Gå til innhold

Jeg har overspist i dag! (slanking)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiste frokost, var på cafe å tok en kake OG is i sola, deretter matbit med annen venninne, deretter middag hjemme 😮 vanligvis spiser jeg kun frokost og middag, aldri søtsaker eller mellommåltider. Føler jeg har spist ukritisk i dag! 

Hvordan kan jeg best rette opp? Ved å "sulte meg" mye de neste dagene eller "sulte meg" litt de neste ukene? 

Anonymkode: d003e...0c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det riktig i morgen, ikke tenk på at du må gjøre opp. Sånt kommer til å skje, bare fortsett i morgen 😊

Anonymkode: 56a0b...074

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ved å fortsette med et sunt kosthold fra og med i morgen igjen.

Om du straffer deg selv eller sulter deg, da er du virkelig på full fart inn i en spiseforstyrrelse og i å ødelegge egen psyke rundt mat og vekt - og det fører som regel bare til at du selvsabotterer og ødelegger for deg selv i fremtiden.

Sett en strek over i dag, tenk at du hadde en hyggelig dag i sola i dag, og at du derfor har lyst å fortsette å spise sunt og ikke skeie ut i morgen.

Det er ikke verre enn som så :)

Anonymkode: 7b4cc...8ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Jeg mener det. Nei, du skal ikke sulte deg noe som helst. Du har ikke skjønt begrepet slanking hvis du tror det innebærer å sulte seg. Slanking dreier seg om et sunt vekttap som er varig. Dvs at man har et kosthold som man skal leve med over tid, ikke i 2 mnd. 

Kun frokost og middag høres veldig lite ut. Da jeg gikk ned i vekt spiste jeg mye mer enn dette, poenget var at jeg spiste riktig sammensetning av mat. 

Vekttap dreier seg også om mosjon og trening, en god balanse mellom det og sunn kost. 

Anonymkode: 41ff3...280

• Liker 2
Skrevet

Se på det som en boost for forbrenningen og fortsett som vanlig imorgen

Skrevet

Så fint at du har kost deg i finværet idag 😍 legg deg med god samvittighet, det kommer en ny dag imorgen hvor du kan fortsette som før. Litt kalorioverskudd i ny og ne utgjør ikke noe stor forskjell på vekta 😊

AnonymBruker
Skrevet

Fortsett som om det aldri skjedde er det beste du kan gjøre:) Det er ikke sånne enkeltdager man blir for tung av, det er valgene man tar i det daglige.

Anonymkode: b4b5d...104

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Spiste frokost, var på cafe å tok en kake OG is i sola, deretter matbit med annen venninne, deretter middag hjemme 😮 vanligvis spiser jeg kun frokost og middag, aldri søtsaker eller mellommåltider. Føler jeg har spist ukritisk i dag! 

Hvordan kan jeg best rette opp? Ved å "sulte meg" mye de neste dagene eller "sulte meg" litt de neste ukene? 

Anonymkode: d003e...0c4

Hvordan er kostholdet ditt ellers da? Å ha en slik dag en gang i blant er da ikke så ille. Selv da jeg drev med fitness hadde vi noen dager hvor vi spiste så mye vi ville av alt som fristet ☺️

Best "rette opp"? Rette opp hva? Du koste deg litt ekstra. Om du ikke gjør dette ofte er det ikke noe problem. Du må innta et overskudd på 7000 kcal for å legge på deg 1 kg fett (om man har en normal aktivitetshverdag forbrenning - ca. 2000 kcal i døgnet for kvinner - noe mer hvis man er veldig aktiv). 

Endret av Marvels

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...