AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Vurderer å kjøpe robotstøvsuger, men er usikker om det er bortkastet her. At vi har for mye ting og dermed vil den bare ta i tråkket? Vi har en leilighet med åpen kjøkken og stue. Vi har både hund og katt med egne matplasser. Skåler, fôrdunk. Kurv med leker. En konvektorovn. Er par crocs med verandadør. Har et lite spisebord med seks stoler. Der er det så trangt og kan tvilsomt gå mellom. Er det bortkastet med robotstøvsuger? Anonymkode: db45f...4c8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 Roboten er god på å navigere rundt og i mellom. Ligger det ting i veien så snur den og kjører rundt, men såklart for best rengjøring bør dere legge leker i en kasse. Jeg setter spisestuestolene opp på bordet men roboten klarer å kjøre sikksakk mellom bena også Anonymkode: c0c74...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 1.01): Vurderer å kjøpe robotstøvsuger, men er usikker om det er bortkastet her. At vi har for mye ting og dermed vil den bare ta i tråkket? Vi har en leilighet med åpen kjøkken og stue. Vi har både hund og katt med egne matplasser. Skåler, fôrdunk. Kurv med leker. En konvektorovn. Er par crocs med verandadør. Har et lite spisebord med seks stoler. Der er det så trangt og kan tvilsomt gå mellom. Er det bortkastet med robotstøvsuger? Anonymkode: db45f...4c8 Leiligheten deres høres ut som vår! Robotstøvsuger fikk oss til å bli mer ryddige faktisk. Når vi har så mye ting så har vi blitt nødt til å revurdere om de bare var til bry eller faktisk nødvendige å ha. Så her førte robotstøvsugeren til at vi både tjente en slant og til mer plass og ryddighet😉 Anonymkode: ca908...485
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Fordunken kan dere ta inn i et skap? Anonymkode: ca908...485
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Vi fikk det også mye ryddigere med robotstøvsuger! Man fjerner endel unyttige ting. Det er direkte rot (ting som slenger på gulvet) som verst, ikke at det står en kurv med leker der. Du kan også programmere den til å ikke gå i nærheten av vannskåla. Anonymkode: 77c1b...a52
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Du kan merke noen området som «no gone zone», vi har merket område der katten spiser som et område som robotstøvsugeren ikke skal gå. Anonymkode: 81668...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 her har det også blitt mer ryddig. Ble kjedelig å måtte rydde før hver gang vi skulle starte den så mye lettere å ha minst mulig rot/ting😅 Er forskjell på hvordan de navigerer rundt ting. Den vi har nå er bedre enn forrige. Denne har kamera i front. Anonymkode: 1dab0...8e4
anon01 Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Noen robotstøvsugere klarer fint å navigerere seg forbi alt det du beskriver i hovedinnlegget. Eldre modeller vil trolig dra med seg "småting" rundt om. Trolig vil ikke robotstøvsugeren klare å gå under sofa, eller lenestoler, med mindre disse har høye ben. Det som er fint med robotstøvsuger, er at man blir tvingt til å flytte på ting for å støvsuge under de forskjellige tingene med jevne mellomrom. Slik som kurver, puff, osv. Jeg klarer nesten ikke å se for meg en hverdag uten min Roborock S6. Det at den går mens jeg er på jobb, gjør at jeg slipper hverdags støvsugingen, noe jeg hatet. Spesielt kjekt når man har husdyr. Min kan også vaske, om man putter på vanntank og mopp, veldig greit å ha nyvaska gulv når jeg kommer hjem etter ærender utenfor hjemmet.
Wenda Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 (endret) Kjøp en type med kamera og ikke bare sensor. Vi har en med kun sensor, da er det ekstra viktig å rydde alt fra gulvet. Men vi er kun to voksne uten barn og dyr Ei venninne har hunder og katter + 4 barn. Hun kjøpte med kamera og da klarer støvsugeren å unngå småting på gulvet Men, felles for oss begge er at vi har det generelt mye mer ryddig på gulvet 😅 Har kun det som må være på gulvet framme. Stoler settes på bordet når, stuebordet vippes opp i sofaen osv når vi skal ta en mer grundig støvsug og mop Edit: ha en boks til hundeleker, ha et enkelt stativ til mat- og vannskål osv så er det enkelt å bare sette det på benken/bordet eller noe når støvsugeren skal gå Endret 21. april 2023 av Wenda
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Det er da ikke en stor jobb å løfte crocsene og f.eks dyrelekene opp på et bord, og kanskje ta stolene opp på bordet. Da går roboten raskere også (om den ikke må rundt hinder) Anonymkode: 1d70d...991 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Robotstøvsugere elsker mobilladere og andre ledninger, så pass på at det ikke ligger noen på gulvet. Roomba’en vår flytter på ganske store gjenstander. Og så er den veldig glad i skolisser og drar med seg skoene rundt i halve huset. Hvis terrassedøra står åpen prøver den å stikke av. Det følger med en «dings» som lager «gjerde» der du ikke vil at den skal gå. Jeg har bl.a brukt den for å hindre støvsugeren i å velte juletreet (den får tak i ledningen til lysene…). Anonymkode: 15781...4c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå