AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Betaler du det? I så fall hvor mye? Min bank krever faktisk 130 kroner i måneden i termingebyr. Lurer på hva det skal dekke. Noen som vet? Er slike gebyr iberegnet i effektiv rente eller utenom? Ser at effektiv rente er på 5.2% Anonymkode: ced76...69c
Topsi Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Betaler du det? I så fall hvor mye? Min bank krever faktisk 130 kroner i måneden i termingebyr. Lurer på hva det skal dekke. Noen som vet? Er slike gebyr iberegnet i effektiv rente eller utenom? Ser at effektiv rente er på 5.2% Anonymkode: ced76...69c Inkludert i effektiv rente https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/lan-og-kreditt/nominell-og-effektiv-rente.html
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #3 Skrevet 19. april 2023 De har sikkert bakt det inn på et vis, men har ikke et spesifisert gebyr nei. 130 kr høres voldsomt ut. Hva slags lån, og hvor stor prosent av boligverdi har du? Jeg har 4,1 i rente på rammelån innenfor 60%, 2,7 mill. i Landkreditt bank. Da har jeg forhandlet rente én gang, og så drøyde med den siste renteøkningen (betyr selvfølgelig ikke at de ikke setter den opp senere). Anonymkode: e3aa0...c16
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva slags lån, og hvor stor prosent av boligverdi har du? Helt vanlig boliglån innenfor 80%, lån på ca samme som du. Jeg skjønner bare ikke hva dette gebyret er for. Alt går jo digitalt i banken, så hvorfor må jeg betale ekstra for å få lov å betale på mitt eget lån? 🤔 Anonymkode: ced76...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå