Gå til innhold

Hvordan oppdager man en falsk venn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 8bf9b...3e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke glade på dine vegne

Anonymkode: 41d76...ae8

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja det har jeg erfart 2 ganger ☹️

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt poeng, noen falske venner kan fortsatt late som de er glade på dine vegne, det kan fortsatt være vanskelig å avsløre. 

Falske venner prøver å sabotere deg, er ikke der for deg når du trenger dem, de ber deg om mange tjenester, de er misunnelige og prøver å trykke deg ned og hevde seg selv. 

Anonymkode: abfce...857

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruk magefølelsen.  Og hørselen.  Høres rart ut, kanskje men falske mennesker har et falskt skjær i stemmen.  Og inautentisk mimikk.

Anonymkode: daa88...3c3

• Nyttig 1
Skrevet

Man merker det over tid. Om de vil deg vel, er der for deg og evner å glede seg på dine vegne…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avslører løgner, uærlighet eller baksnakking om deg.  Ord og handlinger stemmer ikke overens. En kan også merke det på kroppsspråket. Noen har mer falske smil enn andre. Smilet legger seg med det samme du ser bort.

Jeg har selv opplevd så mange falske mennesker rundt meg opp i gjennom årene at jeg har blitt generelt mistroisk til folk.

Anonymkode: 42804...8a9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde en bestevenn. Men det viste seg at han stjal fra meg og brukte meg som psykolog.

Anonymkode: d892d...64a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er de ekte mennesker sånn ellers? Autentiske mennesker, generelt i livet,  kaster ikke bort tid på å være falske mot enkeltvenner.  Falskhet er utrolig umodent. Ergo er du selv umoden om du har Falske mennesker i livet ditt. Eller kanskje dere ikke er opptatt av verdier,  etikk og moral.

Anonymkode: daa88...3c3

AnonymBruker
Skrevet

For meg kom det frem når jeg snakket med felles venninne. Vi fant ut at hun gikk rundt og sa videre hemmeligheter samt endret på ting bak ryggen til den det gjalt. Vi ble overrasket begge to og kuttet ned kontakten med henne. Jeg mest, min venninne er konfliktsky så hun bare skjuler personlig info fra henne. 

Anonymkode: 05e6a...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bekjent som aldri er enig med meg. Det er sånt tegn når noen ikke liker meg. Med andre er hun smørblid og støttende i alt de sier. 

Anonymkode: 77eef...907

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De presser seg litt foran deg. Unner deg ikke ting du får til. Spør de om en liten tjeneste,  så ser du hvor vennskspet ligger.

Er dere single, så vil hun sabotere for evnt noen som viser deg interesse. Som feks ta over samtalen ol

Anonymkode: d7b70...5ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har en bekjent som aldri er enig med meg. Det er sånt tegn når noen ikke liker meg. Med andre er hun smørblid og støttende i alt de sier. 

Anonymkode: 77eef...907

Hadde også en sånn venn.

Undervurderte alt jeg sa. Tilogmed innen mitt fagfelt. Daglig kontakt. Daglig nedvurdering. Uansett hva jeg sa, var svaret: nei, jeg tror ikke det. Eller nei, det er ikke sånn. Eller nei, jeg tror…

Han hadde ingen utdanning eller kunnskap annet enn et kort fagbrev innen håndverk, leste aldri bøker, lite opplyst men Dunning Kruger-effekten herja vilt.

Kunne være frekk og spydig. Om jeg reagerte eller konfronterte, sa han at jeg misforsto. Eller at han tulla. Hver… Gang… Eller: du forstår ikke poenget… F els klarte han sldri å si noe fint om jeg malte et bilde. Jeg maler mye, og figurativt. Fremmede skryter av bildene. Ikke alle er vellykkede. Men jeg har vist han bildene. Så svarer han bare: jaha… ja… han klarer bare aldri å si noe fint til en… Og noen ganger nevner han den venninna som maler bilder og HUN - HUN er flink hun! Hun selger bilder som bare DET! Kanskje du kunne lært av henne. (Hun maler abstrakte bilder, med akryl, altså en helt annen arbeidsmåte, jeg maler realistiske portretter…) 

Jeg flytta mye iløpet av årene. Han trakk seg alltid tilbake da jeg trengte han mest, som F eks ved flytting, sykdom etc. Tilogmed overså da jeg ba han om å ikke åpne en dør pga katten… Han respekterte det ikke, og katten forsvant og jeg så den aldri igjen…

Aldri et snev av unnskyld eller beklager. Prøvde å overføre frykt, F eks om jeg hadde kontakt med folk, ba han meg alltid være skeptisk, ikke slippe folk innpå. Ville markere seg.  Det «vennskapet» slet helt meg ut.

Han var sånn; hver eneste gang jeg hadde en god nyhet å fortelle eller om jeg hadde prestert noe, var det alltid: «jaha ja…» og så over til å snakke om seg selv igjen. En ekte venn oppfører seg ikke sånn. 

Anonymkode: 5e1f0...c37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smisking . Ingen er så glad i meg som henne.

Anonymkode: 22903...285

Skrevet

En falsk venn er for meg en som forventer at du stiller opp og hjelper, men som du ikke hører noe fra eller er avvisende når du selv sliter eller trenger hjelp.

En som forventer, krever og høster ting fra deg, men som ikke gir noe tilbake.

• Liker 2
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 21.39):

AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 21.38):

Man kan merke det på mange forskjellige måter.

Slik merker jeg det: de er ikke glade på dine vegne, om noe som betyr noe for deg går din vei. Da er de care, eller trekker seg unna.

De kommer når det går dårlig, for å ha noe å sladre om.

De tar ikke kontakt om det går bra.

kommer når det er noe å hente, kjeder seg. Bruker deg som et alternativ.

Baksnakker.

Ja det er vel de tegnene jeg mener du bør se etter :) lykke til :)

Anonymkode: e28c8...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...