Gå til innhold

Sende DM på instagram til en fremmed?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger litt råd!

I fjor på en norsk reality tv-serie om å finne kjærligheten var det en deltaker jeg synes virket veldig bra! Han virket hyggelig, omsorgsfull og lojal noe som er noe jeg setter stor pris på. Jeg startet å følge han for to uker siden på instagram, men skjedde ikke noe mer enn det. Jeg har egentlig litt lyst til å være litt "tøff" for engangsskyld (er 31 og aldri gjort noe sånt før!). Jeg tenkte å sende han en melding på instagram!?! Noen som har noen tips til hva jeg evt. kan skrive? Vet jo ikke om han er singel heller? (vet bare at han ikke fant kjærligheten på tv) 

Er det noen andre som har gjort noe sånt som dette? Da vil jeg i så fall høre deres historier!

Anonymkode: 13db7...ec4

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1673613-sende-dm-p%C3%A5-instagram-til-en-fremmed/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gjør det! Si du fikk et godt inntrykk av han, og spør om han fremdeles er singel. Var det Love IRL? 

Anonymkode: 533ff...647

Ja, var love IRL😅

-TS

AnonymBruker

Det verste som kan skje er at du får et nei, eller at han ikke svarer (eller at han er skikkelig dust og svarer på en kjip måte, men da er han jo ikke noe å samle på); det er jo bare å prøve? Jeg ser ikke hvordan du har noe å tape så lenge du gjør det på en respektfull måte og tåler et nei. 

Jeg har møtt folk på den måten, ble en hyggelig ettermiddag i parken (ingen av oss var ute etter en date egentlig, han virket bare veldig kul). 

Anonymkode: f6c45...900

• Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det verste som kan skje er at du får et nei, eller at han ikke svarer (eller at han er skikkelig dust og svarer på en kjip måte, men da er han jo ikke noe å samle på); det er jo bare å prøve? Jeg ser ikke hvordan du har noe å tape så lenge du gjør det på en respektfull måte og tåler et nei. 

Jeg har møtt folk på den måten, ble en hyggelig ettermiddag i parken (ingen av oss var ute etter en date egentlig, han virket bare veldig kul). 

Anonymkode: f6c45...900

Hva skriver man egentlig? Jeg vurderer noe sånt som dette: "Hei. Håper ikke du synes dette er upassende eller noe, men jeg så deg på tv i fjor. Jeg synes du i det programmet viste fram dine gode sider på en veldig bra måte, og jeg etter å sett på programmet virker du som en skikkelig fin fyr. Er du tilfeldigvis fortsatt singel? Hvis du vil, så kanskje vi kan chatte litt og bli bedre kjent?" Eller noen andre forslag?

- TS

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skriver man egentlig? Jeg vurderer noe sånt som dette: "Hei. Håper ikke du synes dette er upassende eller noe, men jeg så deg på tv i fjor. Jeg synes du i det programmet viste fram dine gode sider på en veldig bra måte, og jeg etter å sett på programmet virker du som en skikkelig fin fyr. Er du tilfeldigvis fortsatt singel? Hvis du vil, så kanskje vi kan chatte litt og bli bedre kjent?" Eller noen andre forslag?

- TS

Det kan du skrive, men men omformuler litt til «om du fortsatt er singel og åpen for dating så inviterer jeg gjerne på en kaffe om vi skulle finne tonen også etter eventuell prat». 

Da avkrever du liksom ikke svar og at dere skal bli kjent :) 

Anonymkode: e595d...0e0

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

- TS

Syns det var en veldig fint melding! Men hvis du ikke har offentlig profil så han kan se mere av deg og livet ditt, så tror jeg det vil være lurt å skrive en setning om deg selv også :) Alder og interesser og deres felles grunn 

Anonymkode: 3a466...72d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er du kvinne så er det smiger om du sender en slik melding. Er du en mann og gjør det samme er du det stikk motsatte.... Du har ingenting å bekymre deg over, bare å sende

Anonymkode: e1ff0...4e3

Det er ikke sant. Det hele kommer helt an på hva man skriver og om man tar hintet og unfollower om man ikke får svar, og ikke sender nye hjerter og likes og meldinger 

Anonymkode: 3a466...72d

AnonymBruker

Er det virkelig noe annerledes enn alle de airheadsene som er på sjakkeapper egentlig. De sender jo meldinger til fremmede i hytt og pine. JEg ville ikke gjort noen av delene, men folk får da bare gjøre som de vil. 

Anonymkode: e0b68...c79

Annonse

AnonymBruker

Hvor lenge bør jeg vente før løpet er «kjørt»? Sendte melding torsdag kveld, men ikke noe svar enda. Får heller ikke sett om han har sett den da vi ikke følger hverandre tror jeg? (Jeg følger han, men han følger ikke meg obvious)

- TS

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 19.19):

Hvor lenge bør jeg vente før løpet er «kjørt»? Sendte melding torsdag kveld, men ikke noe svar enda. Får heller ikke sett om han har sett den da vi ikke følger hverandre tror jeg? (Jeg følger han, men han følger ikke meg obvious)

- TS

Jo, du ser om personen har sett meldingen eller ikke selv om dere ikke følger hverandre. Hvis jeg har sendt melding til en kjendis (😅) for å spørre om klær de har på seg, kan jeg se at de har sett meldingen, men ikke svart🤷🏻‍♀️ Så han har mest sannsynlig ikke lest meldingen din. Jeg ville gitt det en uke eller to kanskje, så kan du jo angre meldingen. Da slettes den hos han også.. Kanskje han ikke er så veldig aktiv på insta.. Eller så kan det hende at den havner i meødingsforespørsler sånn som denne hos meg. Nå ble jeg veldig usikker selv.. men det kan godt hende at denne gjorde det siden det åpenbart er spam..

71901D83-C238-4DA0-8F4F-BA678BE31102.jpeg

Anonymkode: ad7ab...010

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 19.19):

- TS

Spurte chat GPT (Open AI). Fikk dette svaret..

«Ja, hvis du sender en melding til en bruker som ikke følger deg tilbake på Instagram, vil meldingen vanligvis havne i "Meldingsforespørsler" -mappen i innboksen deres. Dette betyr at brukeren ikke vil motta noen varsler om at de har mottatt en melding fra deg, og de vil ikke se meldingen før de sjekker Meldingsforespørsler-mappen manuelt.

Merk imidlertid at noen brukere kan ha endret innstillingene sine for meldingsforespørsler slik at de ikke mottar meldinger fra personer de ikke følger tilbake. I dette tilfellet vil meldingen ikke bli levert til innboksen deres i det hele tatt».

Anonymkode: ad7ab...010

• 1 år senere...
Annonse
AnonymBruker

Gammel tråd, men TS her!

han så aldri meldingen og svarte da heller aldri. Jeg tenker fortsatt på han, så synes det er litt dumt. Jeg har nå angret meldingen, men kan jeg sende en ny? Nå har det kommet en ny oppdatering på DM der man må «invitere»? Hvordan fungerer det? 
Er løpet kjørt?

TS

AnonymBruker

Jeg har selv ikke sett programmet, og vet ikke hvor populære deltagerne er. Men potensielt kan han ha fått en del DM i den perioden du sendte og din kan ha gått litt under radaren? 

Jeg synes du fint kan sende en ny melding, ettersom du angret den første. Du tenker jo fortsatt på han et år senere. Jeg vet dessverre ikke hvordan nye oppdateringen fungerer. 

Jeg sendte DM for et år siden til en fremmed. Jeg så han i samme bygg der jeg jobbet, stalket alle nettsidene til bedriftene i bygget og fant han 😂

Jeg sendte han en melding der jeg spurte om han jobbet der og der, og at jeg trodde jeg hadde sett han. Jeg turte faktisk ikke spørre om date, men han gjorde det etter noen meldinger. Vi møttes, han var veldig hyggelig, men det ble med den ene daten. Litt morsomt at han ikke spurte hvordan jeg fant han! 

Anonymkode: cd682...808

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har selv ikke sett programmet, og vet ikke hvor populære deltagerne er. Men potensielt kan han ha fått en del DM i den perioden du sendte og din kan ha gått litt under radaren? 

Jeg synes du fint kan sende en ny melding, ettersom du angret den første. Du tenker jo fortsatt på han et år senere. Jeg vet dessverre ikke hvordan nye oppdateringen fungerer. 

Jeg sendte DM for et år siden til en fremmed. Jeg så han i samme bygg der jeg jobbet, stalket alle nettsidene til bedriftene i bygget og fant han 😂

Jeg sendte han en melding der jeg spurte om han jobbet der og der, og at jeg trodde jeg hadde sett han. Jeg turte faktisk ikke spørre om date, men han gjorde det etter noen meldinger. Vi møttes, han var veldig hyggelig, men det ble med den ene daten. Litt morsomt at han ikke spurte hvordan jeg fant han! 

Anonymkode: cd682...808

Så gøy at du gjorde det og fikk svar! 
Jeg sendte han en invitasjon nå, så får se om han ser den eller svarer. Han har ikke så mange følgerne (ca. 500stk) så vet ikke hvor aktiv han et på Instagram. 
-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...