Gå til innhold

Kompresjonstights for kvinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker meg en kompresjonstights fordi jeg sliter med å få veldig mye væske i beina når jeg trener. Har ikke god råd.

Er det stor forskjell i kvalitet mellom ulike merker?

Jeg trenger en som går så godt som helt ned til anklene og som ikke er veldig høy på livet (men heller ikke veldig lav), gjerne bred strikk oppe. Er normalvektig, 175 cm høy, om det har noe å si.

Ser Sportsoutlet har en til 350 kr, noen som har prøvd den?

Jeg skal bruke en slik tights til å gå og forhåpentligvis også jogge i.

:)

Anonymkode: ef71a...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dytter litt på denne.

Hører gjerne erfaringer med andre typer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BALion treningstights liker jeg. Men koster ca 800;-

Anonymkode: af29c...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sportoutlet har tusen tights, så umulig å si noe om hvordan den ene du tenker på er. 

Jeg har tights fra sportoutlet jeg er godt fornøyd med (Endurance), men også flere som er "jaja, bra den var billig". 

Du må nesten prøve og se hva som passer for deg. 

Jeg har også kompresjonstights fra Bara, som jeg liker godt. Fordelen der er at de har merket hvor stor grad av kompresjon det er, så om du ønsker høy kompresjon, kan du velge en som er 4/4 på kompresjon. Men de er ganske dyre, se etter salg (som de har hyppig)

Anonymkode: cdb75...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sportoutlet har tusen tights, så umulig å si noe om hvordan den ene du tenker på er. 

Jeg har tights fra sportoutlet jeg er godt fornøyd med (Endurance), men også flere som er "jaja, bra den var billig". 

Du må nesten prøve og se hva som passer for deg. 

Jeg har også kompresjonstights fra Bara, som jeg liker godt. Fordelen der er at de har merket hvor stor grad av kompresjon det er, så om du ønsker høy kompresjon, kan du velge en som er 4/4 på kompresjon. Men de er ganske dyre, se etter salg (som de har hyppig)

Anonymkode: cdb75...a61

Takk for svar :) Når jeg søker på sportoutlet.no så kommer det bare opp to kompresjonstights, en vanlig og en for vinter.

https://sportoutlet.no/search/kompresjonstights

Denne, tenkte jeg på: https://sportoutlet.no/klaer/treningstoy/product/115265?c=17727

Er det denne du har? Er det mye kompresjon i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 22.14):

BALion treningstights liker jeg. Men koster ca 800;-

Anonymkode: af29c...4ac

Takk for svar :)

Jeg skrev ikke det i hovedinnlegget, men ønsker i utgangspunktet å kjøpe i butikk, ikke på nett.

Om jeg ikke blir desperat så har jeg heller ikke lyst til å støtte firmaet som støttet Treasure/Caroline Berg Eriksen, måten firmaet skrev på her inne var mildt sagt uprofesjonell.

Men godt du har funnet en tights som du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå har jeg ikke særlig kjennskap til kompresjons tights, det har aldri fungert for meg. Men jeg er veldig fornøyd med kompresjonssokker, de rekker meg opp til knærne. Favoritten er fra 2xu. Kun den typen med sokk som duger her. Jeg har permanent skade på lymfedrenasjen i beina, uten strømper da jeg trener blir beina tunge, hovne og ikke minst vonde.

Anonymkode: 6ce08...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå har jeg ikke særlig kjennskap til kompresjons tights, det har aldri fungert for meg. Men jeg er veldig fornøyd med kompresjonssokker, de rekker meg opp til knærne. Favoritten er fra 2xu. Kun den typen med sokk som duger her. Jeg har permanent skade på lymfedrenasjen i beina, uten strømper da jeg trener blir beina tunge, hovne og ikke minst vonde.

Anonymkode: 6ce08...038

Takk for svar!

Jeg har ikke forsøkt de kompresjonssokkene fra 2xu, men har forsøkt et par andre, begge med sokk og opp til knærne.

Det virker litt, men da får jeg dessto mer væske i lårene og rundt midjen. Har problem med at væsken ikke bare legger seg i vevet, men inne i muskelbukene også, så presset i musklene og beina blir så stort.

Men skal ta en kikke på de du bruker.

Det eneste jeg føler virkelig hjelper, det er å avslutte en tur med å stå i kaldt vann minimum opp til lårene, helst høyere. Men store deler av året er det jo for kaldt til at det er mulig de fleste steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...