Gå til innhold

Hvor mye penger gir dere i konfirmasjonsgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn er invitert til 2 venner av seg som skal konfirmeres. Selv er han også konfirmant. Vi har i nabolaget flere som skal konfirmere seg som tidligere har gått i klasse med vår sønn. Har rett og slett ikke peiling på hva som vanlig å gi i pengegave til naboer, venner osv. Spørsmålet mitt er, hva gir dere?

Anonymkode: 66be8...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Tenker 200-250kr er greit når man er invitert. Det et jo liksom litt mer enn en bursdag som man gir 100kr til.

Anonymkode: 72579...506

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man er invitert tenker jeg 400

ikke invitert var 300 her

Anonymkode: 4653d...f61

Skrevet

Jeg hadde gitt kr 500, så lenge en er invitert 🙂.

AnonymBruker
Skrevet
Sølvpilen skrev (2 timer siden):

Jeg hadde gitt kr 500, så lenge en er invitert 🙂.

Syns det er ganske mye når det et en 14-15åring som skal i selskap.

• Liker 3
Skrevet

200 til venner, 500 hvis man skal i selskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2-300 kanskje? Er usikker selv. Er invitert i konfirmasjonen til sønnen til kusinen min, hvor mye burde vi gi? 

Anonymkode: 1649f...eab

Skrevet

500kr

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det er ganske mye når det et en 14-15åring som skal i selskap.

Hvis man synes det er mye, gir man mindre. Men det er ganske vanlig at man gir 200 til venner og bekjente når man ikke er bedt i selskap, og gir litt mer når man skal i selskap. 300 ville jeg synes ble litt lite når man er såpass nære at man er bedt i selskapet. Jeg har gitt 800-1000 hvis det er et barn jeg står nær. Så da ville jeg tenkt 500 når man er yngre og skal i selskap. 

Skrevet

2-300 er vanlig, kanskje litt mer hvis man er bedt i selskapet. 

Skrevet

Spørs hva dere har råd til, men jeg ville gått for 200 kr til venner av barna og naboer, og 500 kr om jeg var invitert. 

AnonymBruker
Skrevet

2-300 kr tenker jeg holder til venner av barna. Evt heller gi gave. Feks gavekort til kino e.l. Om man som voksen er invitert i selskapet ville jeg kanskje gitt litt mer.

Anonymkode: 8ea7d...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heh? Så han skal gi penger til kompisene sine og kompisene skal gi penger til han? 

Anonymkode: 71a63...0ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Heh? Så han skal gi penger til kompisene sine og kompisene skal gi penger til han? 

Min gir kun til bedre kompisen. Han har mange venner og det blir dyrt å gi til alle. 

Min eldste gutt avtale med 10 venner at de ikke ga gaver til hverandre, men at de dro ut for å spise etter at alle var ferdig med konfirmasjonen 

Anonymkode: bf515...777

AnonymBruker
Skrevet

1000 til tantebarn, 500 til andre er vi er invitert i selskapet, 200 til naboer etc.

Anonymkode: 287f7...e35

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja?

Anonymkode: 4653d...f61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1000 til tantebarn, 500 til andre er vi er invitert i selskapet, 200 til naboer etc.

Anonymkode: 287f7...e35

Det er snakk om en konfirmant som dkal i selskap til en annen konfirmant.

AnonymBruker
Skrevet

200 til venner/naboer. 400 til invitert

Anonymkode: 4e2a2...9d6

AnonymBruker
Skrevet

Ville snakket med de andre mødrene og blitt enig om en «standard» sånn at alle gjør det samme. 

Anonymkode: 42408...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...