Gå til innhold

Min sønn har stjålet fra min bror som er dust

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greia er at min bror er egoist og høy på seg selv. Han har kalt meg og min sønn for tapere.

Det må mye til derfor at jeg bekrefter hans syn overfor han. Det vil gi han trippel ego.

Jeg har imidlertid fått sønnen til å innse og bedt han donere de to-tre 500 lapper til veldedighet.

Er det innafor?

Anonymkode: 8320e...387

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om din sønn har stjålet de så er det IKKE greit nei.. uansett hva som er blitt sagt 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Din bror er kun en taper dersom han ikke anmelder din sønn. Både du og din sønn er allerede tapt...

Anonymkode: a7b02...98d

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man er ganske taper om man synes det er greit å stjele fra sin egen bror, og i tillegg gi holdningen videre til sitt barn. Så nei, det er ikke innafor, sønnen gir pengene tilbake og dere bør heve dere over broren fins kommentrer. 

Anonymkode: 0dc83...b7a

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Betal tilbake pengene og be om unnskyldning. At noen er en drittsekk gir dere ikke rett til å stjele fra ham.

Anonymkode: f46f1...b81

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man er ganske taper om man synes det er greit å stjele fra sin egen bror, og i tillegg gi holdningen videre til sitt barn. Så nei, det er ikke innafor, sønnen gir pengene tilbake og dere bør heve dere over broren fins kommentrer. 

*heve dere over brorens ufine kommentarer.

AnonymBruker
Skrevet

Legg pengene på plass der de ble funnet, og lat som ingenting. Og prat med din sønn, så han ikke finner på noe lignende i fremtiden.

Anonymkode: c02be...a3e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken at broren din er dust iht at din sønn har stjele penger av han?

Skjønner ikke teksten din iht overskriften.  Da overskriften handler om stjeling, mens innlegget handler om en dustete bror. Og ser ikke helt sammenhengen her. Mener du det er ok din sønn har stjele av han, fordi han er dust? Isåfall er det ikke vanskelig å peke ut dusten her, og det er ikke din bror eller sønn. Iallefall din bror minst dust

Anonymkode: f9001...fde

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Broren din har foresten rett...

Anonymkode: f9001...fde

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper for guttens del at dette er tull!

Hvis dette ikke er tull, ts, så er du i ferd med å oppdra din sønn til å bli langt verre enn sin onkel ev. er. Og gjør du det, da har du sviktet din rolle som mor. Når du ikke greier å oppdra barnet ditt, men setter egen stolthet foran ditt barns beste, da begår DU omsorgssvikt!

Eneste riktige her er at du blir med din sønn til din bror og får din sønn til å be om unnskyldning for at han stjal pengene, og levere dem tilbake.

Anonymkode: c5d75...8a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naboen min er en sær tulling. Tror jeg skal gå å rane huset hans. Han har noen veldig fine hagemøbler jeg har lyst på. Regner med det er greit siden ingen liker han?

Anonymkode: 9a113...cd9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Greia er at min bror er egoist og høy på seg selv. Han har kalt meg og min sønn for tapere.

Det må mye til derfor at jeg bekrefter hans syn overfor han. Det vil gi han trippel ego.

Jeg har imidlertid fått sønnen til å innse og bedt han donere de to-tre 500 lapper til veldedighet.

Er det innafor?

Så det er ok å stjele fra mennesker som har egenskaper man ikke liker, og bare de mest godhjertede av oss får ha tingene sine i fred? 

La oss reflektere..  hvordan er egentlig samfunn og menneskesyn i land som lever etter denne filosofien? Øye for øye, tann for tann? Hm. Jeg tror jammen vi kaller disse flyktninger som får oppholdstillatelse i Norge fordi det er så grusomt å bo der de bor.  Vi syntes synd på dem og vil redde dem. Ville vært dumt å lage et slikt barbarisk samfunn her også da..  hvem skal redde oss? Og når skal vi føle oss trygge på at ikke en hevngjerrig person som ikke liker oss vil slå oss helseløse eller stjele tingene våre? 

Anonymkode: 20b88...f86

AnonymBruker
Skrevet

TS, har du forresten skrevet her inne før? En bruker hadde en bror som var frekk og kom med kommentarer, sønnen fikk til slutt nok av dette og satte onkelen på plass når han fornærmet moren. 

Om dette er deg, er da dette mennesket en person man må ha særlig kontakt med? Innlegget ditt i denne tråden er forsåvidt ille nok i seg selv, om dette er gjentagende oppførsel fra hans side.

Anonymkode: c02be...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at din bror har rett. Å din sønn gjør som han har lært.

Hvor gammel er din sønn, å hvor gammel er du? 

Anonymkode: 0c116...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Fult mulig din bror er en dust, men du og din sønn er jo ikke en hårsbredd bedre. Ligger nok i slekta.

Anonymkode: 0c46e...a3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det innafor?

Jeg forstår ikke? Sønnen din har stjålet fra sin onkel? Og du tenker at det er onkel som tar feil her? Sønnen din må jo gi tilbake det som er stjålet.

• Liker 1
Skrevet

Donere penger han har stjålet? Er du helt dust, du også, er det noe som går i familien?!?

Selvfølgelig skal du lære din sønn at det er GALT og ulovlig å stjele, og få han til å gi pengene tilbake der han tok dem fra. De skal ikke "doneres" andre steder, det er stjålne penger!

At noen er dust, gir ikke andre rett til å stjele fra dem uansett. Tyveri er tyveri. Du har oppdratt din sønn feil når han går så langt som å stjele fra noen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er galt å stjele. Punktum. Det er ingen veldedigheter som ønsker stjålne penger. Pengene skal selvsagt leveres tilbake til broren din.

At du ikke liker broren din, får du løse på andre måter.

Anonymkode: 0347a...111

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det innafor?

Greia er at det nå er du som stjeler fra din bror. Du bekrefter dermed at ikke bare er din sønn en tyv, men du også. Ikke vinnere akkurat. 

Anonymkode: e8ca6...257

Skrevet

og når man trodde trådene på KG ikke kunne overraske en lengre kommer det en som beviser at joda, det er fullt mulig å bli ennå verre faktisk.. 

Hvilken rollemodel er du som mor når du sier til sønnen som stjeler at "bare du donerer til veldedighet så er det greit for jeg lite ikke han du stjal fra" ??? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...