Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en fyr i ca 2mnd nå, vi har kjent hverandre lenge før dette via felles bekjente i yngre dager.

Jeg vet ikke helt hvordan og forklare det. Men pga alkohol i bildet, eskalerte ting litt mellom oss(ikke noe slemt o.l egentlig). Det ble en slitsomt kveld da jeg ble en del full, han passet på hele kvelden/natten. 
Dagen etter snakket vi også om dagen derpå, jeg fikk en følelse på at jeg har ødelagt alt og om det skulle utvikle seg mer imellom oss nå, tror jeg løpet er kjørt. Men jeg er usikker.

Vi snakket, sa hadet og dro så hjem hvert til vårt(vi hadde overnattet og snakket dagen etter).Han hadde noe liggende hos meg så jeg sendte en sms og sa ifra at det lå her hvis han ikke visste det. Han visste det lå her og takket for at jeg sa ifra. Etterfulgt av sms med at det var litt kjedelig hva som skjedde mellom oss nå. Jeg svarte at jeg har sagt unnskyld for kvelden og jeg er lei meg for det. Men at det ikke er noe jeg kan gjøre(også utifra samtalen vi hadde, så var det ikke hensikt og skrive mer). Jeg fikk respons på at han vet ikke hva han kan si. Jeg sa det var greit. Fikk en snap og svarte. Det har vært stille etter dette. Jeg tenker at det blir feil av meg å ta kontakt med han. Da han fikk avsmak etter turen ut. Og jeg har sendt siste sms. Jeg er redd alt er ødelagt, jeg håper han egentlig bruker noe tid på å tenke om det er verdt og avslutte alt eller ikke. Og mulig han tar kontakt. Så det jeg spør om er om jeg skal avvente på om han tar kontakt. Vi har ellers snakket hver dag, god morgen/natta meldinger. Så om det blir stille imorgen tenker jeg, har han tatt et valg eller tenker han over alt? Og er det feil av meg og ikke ta kontakt igjen nå? Det er vel egentlig hva jeg tenker på. Jeg syns dette er kjempe trist.

Anonymkode: 2bd40...c19

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La du deg fullstendig flat (for det du gjorde feil)?

Anonymkode: 20877...cb8

• Nyttig 2
Skrevet

Hva gjorde du?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde du da?

Anonymkode: 9895f...337

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du valgte å drikke for mye, du valgte å sette ham i en vanskelig posisjon.

Og i etterkant sier du bare at du er lei deg og ikke kan gjøre noe mer.

Jo, du kan gjøre langt mer, du kan ta selvkritikk for å ha drukket for mye og ødelagt kvelden for ham. Og du kan love at du ikke skal drikke så mye igjen. Eventuelt, om du vet du ikke greier å begrense alkoholinntaket ditt, at du lover å ikke drikke igjen. Det ville vært det voksne - i tillegg til å forklare at du forstår hvor vanskelig du gjorde det for ham, at han ikke fortjente det, og at du skal redusere sterkt inntak av alkohol eller ev. slutte å drikke, fordi du tydeligvis ikke tåler å drikke særlig.

Ta dette som en viktig læring - overdreven bruk av rusmidler ødelegger for deg og livet ditt, det fører til at du mister folk du er glad i, og du påfører andre smerte med egen anvarsløshet.

Om du virkelig ønsker å fortsette dette forholdet må du gjøre langt mer enn du har gjort i dag, og du må vise over tid at du er tilliten verdig med å holde det du lover.

Anonymkode: 4312e...f8a

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

La du deg fullstendig flat (for det du gjorde feil)?

Ja absolutt.

mellomtomater67 skrev (10 minutter siden):

Hva gjorde du?

Jeg hadde oppført meg ufint og ikke hørt etter hva han sa om å avslutte kveld å dra hjem. Blir det egentlig. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva gjorde du da?

Anonymkode: 9895f...337

Jeg hadde oppført meg ufint og ikke hørt etter hva han sa om å avslutte kveld å dra hjem. Blir det egentlig. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja absolutt.

Men hvorfor skulle forholdet være over av det da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja absolutt.

Jeg synes det er litt overkill av ham å skulle avslutte alt på bagrunn av noe så lite. Alle kan gå på en smell, og så lenge du har lagt deg flat og sagt det ikke skal skje igjen, bør han kunne legge dette bak seg. Man må gi hverandre en sjanse. Så jeg ville bare avventet og gitt ham litt tid til å sortere tankene. Og synes han det forholdsvis ubetydelige der var SÅ ille, ville jeg bare gått videre og tenkt han ikke var et stort tap. 

Anonymkode: 9bf75...a0d

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå avventer du til han tar kontakt ja. 

Du tar sorgene altfor tidlig på forskudd. Har du ikke hørt fra han på en uke kan du begynne å mistenke han ikke vil mer, men det er helt normalt å ha noen dager uten kontakt når man nettopp har vært sammen og pluss på noen ekstra dager for fyllerøret. Det er helt menneskelig både å drite seg ut i fylla og å trenge litt fred fra hverandre uten at det må bety at alt er ødelagt :)

Men om du melder han mere eller unnskylder mere da kan du ødelegge det, ikke bli intens eller masete og ikke vis han at han har all makt over deg. 

Anonymkode: 28c5a...708

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja absolutt.

Hva gjorde du da du oppførte deg ufint, da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva gjorde du da du oppførte deg ufint, da?

Voldsomt til mas på henne her da. Hadde hun villet fortelle utdypt disse ordene og handlingene for alle (og øke sjansen for at noen kjenner igjen historien), så hadde hun gjort det for lenge siden!

Det er fullt mulig å gi ts råd uten å kjenne alle detaljene her. Hun har sagt eller gjort handlinger i fylla som har skremt daten hennes og nå er hun redd skipet har gått.

Ts: Jeg ville gitt det en dag eller to til. Så ville jeg sendt en melding der du sier du har reflektert mer over hendelsene denne kvelden og bare skammer deg mer og mer. At du vil ta tak og sørge for å aldri bli så full og teit igjen. At du håper du ikke har skremt ham vekk for godt og at han tørr gi deg en sjanse til.

Anonymkode: cefa2...572

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts: Jeg ville gitt det en dag eller to til. Så ville jeg sendt en melding der du sier du har reflektert mer over hendelsene denne kvelden og bare skammer deg mer og mer. At du vil ta tak og sørge for å aldri bli så full og teit igjen. At du håper du ikke har skremt ham vekk for godt og at han tørr gi deg en sjanse til.

IKKE gjør dette ts! Du har allerede sagt unnskyld mange ganger og det er ikke noe ille å ville bli igjen ute når han vil dra. Du ville feste videre no biggie. Herregud, du har bare fylleangst :)

Ikke legg deg mere flat det virker bare ekstremt desperat og gir han inntrykk av at du ikke har noen ryggrad, ingen menn liker desperate usikre jenter. 

Chill :)

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

IKKE gjør dette ts! Du har allerede sagt unnskyld mange ganger og det er ikke noe ille å ville bli igjen ute når han vil dra. Du ville feste videre no biggie. Herregud, du har bare fylleangst :)

Ikke legg deg mere flat det virker bare ekstremt desperat og gir han inntrykk av at du ikke har noen ryggrad, ingen menn liker desperate usikre jenter. 

Det at hun ikke ville dra, det er jeg enig ikke var så ille, men det var jo noe annet ufint hun gjorde som hun ikke vil fortelle hva er. Det var tydeligvis såpass ille at det har fått typen til å revurdere forholdet, og da tenker jeg at det nok er mer ts trenger å si til ham om han skal få tillit til henne igjen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg synes det er litt overkill av ham å skulle avslutte alt på bagrunn av noe så lite. Alle kan gå på en smell, og så lenge du har lagt deg flat og sagt det ikke skal skje igjen, bør han kunne legge dette bak seg. Man må gi hverandre en sjanse. Så jeg ville bare avventet og gitt ham litt tid til å sortere tankene. Og synes han det forholdsvis ubetydelige der var SÅ ille, ville jeg bare gått videre og tenkt han ikke var et stort tap. 

Anonymkode: 9bf75...a0d

Jeg la meg fullstendig flat, og beklaget. Jeg sa også at jeg ønsker ikke at det skjer igjen og jeg må evne og beherske meg. Foreløpig er det stille, så jeg får nok avvente litt. Og tar han ikke kontakt så er det også et svar nok i seg selv.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå avventer du til han tar kontakt ja. 

Du tar sorgene altfor tidlig på forskudd. Har du ikke hørt fra han på en uke kan du begynne å mistenke han ikke vil mer, men det er helt normalt å ha noen dager uten kontakt når man nettopp har vært sammen og pluss på noen ekstra dager for fyllerøret. Det er helt menneskelig både å drite seg ut i fylla og å trenge litt fred fra hverandre uten at det må bety at alt er ødelagt :)

Men om du melder han mere eller unnskylder mere da kan du ødelegge det, ikke bli intens eller masete og ikke vis han at han har all makt over deg. 

Ble nok litt fylleangst og sorger på forskrudd. Jeg får nok bare avvente og se om han hører ifra seg. Jeg er også enig at alle kan drite seg ut, og man kan enda gjøre ting godt. Driter man seg ut gjentatte ganger, da forstår jeg at en kan velge å gå. Dette er ikke noe som er skjedd før og kun en uheldig kveld med han. 
Jeg har ikke tatt kontakt og heller ikke beklaget mer, jeg ga en oppriktig unnskylding ansikt til ansikt+at jeg igjen skrev det på sms etter han sa det som er skjedd mellom oss var kjedelig. Så jeg føler på en måte han må ta kontakt. Og gjør han det ikke så vil jeg bare se på det som at han valgte og gå videre etter hendelsen. Jeg ønsker ikke og mase eller beklage noe mer, så jeg gir han tid. Det blir som du skriver, går det en uke så kan jeg mistenke. Da har det også gått fra daglig kontakt til ingen, som evt også er et svar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Voldsomt til mas på henne her da. Hadde hun villet fortelle utdypt disse ordene og handlingene for alle (og øke sjansen for at noen kjenner igjen historien), så hadde hun gjort det for lenge siden!

Det er fullt mulig å gi ts råd uten å kjenne alle detaljene her. Hun har sagt eller gjort handlinger i fylla som har skremt daten hennes og nå er hun redd skipet har gått.

Takk for at du forstår det. Jeg hadde utdypet hadde det ikke vært for tanken om og bli gjenkjent. 
Jeg vet ikke om det og beklage seg noe mer gagner meg. Jeg har sagt oppriktig unnskyld, lagt meg helt flat. Så jeg føler det blir litt opp til han, hva han velger og gjøre etter dette.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker selv at han er den som må ta kontakt, jeg tenker ballen ligger litt i hans hender nå. Og fylleangst hadde jeg ja😅, den har roet seg nå. 
Derfor ønsker ikke jeg og ta kontakt heller, om han tenker over oss eller har valgt og avslutte, så ser jeg jo det relativt fort med tiden. Går det mange dager uten at jeg ikke hører noe tar jeg det som at vi går videre hver for oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ble ganske stille her inne.

Han tok kontakt, men det var veldig overflatisk. Han lurte på hvorfor jeg ikke hadde tatt kontakt, jeg sa jeg følte det ikke var opp til meg og tenkte å gi han litt tid. 
Så enten må jeg bare konkludere selv med at han er ferdig når det kommer til meg, eller så må jeg spørre. Kan ikke ha sånn smålig kontakt og vite at ting er veldig usikkerhet mellom oss. Er det gått for få dager til at jeg spør? Jeg vil jo evt spørre da det selvfølgelig er følelser inne i bildet og er vi helt ferdig så vil jeg gjerne gå videre uten smålig kontakt med han, for min egen del.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er relevant hvordan du ble ufin. 

Må selv si at folk som blir ufine i fylla er et mareritt, og ikke noe jeg hadde ønsket som kjæreste. I hvert fall de som plutselig blir kritiske eller slemme. Man kan aldri stole på at det ikke er slik de egentlig er 

Anonymkode: 34097...788

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker det er relevant hvordan du ble ufin. 

Må selv si at folk som blir ufine i fylla er et mareritt, og ikke noe jeg hadde ønsket som kjæreste. I hvert fall de som plutselig blir kritiske eller slemme. Man kan aldri stole på at det ikke er slik de egentlig er 

Anonymkode: 34097...788

Ja enig der.(Jeg la frem historien for ei venninne og hun mener at alle kan drite seg ut og at min ufinhet, for henne ville være noe hun hadde «akseptert» eller hvordan jeg kan skrive det, så lenge hun hadde fått en beklagelse dagen derpå). Jeg har opplevd verre ting på byen og jeg er ganske sikker på at han har opplevd mer ufinhet enn hva jeg kom med. Og jeg har forståelse om avslutter. Jeg har selv valgt og «akseptere» en ufinhet han gjorde mot meg. 
Jeg syns bare det blir vanskelig og forholde seg til han når det ble noe overflatisk. Jeg har ikke tatt kontakt med han og ventet på at han gjorde det. Så jeg lurer jo bare på hva han tenker videre. Og det er vel ikke feil av meg og spørre, eller virker det sinnsykt masete? Avslutter man, så går man hver sin vei, enn og sitte med usikkerhet der evt kontakten «fader».

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble ganske stille her inne.

Han tok kontakt, men det var veldig overflatisk. Han lurte på hvorfor jeg ikke hadde tatt kontakt, jeg sa jeg følte det ikke var opp til meg og tenkte å gi han litt tid. 
Så enten må jeg bare konkludere selv med at han er ferdig når det kommer til meg, eller så må jeg spørre. Kan ikke ha sånn smålig kontakt og vite at ting er veldig usikkerhet mellom oss. Er det gått for få dager til at jeg spør? Jeg vil jo evt spørre da det selvfølgelig er følelser inne i bildet og er vi helt ferdig så vil jeg gjerne gå videre uten smålig kontakt med han, for min egen del.

Jeg tenker at nå som han har tatt kontakt så vet du at det er en interesse der enda fra hans side. Taktisk er det best å sette alt på pause fra din side og vente til han tar kontakt igjen, for da er det fordi han savner deg. 

Om dere fortsetter kontakt fordi du setter han i en presset situasjon så vet du ikke om det er derfor dere fortsetter kontakt eller fordi han liker deg og ville fortsette kontakten uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at nå som han har tatt kontakt så vet du at det er en interesse der enda fra hans side. Taktisk er det best å sette alt på pause fra din side og vente til han tar kontakt igjen, for da er det fordi han savner deg. 

Om dere fortsetter kontakt fordi du setter han i en presset situasjon så vet du ikke om det er derfor dere fortsetter kontakt eller fordi han liker deg og ville fortsette kontakten uansett. 

Sant som du sier, noe kan det være siden han tok kontakt. Jeg skrev en god morgen melding, og det gjorde jeg fordi han spurte meg om han alltid skulle ta kontakt først. Så da satt jeg litt på gjerde om jeg skulle skrive god morgen eller ikke- skrev da det muligens ville vært “feil” for han og ta kontakt igjen idag.(utover det så har det aldri vært en av oss som tar mest eller først kontakt, for og få frem det også). Jeg vil selvsagt ikke presse på, eller få kontakt pga press. Skal sies at jeg holdes lenge på ulest/lest nå😅ift ellers. Men da får jeg gi det noen dager. Det er jo en lei situasjon fordi det er følelser inni bildet og man ikke helt vet hva som skjer videre.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...