaktet deg? Du har sikkert fått varsel og så minst to purringer, sånn fungerer det i alle fall i banken hvor jeg jobber. Anonymkode: 66394...380 gjelder dette alle banker ?? jeg har ikke hørt et ord om det
Diry72 Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 (endret) På DnB så fikk jeg beskjed i fjor om dette. Husker ikke om dette var melding pr brev eller melding som tekstmelding,eller begge deler. Skal være ganske sløv å ikke få med seg slike ting. Men når man leser om at 1 million ikke har sjekket skatteoppgjøret, da vet man at her er det mye sløvhet. Endret 22. april 2023 av Diry72 Ekstra info
newman01 Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Så at de nå får kraftige dagbøter pga ræva kundebehandling er egentlig tilpass for dem. Sånn går det når de lar data og roboter overta jobbene til gode menneskelige kundebehandlere. Anonymkode: 756d8...01e Så du mener det er hensiktsmessig å ringe en million kunder for å fortelle dem at de må lese en melding banken har sendt ut? Når de har sendt beskjed via sms, via bank-appen og antagelig også epost-varsel om at du har fått en melding i banken? Hadde du svart telefonen når de ringer? 2
Baktus2024 Skrevet 22. april 2023 #17 Skrevet 22. april 2023 Vet at dnb krevde at kundene sine legitimerte seg her for et halvannet år tilbake , men det hadde ingenting med bankid å gjøre..en kan jo ha bankid utstedt av en bank og kontoer i mangen andre banker itillegg..jeg fikk varsel fra dnb for lenge siden , men ikke fra de andre..bankid blir oppdatert annethvert år.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #18 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Danske bank har vært sløve med å varsle meg. Har nyfødt baby i hus og heavy svangerskap før det. Eneste jeg har fått er noen digitale brev og kanskje noen sms om at jeg har mottatt brev på nettsiden jeg må logge meg på for å lese. Som jeg får ved mange andre uviktige ting også. Så det har ikke blitt fanget opp som viktig. De kunne sendt et brev i posten i tillegg eller forsøkt ringe meg. De burde i det hele tatt hatt et bedre og tettere oppfølging av kundene sine. Jeg bytter bank når ammetåka har lagt seg! Anonymkode: 756d8...01e Har hjernen forvitret helt av ammetåka, har du lest hva du selv har skrevet? Hva er det du egentlig forventer av en bank med tusenvis av kunder? Jeg er enig i kritikken DnB har fått når det gjelder stivbeint håndtering av eldre kunder, for de som ikke er så digitale så burde de hatt ekstra manuell oppfølging basert på alder eller noe. Men du er åpenbart ikke i den kategorien selv siden du er i permisjon. Hvor lite ansvar skal man ta selv, tenker du? Blir spennende å se hva du forventer av barnehage/skole/samfunn generelt gor ungen din når du legger lista her for et privat, profittdrevet selskap. Hilsen også nybakt mor som fullammer og er i permisjon. Anonymkode: 5a0d4...e99 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #19 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Danske bank har vært sløve med å varsle meg. Har nyfødt baby i hus og heavy svangerskap før det. Eneste jeg har fått er noen digitale brev og kanskje noen sms om at jeg har mottatt brev på nettsiden jeg må logge meg på for å lese. Som jeg får ved mange andre uviktige ting også. Så det har ikke blitt fanget opp som viktig. De kunne sendt et brev i posten i tillegg eller forsøkt ringe meg. De burde i det hele tatt hatt et bedre og tettere oppfølging av kundene sine. Jeg bytter bank når ammetåka har lagt seg! Anonymkode: 756d8...01e At du har kognitiv svikt er da virkelig ikke banken sin feil. Anonymkode: 09e43...7b2 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #20 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Danske bank har vært sløve med å varsle meg. Har nyfødt baby i hus og heavy svangerskap før det. Eneste jeg har fått er noen digitale brev og kanskje noen sms om at jeg har mottatt brev på nettsiden jeg må logge meg på for å lese. Som jeg får ved mange andre uviktige ting også. Så det har ikke blitt fanget opp som viktig. De kunne sendt et brev i posten i tillegg eller forsøkt ringe meg. De burde i det hele tatt hatt et bedre og tettere oppfølging av kundene sine. Jeg bytter bank når ammetåka har lagt seg! Anonymkode: 756d8...01e Beklager, men dette er jo din feil. Jeg er selv kunde i DB, og det er ikke ofte jeg får slike meldinger. Så de er verdt å følge opp. Ikke alltid de er viktige, men det er som å åpne posten man får i postkassa. Det er lurt å åpne vinduskonvolutter! Anonymkode: 924e2...b3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå